jump to navigation

«Μηδενική αντίδραση» στην τουρκική αμφισβήτηση ορίων και συνόρων σε Έβρο και Αιγαίο 14/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΕΛΛΑΔΟΤΟΥΡΚΙΚΑ, ΘΡΑΚΗ, ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ.
Tags: , , ,
trackback
Ο τουρκικός Στρατός επισπεύδει την κατασκευή γεφυρών και πορθμείων στον Έβρο! [πηγή φωτογραφίας: defencenet.gr 18/11/2009]

Μακέτα της υπό ανάπτυξη τουρκικής επιθετικής αμφίβιας γέφυρας

‘DefenceNet’
«Με «μηδενική αντίδραση» απαντά η Ελλάδα στην τουρκική αμφισβήτηση ορίων και συνόρων»
18 Νοεμβρίου 2009
Τμήμα Ειδήσεων

Με «μηδενική αντίδραση», τουλάχιστον σε επίπεδο πρακτικών κινήσεων απαντά η Ελλάδα στην τουρκική ΝΟΤΑΜ με την οποία η Άγκυρα «βάπτισε» τουρκικό τον εναέριο χώρο μεταξύ Ρόδου και Καστελλόριζου και τουρκικής αρμοδιότητας τις αποστολές έρευνας και διάσωσης στην περιοχή, αλλά το κυριότερο δήλωσε ευθέως ότι «δεν αναγνωρίζει όρια μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας που δεν έχουν συμφωνηθεί διμερώς».

Το μεν Πολεμικό Ναυτικό διατάχθηκε να μείνει μακριά από την περιοχή (μόνο η πυραυλάκατος «Βλαχάβας» είναι αραγμένη στη Ρόδο και περιμένει εντολές), το δε υπουργείο Εξωτερικών αρκέστηκε στη ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε σήμερα η ΥΠΑ με την οποία αντικρούει την δεύτερη τουρκική ΝΟΤΑΜ. Πέραν τούτου, ουδέν. Κάποιες αρχικές σκέψεις να σταλεί τουλάχιστον ένα σκάφος επιτήρησης ή μία φρεγάτα, έμειναν απλές σκέψεις. (σ.σ. Πάντως η δοκιμή εκτόξευσης του βλήματος MM-38 Exocet σήμερα στην ανατολική Κρήτη, όσο και να είναι συμπτωματική (;) της άσκησης, στέλνει έστω και άθελα της πολιτικής ηγεσίας, ένα μήνυμα…).

Και αν σε επίπεδο υπουργείου Εξωτερικών θεωρητικά υπάρχει «κάλυψη» από τη ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η ΥΠΑ, σε επίπεδο υπουργείου Άμυνας, η απόφαση να μην υπάρξει ούτε … ελληνικό βαρκάκι στην περιοχή ελληνικής αρμοδιότητας όπου οι Τούρκοι θα προχωρήσουν αυθαίρετα και «τσαμπουκαλίδικα» στην άσκηση έρευνας-διάσωσης, δημιουργεί ερωτηματικά.

Το να μένουμε σε επίπεδο ανταλλαγής ΝΟΤΑΜ και έτερον ουδέν, την στιγμή που η Άγκυρα προβαίνει σε μεγάλης έκτασης προβολή ισχύος (τέσσερις φρεγάτες, ένα υποβρύχιο, μια κορβέτα, ένα ρυμουλκό στόχου, δύο περιπολικά σκάφη, μια ομάδα ειδικών αποστολών-SAT θα συμμετάσχουν στην τουρκοαιγυπτιακή άσκηση που γειτνιάζει και εν τέλει θα ενταχθεί σε αυτή και η άσκηση έρευνας-διάσωσης) μόνο απορίες δημιουργεί ως προς το τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται εμπράκτως η τουρκική θρασύτητα.

Σε διπλωματικό επίπεδο, το υπουργείο Εξωτερικών χαρακτηρίζει «καταχρηστική» την τουρκική στάση που αμφισβητεί ευθέως τα σύνορα της Ελλάδος, την οποία επίσης χαρακτηρίζει ως «ευθεία παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου». Μία κίνηση που θα έπρεπε να γίνει από πλευράς ΥΠΕΞ είναι να κληθεί ο Αιγύπτιος πρεσβευτής στην Αθήνα και να του κοινοποιηθεί σχετική διακοίνωση. Έγινε κάτι τέτοιο;

Σε ότι αφορά την χθεσινή αποκάλυψη του defencenet.gr, για άλλη μιά φορά δημοσίευμα του defencenet.gr αναδημοσιεύθηκε στο σύνολο σχεδόν του ημερήσιου Τύπου (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΕΘΝΟΣ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, ΑΥΡΙΑΝΗ, ΒΡΑΔΥΝΗ, ΕSPRESSO, ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ-όπου μάλιστα έγινε και πρώτο θέμα-κλπ). Απλώς για άλλη μιά φορά συντάκτες και εφημερίδες δεν ανέφεραν την πηγή των δημοσιευμάτων τους…

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘DefenceNet’
«Ο τουρκικός Στρατός επισπεύδει την κατασκευή γεφυρών και πορθμείων στον Έβρο! (video) »
18 Νοεμβρίου 2009
Τμήμα Ειδήσεων

Το αργότερο σε 18 μήνες από σήμερα το περιβάλλον τακτικών επιχειρήσεων στον Έβρο αλλάζει δραματικά σε βάρος της ελληνικής αμυντικής διάταξης: Ο τουρκικός Στρατός για πρώτη φορά μετά το 1923, όταν το ποτάμι τέθηκε ως όριος γραμμή μεταξύ των δύο κρατών, θα έχει εντάξει στο δυναμικό του  πορθμεία ικανά να μεταφέρουν δύο ίλες αρμάτων μέσα σε 6,5 λεπτά στην δυτική ακτή του Έβρου! Και μέσα σε 15′ μπορούν να ζεύξουν τις δύο όχθες!

Την απόκτηση των 52 πορθμείων-γεφυρών αυτών, την οποία οι Τούρκοι δεν είχαν δώσει στην δημοσιότητα την αποκάλυψε  στο τ.178 η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, αλλά η είδηση σήμερα βρίσκεται στην εντολή επιτάχυνσης των παραδόσεων που ζητήθηκε από τουρκικής πλευράς! Έτσι το αργότερο μέχρι τα μέσα του 2011 θα έχουν ξεκινήσει οι παραδόσεις και θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του ίδιους έτους 14 μήνες ενωρίτερα από ότι είχε αρχικά συμφωνηθεί.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του τουρκικού Στρατού και της εταιρείας το σύνολο των 52 οχημάτων-σχεδιών θα παραδιδόταν μέχρι και τον Οκτώβριο του 2012, με το πρώτο σύστημα να παραδίδεται τα τέλη του 2011.

Η παραγγελία των 52 Επιθετικών Αμφιβίων Γεφυρών τύπου Samur, από  τον τουρκικό Στρατός είχε γίνει στις αρχές του 2007. Kάθε αμφίβιο όχημα-σχεδία Samur έχει δυνατότητα γεφύρωσης 12,5 μέτρα, ενώ η κάθε συλλογή που αποτελείται από 12 οχήματα-σχεδίες τα 150 μέτρα

Το κάθε ζεύγος οχημάτων-σχεδίων όταν χρησιμοποιείται ως πορθμείο, μπορεί να μεταφέρει άρμα κλάσης 70 τόνων, ενώ για την επάνδρωση του κάθε οχήματος απαιτούνται μόλις 3 στρατιώτες οι οποίοι μπορούν να αναπτύξουν το όχημα-σχεδία και να διεκπεραιώσουν ένα στρατιωτικό όχημα στην απέναντι όχθη ενός ποταμού σαν τον Έβρο σε λιγότερο από 7 λεπτά.

Ο νικητής του διαγωνισμού ήταν η τουρκική εταιρεία FNSS, η οποία κέρδισε το εν λόγω συμβόλαιο συνολικής αξίας 130,8 εκ δολαρίων για την κατασκευή 4 συλλογών των 12 οχημάτων-σχεδίων και 4 εκπαιδευτικών. Η πρόταση της εταιρείας περιελάμβανε το σασί του τροχοφόρου οχήματος 8×8 Pars, που επίσης κατασκευάζει η εταιρεία FNSS, για το όχημα φορέα και το σχέδιο της γερμανικής επιθετικής αμφίβιας γέφυρας τύπου Μ3 της εταιρείας Santa Barbara Sistemas GmbH πρώην EWK.

Η γέφυρα Μ3 η οποία σε αντίθεση με την τουρκική πρόταση χρησιμοποιεί όχημα 4×4, έχει εξαχθεί σε τουλάχιστον 5 χώρες (μεταξύ αυτών Βρετανία και Γερμανία) ενώ μέχρι και σήμερα έχουν κατασκευαστεί 97 οχήματα. Το όχημα είναι πλήρως αμφίβιο, προωθείται από δύο υδροπροωθητές waterjet, με δυνατότητα πλεύσης ακόμα και σε ρηχά νερά βάθους μόλις 1,05 μέτρων.

Διαθέτει ικανότητα διεύθυνσης μέσα στο νερό και στους τέσσερις άξονες και λόγω αυτών των δυνατοτήτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως πορθμείο (Bay Ferry) ενώ διατηρεί αυτή τη δυνατότητα ακόμα και όταν δύο οχήματα-σχεδίες είναι συζευγμένα. Είναι εξοπλισμένο με κεντρικό σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, η μέγιστη ταχύτητα οδήγησης σε άσφαλτο φτάνει τα 80χλμ/ώρα, ενώ στο νερό κινείται με ταχύτητα μέχρι και 14 χλμ/ώρα. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα καθαρά επιθετικό σύστημα καθότι η Τουρκία με αυτά τα μέσα θα μπορεί ανα πάσα στιγμή ακόμα και κατά τη διάρκεια της νύκτας να αιφνιδιάσει τις ελληνικές δυνάμεις ακόμα και σε τέσσερα διαφορετικά σημεία στο ποτάμι του Έβρου.

Η απλότητα της χρήσης, η ταχύτητα ανάπτυξης του συστήματος, ο όγκος και το μέγεθος των οπλικών συστημάτων που μπορούν να μεταφερθούν συνιστούν μια νέα πρωτόγνωρη απειλή για την Ελλάδα.

Επιπρόσθετα η ήδη αναφερθείσα δυνατότητα του συστήματος να λειτουργήσει σαν πορθμείο επιτρέπει στις Τουρκικές Ένοπλες δυνάμεις να μεταφέρουν στο πρώτο κύμα της επίθεσης 24 άρματα μάχης ή άλλο συνδυασμό οπλικών συστημάτων (π.χ ΤΟΜΑ, ΤΟΜΠ, Αυτοκινούμενα Πυροβόλα, κλπ) την ίδια στιγμή σε διαφορετικά σημεία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι πριν από 15 χρόνια η Τουρκία είχε αγοράσει και εγκαταστήσει στον Έβρο πολύ μικρότερων δυνατοτήτων γεφυρών Αμερικανικής προέλευσης.

Ο τότε Έλληνας Υπουργός Εθνικής Άμυνας κύριος Γεράσιμος Αρσένης είχε ζητήσει από τον Αμερικανό ομόλογο του την ακύρωση οποιασδήποτε πιθανής μελλοντικής πώλησης επιπλέον γεφυρών στην Τουρκία από τις ΗΠΑ. Σήμερα όμως ειδήσεις σαν και αυτές παρά το γεγονός ότι αποδεικνύουν για άλλη μια φορά τον επιθετικό προσανατολισμό των ΤΕΔ δεν προκαλούν καμία ελληνική επίσημη αντίδραση.

Αρέσει σε %d bloggers: