jump to navigation

Απροσμέτρητη συμβολοκτονική χυδαιότητα υπό μορφή «χιούμορ» 20/01/2010

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΚΥΠΡΙΑΚΗ, ΚΥΠΡΙΑΚΟ, ΥΠΟΒΟΛΙΜΑΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ, ΨΥΧΟΠΟΛΕΜΟΣ.
Tags: , , ,
trackback

Σχόλιο Συντακτικής Ομάδας: Δυστυχώς κάποιοι ιστολόγοι έχουν συγχύσει το χιούμορ με τη χυδαιότητα. Σε μία έξαρση κοινωνικού ρατσισμού που μεταμφιέστηκε σε «χιούμορ», η καινούρια ιστοσελίδα «Επανένωση 2010», «εμπλουτίστηκε» με ένα απροσμέτρητης χυδαιότητας σκίτσο που μιλά από μόνο του [Epanenosi.com 15/01/2010, του χρήστη Drakouna]. Το «αστείο» συνεχίστηκε με παρόμοιο συμβολοκτονικό σκίτσο τρεις μέρες μετά [Epanenosi.com 18/01/2010, του χρήστη Aceras Anthropophorum]. Σε σημείο που ανάγκασε τον πολύ ψύχραιμο κι ευγενικό Κύπριο ιστολόγο Μαρίνο Κλεάνθους, να παρέμβει δυναμικά, με τόνους ασυνήθιστους για τον ίδιο.

Η συγκεκριμένη στάση παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από κοινωνιολογικής άποψης, καθότι παραπέμπει στο αθεράπευτο φαινόμενο του κοινωνικού ρατσισμού. Θυμίζει τη ρατσιστική αντιμετώπιση των Μικρασιατών προσφύγων από άλλους Ελλαδίτες, αλλά και την παρόμοιου τύπου αντιμετώπιση των εκτοπισμένων από ημιμαθείς συμπατριώτες τους, μετά την τουρκική εισβολή. Δυστυχώς, ακόμη και στις μέρες μας, η ημιμάθεια και ο φόβος του «Άλλου» (ακόμη και των ίδιων των ομοεθνών μας), είναι ένα φαινόμενο που καλά κρατεί.

Μήπως αυτή η «γελοιογραφία» όμως του «Επανένωση 2010» δείχνει και τη γενικότερη στάση των συντελεστών της απέναντι στους πρόσφυγες; Μήπως είναι ένα γενικότερο κτύπημα κατά των συμβόλων μας, όπως έγινε με την κλοπή της σορού του Τάσσου Παπαδόπουλου, τις υποστολές ελληνικών και κυπριακών σημαιών και τους βανδαλισμούς στον τάφο του Σπύρου Κυπριανού; Μήπως τελικά και η ίδια η «επανένωση» που οραματίζονται οι συντελεστές του ιστολογίου ‘Επανένωση 2010‘, είναι μια διχοτομική «επανένωση» τύπου Σχεδίου Ανάν, με αγγλοτουρκικές ιμπεριαλιστικές προδιαγραφές, η οποία δε σέβεται τους πρόσφυγες συμπατριώτες μας και τα δικαιώματά τους;

Κοινωνικός ρατσισμός Κυπρίων εις βάρος των προσφύγων συμπατριωτών τους [πηγή: epanenosi.com]

Κοινωνικός ρατσισμός Κυπρίων εις βάρος των προσφύγων συμπατριωτών τους

‘Marinoskleanthous.blogspot.com’
«Το χιούμορ της Δρακούνας»
17 Ιανουαρίου 2010
Μαρίνος Κλεάνθους

Μπορεί το πιο πάνω σκίτσο που συμβολίζει το Δεν Ξεχνω, τα κακά της κατοχής, τον πόνο που προκάλεσε ο Αττίλας στους ανθρώπους της Κύπρου, την προσφυγιά και τους εγκλωβισμένους να γίνει αντικείμενο για πλάκα;

Με βάση τη blogger Δρακούνα ναι.

Πρέπει να πω πως δεν ένιωσα άνετα όταν είδα τη σχετική ανάρτηση στο blog της επανένωσης.

Μπορεί κάποιος να ξεκαρδιστεί στα γέλια με την εικόνα αυτή; Είναι ένα χιουμοριστικό σκίτσο; Ή μπορεί να αποτελεί έστω μια καυστική σάτιρα;

Αμφιβάλλω.

Αναρωτιέμαι επίσης εαν το σχετικό χιουμοριστικό άρθρο υπηρετεί τον στόχο της επανένωσης και της φιλίας.

Η Μ.Ε. είναι μια από τις χιλιάδες των προσφύγων του ’74. Ο πόλεμος την έφερε στις ελεύθερες περιοχές, μόνη με τα 3 της παιδιά. Από εκείνες τις μέρες του πολέμου, εδω και 36 χρόνια, περιμένει να μάθει τι απέγινε ο άντρας και ο αδελφός της.

Προ μηνών, η υπηρεσία διερεύνησης της τύχης των αγνοουμένων την ενημέρωσαν για το τραγικό τέλος του πατέρα της (που επίσης για τόσα χρόνια ήταν ένας από τους αγνοούμενους της κυπριακής τραγωδίας). Ό,τι απέμεινε από τα οστά του , της τα έφεραν σε μια κάσα μετά την αναγνώριση με τη μέθοδο DNA. Της είπαν πως τον βρήκαν θαμμένο σε ένα από τους δεκάδες ομαδικούς τάφους της περιοχής της Κερύνειας.

Μια από τις μεγάλες αληθινές ιστορίες του πολέμου, που στην Κύπρο μόνο κάποιοι γραφικοί κατάντησαν να δίνουν σημασία.

Παρόλα αυτά, η Μ.Ε. , εδω και τόσα χρόνια περιμένει και συνεχίζει να ελπίζει. Ο πόλεμος την βρήκε στην ηλικία των 27. Σήμερα πλησιάζει τα 70. Έζησε τα πιο σημαντικά χρόνια της ζωής της, με μόνο σύντροφο τον εφιάλτη του πολέμου. Και την κόλαση των πολλών ερωτηματικών που συνοδεύει η λεζάντα «του συγγενή αγνοουμένου.»

Την εξαπάτησαν με χιλιάδες υποσχέσεις, πίστεψε στα εύηχα συνθήματα. Απογοητεύτηκε, θύμωσε. Με πολλές θυσίες μεγάλωσε τα 3 της παιδιά. Ποτέ της όμως δεν σταμάτησε να ελπίζει πως ο άντρας και ο αδελφός της θα επιστρέψουν.

Πως μπορούμε , λοιπόν, να κάνουμε έτσι αβίαστα πλάκα μαζί της;

Η Κύπρος της λήθης.
Των τυμβωρύχων.
Των εθνοσωτήρων.
Των εγκλωβισμένων τηλεθεατών.
Των θεατών πολιτών
… και των αθέατων ηρώων.

υγ.: Για την ιστορία , αξίζει να πούμε πως η πιο πάνω μορφή σχεδιάστηκε για τα κυπριακά γραμματόσημα αξίας 1 σεντ, με στόχο όλα τα έσοδα να διατίθενται για την ενίσχυση των προσφύγων και των εγκλωβισμένων από τον πόλεμο του 1974.

Το συμβολοκτονικό σκίτσο του Acera Anthropophorum [πηγή: epanenosi.com 18/01/2010]

Το συμβολοκτονικό σκίτσο του Acera Anthropophorum

Σχόλια

1. Joshoua - 20/01/2010

Εξέχασες να το συνδέσεις με τον φόνο του Άντη Χ’Κωστή.
Αλλά εξέχασα…τον άνθρωπο εσκότωσε τον ο Ντάουνερ τζιαι η ΜΙ6 σύμφωνα με εσάς..
Όπως τζιαι να έσιει.
Το χιούμορ εν έγινε για να θίξει τους πρόσφυγες, αλλά εν με εκπλήσσει το γεγονός ότι τζιαμέ το παίρνετε.
Αφου τζιαμέ το επιάτε, ποτζεί το επιάτε πάλε στο σχέδιο Ανάν το εφέρετε.
Τζοιμάστε τζιαι θωρείτε το όνειρο;
Έννεν τζείνοι που μπορούν να δουν τα πράματα που άλλο μάτι που εκμεταλλεύονται τζιαι εν σέβουνται τους πρόσφυγες.
Τουτο κάμνουν το τζείνοι που για 40 χρόνια περιπαίζουν τους τζιαι καπιλεύκουνται τον πόνο τους για να τους διατηρούν αιχμάλωτους του φόβου τους.
Μέσα σε ένα ποστ, με αφορμή μια γελιογραφία, κοίταξε αγαπητέ μου, ανάφερες μέσα μικρασιατική καταστροφή, εισβολή, βανδαλισμούς, κλοπή πτωμάτων…
Ο φόβος είναι το χειρότερο ναρκωτικό φίλε μου.
Με όλο το σέβας για τες απόψεις σας.

2. Oikodomos - 21/01/2010

Αγαπητέ Joshoua.  Την επόμενη φορά να τα γράψεις ελληνοαγγλικά.
Σε ό,τι αφορά τη γελοιογραφία το ζήτημα είναι αρκετά σοβαρό. Δεν παίζεις ποτέ με τα σύμβολα ενός αγώνα. Στην προκείμενη περίπτωση αυτή η εικόνα και η φωτογραφία του παιδιού που κρατα τη φωτογραφία-του γάμου- με τους αγνοούμενους γονείς ήταν οι πιο χαρακτηριστικές του αντικατοχικού αγώνα, μαζί με το «Δεν Ξεχνώ». Φαντάσου τώρα στα πλαίσια της χιουμοριστικής διάθεσης κάποιων, το παιδί αντί τη φωτογραφία των γονιών του, να μονταριστεί και να κρατάει την Μπάρμπι ή λυπημένο να κρατά ένα τσιγάρο λόγω απαγόρευσης του καπνίσματος. 

3. Συντακτική Ομάδα / «Εμπροσθοφύλακας» - 21/01/2010

Αγαπητέ Joshoua,

Σε ευχαριστούμε για το σχόλιο.

Θα απαντήσουμε σύντομα σε μερικά θέματα που θέτεις:

1. Τι σχέση ο Άντης Χατζηκωστής; Εν πάση περιπτώση, εμείς δεν ισχυριστήκαμε ποτέ πως τον Άντη Χατζηκωστή τον σκότωσε ο Ντάουνερ ή η ΜΙ6. Κάναμε κάποιες υποδείξεις αναφερόμενοι σε αληθή γεγονότα. Αν εσύ έτσι το αντιλαμβάνεσαι, δεν είναι δικό μας πρόβλημα.

2. Στο θέμα «φόβος», μπορείς να γίνεις πιο σαφής; Διότι ζούμε και εμείς στην κοινωνία και ξέρουμε πως η ύπαρξη ενός πάνοπλου κατοχικού στρατού από την μια πλευρά, και ένα τεταμένο πολιτικό κλίμα από την άλλη, με μειωμένη την αίσθηση ασφάλειας του πολίτη και την δυνατότητα των Σωμάτων Ασφαλείας να εξιχνιάσουν σοβαρά εγκλήματα (που μπορεί να έχουν, ή να μην έχουν, πολιτικές-αποσταθεροποιητικές προεκτάσεις) είναι κάτι παραπάνω από το φιλολογικό ευφυολόγημα περί «χειρότερου ναρκωτικού» που αναφέρεις…

3. Στο θέμα της αντιπροσφυγικής συμβολοκτονίας εκ μέρους των συντελεστών του Epanenosi.com βεβαίως και αγγίζει και τους πρόσφυγες και τους μη-πρόσφυγες Κύπριους, αφού το δράμα του κυπριακού λαού είναι κοινό.

Αγαπητέ Joshoua, αναφέρεις πως κάποιοι «εκμεταλλεύονται τζιαι εν σέβουνται τους πρόσφυγες». Ποιοι είναι αυτοί; Αναφέρεσαι μήπως σε συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους; Διότι εμείς δεν ακούσαμε ποτέ πολιτικό να διακηρύττει και να ανεμίζει ως σημαία νίκης σε προεκλογική εκστρατεία πως δεν θα επιστρέψουν οι πρόσφυγες, δεν θα επιστραφούν όλες οι περιουσίες, δεν θα υπάρχει πλήρης εφαρμογή ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Μέσα σε αυτούς που «για 40 χρόνια περιπαίζουν τους τζιαι καπιλεύκουνται τον πόνο τους για να τους διατηρούν αιχμάλωτους του φόβου τους» μάλλον εντάσσονται και οι πολιτικοί της πολιτικής γραμμής που το Epanenosi 2010, και να υποθέσουμε και εσύ, υποστήριζει.

Όσον αφορά τις αντιδράσεις μας, και αν θεωρείς υπερβολικό το ότι αναφερθήκαμε σε «μικρασιατική καταστροφή, εισβολή, βανδαλισμούς, κλοπή πτωμάτων», απλά σου υπενθυμίζω τι επακολούθησε την πρόσφατη, εξίσου συμβολοκτονική, κλοπή της επιγραφή στο κολαστήριο του Άουσβιτς στην Πολωνίας, και τις δικαιολογημένες και οργισμένες αντιδράσεις των απανταχού Εβραίων που ένιωσαν συλλογικά βαθύτατα προσβεβλημένοι και θιγμένοι.

Βεβαίως, δεν περιμένει κανείς από ανθρώπους οι οποίοι δεν σέβονται τους ίδιους τους πρόσφυγες ομοεθνείς τους, θύματα του τουρκικού φασισμού, να είναι εκ φύσεως σε θέση να σεβαστούν άλλους λαούς, εν προκειμένω τους Εβραίους, και το Ολοκαύτωμα που υπέστησαν από τον γερμανικό ναζισμό.

Ο σεβασμός προς τις απόψεις σου είναι βεβαίως αμοιβαίος.

Εκ μέρους της Συντακτικής Ομάδας / «Εμπροσθοφύλακας»
http://www.efylakas.com

4. Πολυπέρχων - 21/01/2010

Ήθελα να απαντήσω στο σχόλιο του «Ιωσήφ»…Είναι άσχημο να γράφεις εις τη κυπριακή με τέτοιο τρόπο, και ειδικά στο συγκεκριμένο θέμα.Το πρόβλημα των προσφύγων δεν είναι «κυπριακό», αλλά ελληνικό και μόνο, και μωρός είναι όποιος δε μπορεί ή ακόμα χειρότερα, δεν θέλει να το καταλάβει.Ο εκτοπισμός – και η εξόντωση – πληθυσμών ήταν η συνήθης τουρκική πρακτική από τότε που πρωτοεμφανίστηκαν στην ιστορία τον 11ο αιώνα, όντας η μόνιμη τουρκική πρακτική αντιμετώπισης του «προβλήματος» των όποιων αντιστεκούμενων πλυθησμών στην με τη βία «προβατοποίηση» που τους επέβαλαν οι τούρκοι.Γ’αυτο και έχουμε παντού το ίδιο σενάριο.Πόντος, Μάνη, Σούλι, Χίος κ.λ.π. και φυσικά Κύπρος!Δεν διαφέρει καθόλου η περίπτωση της Κύπρου από αυτήν του υπόλοιπου Ελληνισμού κι όσα άλλα προσπαθούν να περάσουν είναι είτε εκ μωρίας είτε εκ του πονηρού.

5. ΕΜΠΡΟΣΘΟΦΥΛΑΚΑΣ - Με εντολή Υπουργού αφαιρείται ο σταυρός από το εθνόσημο των Σωμάτων Ασφαλείας - www.efylakas.com - 26/01/2010

[…] και καίνε ελληνικές και κυπριακές σημαίες, που βεβηλώνουν σύμβολα των προσφύγων, ή καταστρέφουν τάφους, ή κλέβουν νεκρούς μέσα από το […]

6. ΕΜΠΡΟΣΘΟΦΥΛΑΚΑΣ - Παρακρατικοί προσπάθησαν να συμβολοκτονήσουν τον Κυριάκο Μάτση - www.efylakas.com - 01/02/2010

[…] Τα φαινόμενα συμβολοκτονίας σε Ελλάδα και Κύπρο συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς. Το κτύπημα κατά του μνημείου του ήρωα της ΕΟΚΑ Κυριάκου Μάτση ακολουθεί μια σειρά επιθέσεων, όπως η κλοπή της σορού του Τάσσου Παπαδόπουλου, οι υποστολές και το κάψιμο ελληνικών και κυπριακών σημαιών και οι βανδαλισμοί στον τάφο του Σπύρου Κυπριανού. Στο ίδιο πνεύμα έλαβαν χώρα και ψηφιακές απόπειρες συμβολοκτονίας, αφού δυστυχώς κάποιοι ιστολόγοι έχουν συγχύσει το χιούμορ με τη χυδαιότητα. Σε μία έξαρση κοινωνικού ρατσισμού που μεταμφιέστηκε σε “χιούμορ”, η καινούρια ιστοσελίδα “Επανένωση 2010″, “εμπλουτίστηκε” με ένα απροσμέτρητης χυδαιότητας σκίτσο που προσβάλλει τους πρόσφυγες, ειρωνευόμενο τα σύμβολά το


Sorry comments are closed for this entry

Αρέσει σε %d bloggers: