jump to navigation

Επί Χριστόφια αναβιώνει το Τμήμα Δ’ της ΚΥΠ και πληθαίνουν οι κάμερες επιτήρησης 28/01/2010

Posted by Εμπροσθοφύλακας in BIG BROTHER, ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΚΥΠΡΙΑΚΗ.
Tags: , , , , , , , , , , ,
trackback

Σχόλιο Σ.Ο.: Τονίζουμε πως «Επί Χριστόφια» θα τοποθετηθούν περισσότερες κάμερες επιτήρησης και παρακολούθησης σε δημόσιους χώρους, για τον απλούστατο λόγο πως το ΑΚΕΛ, στην διαχρονική πολιτική παρουσία του, διαμαρτυρόταν για την «καταστολή», τους «χαφιέδες», την «παρακολούθηση» κλπ. Τώρα που πήρε την εξουσία του αστικού κράτους στα χέρια του, αντί να μειώσει τις παρακολουθήσεις και τον χαφιεδισμό, αντίθετα, τα πολλαπλασιάζει.

Εμείς δεν είμαστε μηδενιστές. Αντιλαμβανόμαστε πως σε ορισμένες εξαιρετικές περιπτώσεις χρειάζεται η Αστυνομία να παίρνει μέτρα ασφαλείας για να προστατέψει τους πολίτες. Αλλά το φακέλωμα των πολιτικών αντιπάλων και η ρουφιανιά είναι άλλο πράμα. Ας πάψει όμως το ΑΚΕΛ την κοροϊδία, διότι με τις κάμερες, το φακέλωμα, τις πρόσφατες συλλήψεις, το ξυλοφόρτωμα αντιφρονούντων από παρακρατικούς, την ανασύσταση του Τμήματος Δ’ της ΚΥΠ, την Επαγρύπνηση κλπ, αποδεικνύεται πως είναι ίδιο και απαράλλακτο, αν όχι χειρότερο, και από την Δεξιά, διότι τουλάχιστον η Δεξιά συνήθως δεν κρύβει την συμπάθεια της προς την καταστολή.

Επαγρύπνηση - Big Brother [πηγή φωτογραφίας: noitikiantistasis.com]

‘Νέον Προλεταριακόν’
«Το κράτος-χαφιές»
22 Ιανουαρίου 2010

Σε απάντηση ή αν θέλετε σε συνέχεια του post του νεαρού προλετάριου, και μετά την παρουσίαση του κράτους-ριάλιτυ, παρουσιάζουμε σήμερα το κράτος-χαφιέ. Διαβάζω στον Πολίτη της 20ης Ιανουαρίου 2010 το ρεπορτάζ με άρθρο «Κάμερες επιτήρησης σε δρόμους και πλατείες» σύμφωνα με το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ, μας προετοιμάζουν για την εγκατάσταση κάμερων (και μικροφώνων) παντού. Να γίνουμε δηλαδή περίπου Βρετανία, η οποία κατέχει το ρεκόρ παγκοσμίως αφού εκατομύρια κάμερες παρακολουθούν όλους τους πολίτες ανά πάσα στιγμή.

Και ο λόγος; Με πρόσχημα την πρόληψη της εγκληματικότητας, ανάγονται όλοι οι πολίτες σε ύποπτους, παγιώνεται στον λαό το αίσθημα του φόβου, μειώνονται οι αντιστάσεις και η διάθεση για αμφισβήτηση και αγώνα. Και λέω ότι η πρόληψη του εγκλήματος είναι πρόσχημα διότι πολύ απλά όπου εγκαταστάθηκαν τέτοιες κάμερες ΔΕΝ μειώθηκε το έγκλημα αισθητά. Παραβιάζονται ουσιαστικές ελευθερίες και η ίδια η δημοκρατία, τα προσωπικά δεδομένα πολιτών είναι στη διάθεση του κάθε ματάκια της ΚΥΠ ή δεν ξέρω και γω ποιου, και το έγκλημα εξακολουθεί να βασιλεύει, τρανό παράδειγμα και το Λονδίνο, και το Λος Άντζελες, και πολλές άλλες καμεροκρατούμενες αλλά και εγκληματοκρατούμενες πόλεις.

Έτσι κι αλλιώς παρακολουθούν τα κινητά μας και τα ηλεκτρονικά μας ταχυδρομεία(εδώ και χρόνια, και αδιάκοπα και πολύ εύκολα) τώρα θα γίνει και ολοκληρωμένα και φανερά και νόμιμα. Στη δημοκρατία του κεφαλαίου, την αστική δημοκρατία, δεν έχει σημασία ποιος είναι ο διαχειριστής της πολυκατοικίας, σημασία έχει ποιος είναι ο ιδιοκτήτης. Ο ιδιοκτήτης δίνει εντολές και ο διαχειριστής τις εφαρμόζει. Βέβαια όταν ο διαχειριστής έχει «ανθρώπινο πρόσωπο», τότε οι αντιδράσεις από τους ενοικιαστές σίγουρα θα είναι λιγότερες.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Πολίτης’
«Κάμερες επιτήρησης σε δρόμους και πλατείες»
21 Ιανουαρίου 2010, σελ. 21
Μανώλης Καλατζής
Σύσκεψη με αφορμή τις πρόσφατες εγκληματικές ενέργειες, πραγματοποιήθηκε χθες στο αρχηγείο Αστυνομίας με συμμετοχή της ηγεσίας και όλων των αστυνομικών διευθυντών. Στη σύσκεψη υποβλήθηκαν εισηγήσεις οι οποίες θα τύχουν επεξεργασίας ώστε να προωθηθούν για υλοποίηση. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Π» οι εισηγήσεις αφορούσαν κυρίως την τεχνολογική υποστήριξη και ενίσχυση της Αστυνομίας αλλά και τον εκσυγχρονισμό νομοθεσιών που θα επιτρέψουν την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του εγκλήματος και κυρίως του οργανωμένου.
Κάμερες επιτήρησης
Μία από τις εισηγήσεις, η οποία θα προωθηθεί είναι συνεργασία με τους δήμους για τοποθέτηση καμερών επιτήρησης σε επιλεγμένα σημεία των πόλεων. Τις κάμερες θα τις διαχειρίζονται οι δήμοι, αλλά θα μπορεί όταν χρειάζεται να έχει πρόσβαση στα στοιχεία που καταγράφουν και η Αστυνομία. Εκτιμάται ότι η τοποθέτηση των καμερών θα μπορεί να λειτουργεί προληπτικά, αλλά και θα ενισχύει το έργο της αστυνομίας στη διερεύνηση εγκλημάτων. Πάντως η προώθηση ενός τέτοιου μέτρου αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις, σε σχέση με την προστασία προσωπικών δεδομένων.Εργαλείο τα GPS
Επίσης αναμένεται να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για εγκατάσταση των συστημάτων GPS στα περιπολικά ώστε να δίνουν στίγμα σε πραγματικό χρόνο και να μπορούν να καθοδηγούνται σε περιπτώσεις καταδίωξης εγκληματικών στοιχείων. Να υπενθυμίσουμε ότι το σύστημα GPS που είχε τοποθετηθεί το 2005 σε 80 περιπολικά αποσύρθηκε καθώς αποδείχθηκε ελαττωματικό. Μάλιστα τότε είχε παρέμβει και η OLAF (Υπηρεσία κατά της διαφθοράς στην Ε.Ε) αφού η τιμή αγορά του ήταν ιδιαιτέρως «φουσκωμένη».

Νομοθετική θωράκιση
Η Αστυνομία θεωρεί επίσης ως επιβεβλημένη πλέον την αλλαγή του άρθρου 17 του Συντάγματος ώστε να έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης τηλεφώνων, υπό προϋποθέσεις. Επίσης εκτιμά ότι θα πρέπει να προωθηθεί ο εκσυγχρονισμός του ποινικού δικαίου, το οποίο είναι απαρχαιωμένο και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες.

Χαρτογράφηση εγκλήματος
Ένα άλλο σημαντικό μέτρο που αναμένεται να προωθηθεί είναι η χαρτογράφηση του εγκλήματος, έτσι ώστε να εντοπιστούν οι περιοχές στις οποίες σημειώνονται οι περισσότερες εγκληματικές ενέργειες και αναλόγως θα ενισχυθεί η επιτήρηση τους. Παράλληλα θα πρέπει να προωθηθεί και η διακριτική παρακολούθηση μελών του υποκόσμου ώστε να προλαμβάνονται εγκλήματα και να συλλέγονται πληροφορίες για τις κινήσεις τους. Στη χθεσινή σύσκεψη ακούστηκαν και πολλές άλλες εισηγήσεις οι οποίες θα τύχουν επεξεργασίας και αν κριθεί ότι βοηθούν στην αντιμετώπιση της εγκληματικότητας θα προωθηθούν σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και τη Βουλή.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Αλήθεια’
«Ιωνάς Νικολάου: Αναπτύσσεται το Τμήμα Δ’ ΚΥΠ»
10 Ιανουαρίου 2010
συνέντευξη στο Γιώργο Μιχαηλίδη

Ο αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ αναλύει τον τρόπο λειτουργίας του Τμήματος Δ’ που αναπτύσσεται δικτυακά σε όλη την Κύπρο και τονίζει την ανάγκη κοινοβουλευτικού ελέγχου των δραστηριοτήτων της ΚΥΠ.

Η Αστυνομία και οι Κεντρικές Φυλακές απασχολούν καθημερινά την κοινωνική ζωή. Τα προβλήματα που ταλανίζουν, αλλά και οι αλλαγές που συντελούνται στις δυο Υπηρεσίες συζητούνται και προκαλούν το ενδιαφέρον. Τρανό παράδειγμα, οι σκέψεις που διενεργούνται για την αυτονόμηση της Κεντρικής Υπηρεσίας Πληροφοριών που έφερε στην επιφάνεια την αποκάλυψη για τις δραστηριότητες του Τμήματος Δ’ της ΚΥΠ που έχει σύμφωνα με καταγγελίες ως βασικό στόχο την παρακολούθηση πολιτών.

Σε συνέντευξή του στην «Α», ο αντιπρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού και πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών της Βουλής Ιωνάς Νικολάου αναλύει τον τρόπο λειτουργίας του Τμήματος Δ’ που όπως υποστηρίζει αναπτύσσεται δικτυακά σε όλη την Κύπρο. Για το λόγο αυτό τονίζει την ανάγκη κοινοβουλευτικού ελέγχου των δραστηριοτήτων της ΚΥΠ.

Ο κ. Νικολάου επισημαίνει ότι στις Κεντρικές Φυλακές επικρατεί ο νόμος του ισχυρού και ο κώδικας σιωπής ώστε να υπάρχει ανοχή των παρανομιών που διαπράττονται στο Ίδρυμα. Όσον αφορά στην Αστυνομία, ο πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών υποστηρίζει ότι επικρατεί αλαλούμ και αδυναμία λήψης μέτρων κατά της σήψης και διαφθοράς.

«Καθημερινό φαινόμενο ο εξευτελισμός των θεσμών»

Ο αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ Ιωνάς Νικολάου ζητεί τον έλεγχο της ΚΥΠ

– Ποια είναι η θέση του Δημοκρατικού Συναγερμού για την αυτονόμηση της Κεντρικής Υπηρεσίας Πληροφοριών;

Ι. Νικολάου: Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό θέμα το οποίο έχει απασχολήσει την κυπριακή κοινωνία και Πολιτεία κατά καιρούς. Ειδικότερα εκείνο που μας έχει απασχολήσει είναι ο ρόλος και οι αρμοδιότητες της ΚΥΠ. Θα πρέπει να υπάρξει ένα νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα ρυθμίζει τον ρόλο και τη λειτουργία της Υπηρεσίας. Ο νόμος θα ρυθμίζει πού μπορούν να φθάνουν τα χέρια και τα αυτιά της ΚΥΠ και με ποιον τρόπο ελέγχεται η οποιαδήποτε κατάχρηση γίνεται από την Υπηρεσία είτε κατ’ εντολή των προϊσταμένων της, είτε με πρωτοβουλία των λειτουργών της. Είναι γεγονός ότι χρειάζεται μια αναδιοργάνωση της ΚΥΠ, αφού απαιτείται να καθοριστεί ο ρόλος της. Άραγε, η ΚΥΠ είναι το όργανο που χρησιμοποιείται για σκοπούς εθνικής ασφάλειας;

Για την προστασία του νησιού μας από αυτούς που επιβουλεύονται την ανεξαρτησία και τη συνταγματική τάξη της Κυπριακής Δημοκρατίας. Για την αντιμετώπιση τρομοκρατικών ενεργειών; ή θα σχετίζεται με την παρακολούθηση πολιτών. Σε κάποιες χώρες όπως τη Γερμανία και ειδικά στο κρατίδιο της Βαυαρίας η Βουλή ελέγχει τον τρόπο λειτουργίας των μυστικών υπηρεσιών περιλαμβανομένης και της παρακολούθησης τηλεφώνων. Στην Κύπρο δεν υπήρχε και δεν υπάρχει κανένας έλεγχος αφού η ΚΥΠ στελεχώνεται από την Αστυνομία. Τα τελευταία χρόνια υπάγεται κατευθείαν στο Προεδρικό, ενώ παλαιότερα ήταν απόλυτα συνδεδεμένη με την Αστυνομία και γινόμασταν μάρτυρες δραστηριοτήτων της ΚΥΠ οι οποίες δεν ήταν αποδεκτές όπως οι παρακολουθήσεις πολιτών. Φθάνουμε σήμερα στο σημείο της επαναλειτουργίας του Τμήματος Δ’ της ΚΥΠ, το οποίο παλαιότερα είχε την αρμοδιότητα να παρακολουθεί πολίτες. Το Τμήμα σταμάτησε τη δραστηριοποίησή του επί προεδρίας Γιώργου Βασιλείου και διαλύθηκε εντελώς επί διακυβέρνησης Κληρίδη.

Το Τμήμα αυτό επανέρχεται στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης της ΚΥΠ. Η έννοια μας είναι εάν ουσιαστικά αυτό το Τμήμα θα αναπτύξει τις παλιές δραστηριότητές του όπου ουσιαστικά συγκέντρωνε πληροφορίες για τους πολίτες, από τα πολιτικά τους φρονήματα μέχρι κάποιες ενέργειες που έκαναν. Το Τμήμα αυτό λειτουργεί στο πλαίσιο ενός δικτύου που αναπτύσσεται σε όλη την Κύπρο εξασφαλίζοντας στοιχεία και πληροφορίες για λογαριασμό της ΚΥΠ. Αντιλαμβάνεστε ότι αυτά τα φαινόμενα δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά γι’ αυτό είναι άμεση ανάγκη η νομοθετική ρύθμιση του πλαισίου λειτουργίας της ΚΥΠ. Οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση πρέπει να περιλαμβάνει και δυνατότητα ελέγχου όχι από την εκτελεστική, αλλά από τη νομοθετική εξουσία. Δεν είναι δυνατό επί των ημερών μας συστήματα που χρησιμοποιούνται για σκοπούς εθνικής ασφάλειας να αξιοποιούνται για σκοπούς πληροφόρησης για τα πολιτικά φρονήματα, αλλά και τον τρόπο που ενεργούν οι πολίτες στην προσωπική τους ζωή. Ακόμα αυτή η πληροφόρηση μπορεί να χρησιμοποιείται για σκοπούς ρουσφετιού και αναξιοκρατίας.

– Μήπως η πρόθεση αυτονόμησης της ΚΥΠ οδηγεί σε κάποια συμπεράσματα;

Ι. Νικολάου: Φαίνεται ότι κάποιοι έχουν βάλει στόχο να ελέγξουν σημαντικές υπηρεσίες του κράτους ελέγχοντας τον τρόπο λειτουργίας και την πληροφόρηση που πηγάζει από αυτές. Αυτό είναι εμφανές μέσα από τις μεταθέσεις που έγιναν στην Αστυνομία, αλλά και στην ΚΥΠ. Τα τελευταία δυο χρόνια άτομα τα οποία δεν τύγχαναν της εμπιστοσύνης της σημερινής Κυβέρνησης και του ΑΚΕΛ μετακινήθηκαν από την ΚΥΠ. Πέραν από αυτό όμως έχουμε το ιστορικό με τις πολύκροτες μεταθέσεις του περασμένου Φεβρουαρίου στην Αστυνομία όπου ουσιαστικά επιδιώχθηκε να ελεγχθούν ακόμα και τα Γραφεία Πληροφόρησης της Αστυνομίας τα αποκαλούμενα ΓΣΠ.

– Αυτός ο έλεγχος μπορεί να γίνει και από τη δικαστική εξουσία;

Ι. Νικολάου: Η δικαστική εξουσία δεν έχει τη δυνατότητα να ασκήσει έλεγχο από μόνη της. Τα Δικαστήρια ασκούν ελέγχους στο πλαίσιο εφαρμογής μιας νομοθεσίας. Η Βουλή όμως στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου που ασκεί θα πρέπει να έχει την ειδική αρμοδιότητα να ασκεί ελέγχους όσον αφορά τη λειτουργία της ΚΥΠ. Δεν νομίζω να εγείρεται κανένα θέμα για την αρμοδιότητα της Βουλής να ελέγχει την Κεντρική Υπηρεσία Πληροφοριών εκτός εάν κάποιοι θεωρούν ότι δεν μπορούν να έχουν εμπιστοσύνη στο νομοθετικό Σώμα για θέματα ασφάλειας του κράτους. Εάν συμβαίνει κάτι τέτοιο θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο. Για παράδειγμα, η Επιτροπή Άμυνας της Βουλής ενημερώνεται για θέματα που σχετίζονται με την άμυνα και την ασφάλεια αυτού του τόπου και νομίζω ότι το σύστημα λειτουργεί αρκετά ικανοποιητικά.

– Τα προβλήματα στις Κεντρικές Φυλακές είναι πάρα πολλά. Από ποιους υπάρχει ανοχή ώστε να διακινούνται στις Φυλακές ναρκωτικά, αλλά και να οργανώνονται εγκληματικές ενέργειες μέσα από το Ίδρυμα;
Ι. Νικολάου: Δυστυχώς οι Φυλακές είναι ένα ηφαίστειο που κοχλάζει και λυπούμε να παρατηρήσω ότι εάν δεν ληφθούν κάποια μέτρα θα εκραγεί. Το Τμήμα λειτουργεί σαφέστατα με βάση τον κώδικα της σιωπής. Δηλαδή, επικρατεί φόβος και παρατηρείται συμπεριφορά συγκάλυψης παρανομιών από δεσμοφύλακες, αλλά και φυλακισμένους. Το στοιχείο αυτό είναι αποτρεπτικός παράγοντας στην προσπάθεια αποκάλυψης οτιδήποτε συμβαίνει. Για όλα όσα γίνονται δεν φταίει μόνο ο υπερπληθυσμός που μαστίζει το σωφρονιστικό ίδρυμα, αλλά και η ανέχεια που έχει επιδειχθεί. Επίσης, παρατηρείται αδυναμία για να υπάρξει μια σταθερή διεύθυνση στις Φυλακές, αφού προηγούμενοι υπουργοί Δικαιοσύνης προσπάθησαν έκδηλα να διορίσουν συγκεκριμένο πρόσωπο ως διευθυντή Φυλακών. Ακόμα, η τωρινή εκκρεμότητα με το διορισμό αναπληρωτή διευθυντή Φυλακών ουσιαστικά φέρνει εμπόδια στον εκάστοτε διευθυντή να επιβάλει έλεγχο στο χώρο είτε λόγω ικανοτήτων είτε λόγω αβεβαιότητας. Αυτή η κατάσταση επέτρεψε σε άτομα που βρίσκονται εντός των Φυλακών να δραστηριοποιηθούν κατά τρόπο που να συμβάλλουν σε φαινόμενα σήψης και διαφθοράς. Στο χώρο των Φυλακών επικρατεί κατάσταση υπόσκαψης της διεύθυνσης από δεσμοφύλακες και τη διεύθυνση, επικρατεί ο νόμος του ισχυρού, αλλά και η συνεργασία δεσμοφυλάκων και καταδίκων. Την πρώτιστη ευθύνη για την ανοχή που παρατηρείται φέρνει το Υπουργείο και συλλογικά η Κυβέρνηση. Χαρακτηριστικά, ο προϋπολογισμός των Φυλακών υλοποιείται σε ποσοστό 40%, αφού δεν προχωρεί η ανέγερση έργων και η τοποθέτηση συστημάτων. Εφόσον διαπιστώνονται προβλήματα στο προσωπικό πρέπει να γίνουν ενέργειες, ώστε ν’ αποδυναμωθούν εκείνοι που εμποδίζουν τη σωστή λειτουργία του σωφρονιστικού συστήματος. Ταυτόχρονα, παρατηρούμε την καθυστέρηση διάφορων έργων τα οποία έχουν εξαγγελθεί λόγω προσκομμάτων. Ένα έργο το οποίο για χρόνια απασχολούσε τις Φυλακές ήταν το Πολυδύναμο Ιατρικό Κέντρο το οποίο από το 2003 εντάχθηκε στον προϋπολογισμό του έτους. Τη φετινή χρονιά τέτοιο κονδύλι δεν υπάρχει αφού ακυρώθηκαν οι προσφορές για την ανάληψη του έργου λόγω εξωτερικών παρεμβάσεων. Απ εκεί και πέρα, στο χώρο των Φυλακών υπάρχουν προβλήματα με την εγκατάσταση κάποιων συστημάτων αφού πριν από 14 μήνες κατάγγειλα τη χρήση ναρκωτικών και κινητών τηλεφώνων στις Φυλακές. Απόδειξη τούτου τον Ιανουάριο του 2009 σημειώθηκε ανταρσία στις Φυλακές και οι κατάδικοι μέσω των κινητών τους τηλεφώνων ενημέρωναν τους δημοσιογράφους. Αυτή τη στιγμή, φθάσαμε στο σημείο κατάδικοι να κατευθύνουν το έγκλημα και να κάνουν λίστες για δολοφονίες προσλαμβάνοντας εκτελεστές από το εξωτερικό έναντι αμοιβής ύψους 30.000 ευρώ, ενώ αποκαλύφθηκε και η διάπραξη εκτέλεσης. Παράλληλα, δεν υλοποιήθηκαν οι δεσμεύσεις για την εγκατάσταση συστημάτων απενεργοποίησης κινητών τηλεφώνων στις Φυλακές. Πώς είναι δυνατό να δεχθώ ότι υπάρχουν τρύπες στις Φυλακές; Είναι αδιανόητο να βρεθούν ναρκωτικά σε κρύπτη των Φυλακών και κάθε βράδυ να γίνονται πάρτι με ναρκωτικά και ποτά στα κελιά των καταδίκων. Ποιος έχει την ευθύνη; Ο Xατζηπετρής;

– Πώς μπορεί να καταπολεμηθεί η σήψη και η διαφθορά στην Αστυνομία;
Ι. Νικολάου: Προσωπικά νιώθω εξαιρετικά απογοητευμένος για τη σήψη και διαφθορά που επικρατεί στην Αστυνομία. Διερωτώμαι πράγματι τι είναι εκείνο που αναμένει ένας Υπουργός ή μια Κυβέρνηση να συμβεί σε αυτό τον τόπο για να ληφθούν άμεσα μέτρα για να προστατεύσει όχι μόνο την Αστυνομία, αλλά και τους θεσμούς. Σημειώθηκε η περιβόητη υπόθεση Κίτα όπου εξευτελίστηκαν οι θεσμοί και το κράτος. Καθημερινά, εξευτελίζονται οι θεσμοί με τον τρόπο λειτουργίας των Φυλακών. Έχουμε το παρακράτος που έχει αναπτύξει μια σημαντική δραστηριότητα σε σημείο που βάλει «καπέλο» στις θεσμικές λειτουργίες του κράτους περιλαμβανομένης της ίδιας της Αστυνομίας. Οι τελευταίες μαζικές μεταθέσεις που έγιναν και συνεχίζονται κάθε εβδομάδα αποδυνάμωσαν διάφορα Τμήματα της Αστυνομίας σε σχέση με την αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος και των δραστηριοτήτων του παρακράτους. Έγιναν πολλές μεγαλόστομες δηλώσεις ακόμα και από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον νυν Υπουργό Δημόσιας Τάξης για την αντιμετώπιση της σήψης και της διαφθοράς στην Αστυνομία. Δεν ελήφθη κανένα μέτρο παρά τις εξαγγελίες που έγιναν.

«Δεν εμπλέκεται Κύπριος πολίτης»

– Η σύληση του τάφου του μ. τέως Προέδρου της Δημοκρατίας Τάσσου Παπαδόπουλου απασχολεί εδώ και ένα μήνα την κυπριακή κοινωνία. Αλήθεια μετά το έγκλημα αυτό πού φθάσαμε;
Ι. Νικολάου: Η σύληση του τάφου του μ. τέως Προέδρου της Δημοκρατίας πρόκειται για ένα αποτρόπαιο έγκλημα το οποίο έχει προκαλέσει την κυπριακή κοινωνία και όλους μας. Μπορώ να πω ότι είναι ένα απίστευτο έγκλημα το οποίο κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα συνέβαινε. Θέλω να πιστεύω ότι δεν εμπλέκεται Κύπριος πολίτης σε αυτή την υπόθεση. Στον τόπο μας πάντοτε υπήρχε σεβασμός στους νεκρούς ανεξαρτήτως των διαφορών που υπήρχαν και δεν μιλώ μόνο σε πολιτικό επίπεδο γι’ αυτό δεν υπήρχε πρόθεση σύλησης ή προσβολής της τιμής ενός νεκρού. Από την άλλη, η υπόθεση απέδειξε ότι οι δυνατότητες της Κύπρου σε θέματα διερεύνησης ανακριτικών δραστηριοτήτων είναι πολύ περιορισμένες. Λειτουργούμε μόνο στα συμβατικά θέματα και σε αυτά που έχουμε γνωρίσει από το 1960. Στο πλαίσιο αυτό δεν έχουμε προχωρήσει σε άλλα επίπεδα όπως είναι η χρήση της τεχνολογίας. Επίσης, οι δυνατότητες των Κύπριων ανακριτών δεν τους επιτρέπουν να ταξινομήσουν τις πληροφορίες που διαθέτουν με επιστημονικό τρόπο, ώστε να στήσουν το παζλ που θα τους οδηγήσουν στη διερεύνηση σοβαρών υποθέσεων. Η ευθύνη γι’ αυτή την κατάσταση είναι συλλογική, αλλά θα έλεγα αρχίζει από το ίδιο το υπουργείο Δημόσιας Τάξης χωρίς να αναφέρομαι στο σημερινό Υπουργό, αφού το πρόβλημα είναι διαχρονικό.

«Μόνο ο νόμος όπλο για τη βια»

– Ως πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών της Βουλής δείξατε ιδιαίτερη ευαισθησία στα θέματα βίας στους αγωνιστικούς χώρους. Πώς κρίνετε τα μέτρα που ελήφθησαν τον τελευταίο ενάμισι μήνα στους ποδοσφαιρικούς αγώνες;
Ι. Νικολάου: Τόσο προσωπικά όσο και τα υπόλοιπα μέλη της Επιτροπής Νομικών έχουμε δώσει ιδιαίτερη σημασία στα θέματα που σχετίζονται με τη βία στα γήπεδα. Ίσως, είναι η πρώτη φορά που Επιτροπή ανέλαβε τόσο ζεστά ένα θέμα το οποίο προσλαμβάνει διαστάσεις. Το μόνο καθοριστικό μέτρο που ελήφθη όλη αυτή την περίοδο σε σχέση με τη βία στα γήπεδα είναι η ψήφιση της νομοθεσίας. Δεν ελήφθη κανένα άλλο μέτρο που να αποτελεί βάση για την ορθή αντιμετώπιση του φαινομένου πέραν των ημιμέτρων. Δυστυχώς, όμως ακόμα δεν έχουν ληφθεί τα μέτρα που προνοεί η νομοθεσία στο βαθμό που θα έπρεπε. Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ το Λονδίνο με την ευκαιρία του αγώνα Τσέλσι – ΑΠΟΕΛ και να συναντηθώ με τον υπεύθυνο θεμάτων βίας της αγγλικής ομάδας Μίλγουολ, οι οπαδοί της οποίας ενεπλάκησαν στα σοβαρότερα επεισόδια στην Αγγλία, ο οποίος με ενημέρωσε για τα μέτρα που λαμβάνονται στο γήπεδο της ομάδας του που είναι ανάλογης χωρητικότητας με το ΓΣΠ. Πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει ένα σύστημα ασφάλειας στα γήπεδα εντός και εκτός των γηπέδων εάν δεν είναι ολοκληρωμένο, αφού η βία δεν μπορεί να ελεγχθεί μόνο με τις κάμερες παρακολούθησης. Πρέπει να εγκατασταθούν τα συστήματα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων και να προσληφθούν οι επιτηρητές. Να σημειωθεί ότι σε όλες τις χώρες του κόσμου αστυνομεύονται οι ποδοσφαιρικοί αγώνες, αλλά με τα μέτρα που λαμβάνονται και τους επιτηρητές έχουν κατορθώσει να περιορίσουν τους αστυνομικούς που βρίσκονται στα γήπεδα. Εάν το κράτος αποφασίσει να εφαρμόσει τα μέτρα που έχουμε συμπεριλάβει στο νόμο θα μπορεί να ελέγξει την κατάσταση τόσο εντός όσο και εκτός των γηπέδων και θα απαιτηθεί πολύ περιορισμένος αριθμός αστυνομικών στους ποδοσφαιρικούς αγώνες. Οι βαρύγδουπες δηλώσεις ότι η Αστυνομία θα σταματήσει να αστυνομεύει αγώνες ή δεν θα πληρώνονται οι αστυνομικοί δεν επιλύνει τα προβλήματα. Πρόσφατα, συναντήθηκα με τον υπεύθυνο για θέματα βίας της αγγλικής Ομοσπονδίας ο οποίος κατέληξε στο συμπέρασμα ότι για να αντιμετωπιστεί η βία στα γήπεδα πρέπει να λειτουργήσει ολόκληρο το παζλ της νομοθεσίας.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Σημερινή’
«Διαψεύδει η Κυβέρνηση τα περί παρακολουθήσεων από την ΚΥΠ»
08 Ιανουαρίου 2010
Ντία Χαΐλη

Δεν παρακολουθούνται πολίτες από την ΚΥΠ, διαβεβαίωσε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, διαψεύδοντας σχετικές δηλώσεις του βουλευτή του ΔΗΣΥ και προέδρου της Επιτροπής Νομικών Ιωνά Νικολάου. «Κανένα Τμήμα Δ’ δεν λειτουργεί, δεν επαναλειτούργησε, ούτε και προτίθεται η Κυβέρνηση να επαναλειτουργήσει ένα τέτοιο τμήμα, το οποίο έχει καταργηθεί επί διακυβερνήσεως Γιώργου Βασιλείου»», απάντησε ο Στέφανος Στεφάνου, κληθείς να σχολιάσει σχετικές δηλώσεις του κ. Νικολάου. Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος διαβεβαίωσε ότι «δεν παρακολουθούνται οι πολίτες, όπως λέει ο κ. Ιωνάς Νικολάου», και έκανε λόγο για «ρητές οδηγίες του Προέδρου της Δημοκρατίας ότι δεν πρόκειται και δεν πρέπει να παρακολουθούνται τώρα πολίτες».
«Θα ήταν καλό να είμαστε προσεκτικοί σε ό,τι λέμε για να μη δημιουργείται αναστάτωση στην κοινωνία και να φθείρουμε με τέτοιου είδους τοποθετήσεις την πολιτική ζωή, ή να δημιουργούμε και αμφισβητήσεις», πρόσθεσε.

Επιφυλακτικός ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ

Εάν ευσταθούν οι πληροφορίες για επαναδραστηριοποίηση του Τμήματος Δ’ της Κεντρικής Υπηρεσίας Πληροφοριών για παρακολουθήσεις και χαρακτηρισμό πολιτών, «μιλούμε χωρίς αμφιβολία για μια άλλη κατάσταση πραγμάτων και μια χωρίς προηγούμενο οπισθοδρόμηση», δήλωσε ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Νίκος Αναστασιάδης.
Ο κ. Αναστασιάδης προέβη στη δήλωση μετά από συνάντηση που είχε στα γραφεία του κόμματος με τον Αρχηγό Αστυνομίας Μιχαλάκη Παπαγεωργίου, ο οποίος ανέφερε ότι η ΚΥΠ δεν υπάγεται στον Αρχηγό Αστυνομίας και ανέφερε πως δεν είναι ενήμερος για το θέμα. Ο Ιωνάς Νικολάου, σε δηλώσεις του στην «Αλήθεια», είπε πως πρόκειται για ένα Τμήμα που λειτουργούσε πολύ παλιά, αδρανοποιήθηκε επί Προεδρίας Γιώργου Βασιλείου, ξηλώθηκε επί διακυβέρνησης Κληρίδη και φαίνεται ότι επανασυγκροτείται επί της παρούσας διακυβέρνησης.

Advertisements

Σχόλια

1. ΕΜΠΡΟΣΘΟΦΥΛΑΚΑΣ - Επί Χριστόφια (με την έγκριση της Κυπριακής Βουλής) ο “Big Brother” θα παρακολουθεί τα πάντα στην Κύπρο - www.efylakas.com - 14/06/2010

[…] επίσης: – Επί Χριστόφια αναβιώνει το Τμήμα Δ’ της ΚΥΠ και πληθαί… – Ευάλωτα τα δίκτυα τηλεπικοινωνιών: Πως γίνονται οι […]


Sorry comments are closed for this entry

Αρέσει σε %d bloggers: