jump to navigation

«Απειλές» και ευχές στον Χριστόφια από έναν… «επίδοξο φονιά» του! 31/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΚΥΡΙΑΚΟ, ΨΥΧΟΠΟΛΕΜΟΣ.
Tags: , , , , , ,
comments closed

Σχόλιο Σ.Ο.: Το «Ερετικό Ιστολόγιο» σε ένα ξέσπασμα κατά της φίμωσης των ανεξάρτητων ιστολογίων που αντιπολιτεύονται τον προέδρο της Κύπρου δημοσίευσε δύο κείμενα τις τελευταίες ημέρες. Στο πρώτο χρονικά καταγγέλλει ότι η ΑΚΕΛική ηγεσία οφείλει για το καλό του τόπου να είναι πιο σοβαρή και να μη διαδίδει επιπόλαια ψεύτικες απειλές κατά της ζωής του προέδρου. Στο δεύτερο, με έντονα ειρωνικό ύφος και τη ρετσινιά του «επίδοξου φονιά» που κόλλησε ο Γ.Γ. του ΑΚΕΛ στα ιστολόγια, στέλνει τις ευχές και τις αγωνίες του στον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας.

τα κοράκια του ΑΚΕΛ [πηγή: http://eretiko-istologio.blogspot.com]

‘Ερετικό Ιστολόγιο’
«Ανώμαλα κρώζοντα μυαλά»
18 Δεκεμβρίου 2009
Ευαγόρας Γονέμης

Και κυριολεκτούμε…

Ποιο ομαλό μυαλό θα μιλούσε στη βουλή (15 και 17/12/2009) για κινδύνους φυσικής εξόντωσης του προέδρου, εφ’ όσον αυτοί δεν υπάρχουν; Ποιος εχέφρων άνθρωπος θα φανάτιζε το κοινό δηλώνοντας ότι κάποιοι, ιστολογούντες και αρθρογραφούντες εν προκειμένω(!), ετοιμάζονται για… πραξικόπημα ή… ανατροπή του ηγέτη τους με δεδομένο ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει; Ποιος νοήμων πολίτης ή πολιτικός θα ισχυριζόταν απλώς και μόνον προς άγραν ψήφων ή συγκράτηση διαρροών ότι μηχανορραφούνται σχέδια ΦΥΣΙΚΗΣ (προσέξτε: όχι πολιτικής!) εξόντωσης του προέδρου και ενώ γνωρίζει ότι αναντίλεκτα ψεύδεται;

Λυπούμαστε κύριε Άντρο! Λυπούμαστε πραγματικά. Γιατί εκεί έξω υπάρχει κόσμος που ακόμη πιστεύει στις αριστερές (και αντιαμερικανικές) ιδέες που ταχθήκατε να υπηρετείτε, αλλά τελικά πέφτει θύμα στη μισαλλοδοξία σας και τον φανατισμένο ψευδοαριστερισμό σας. Και το χειρότερο απ’ όλα, με τις ενέργειές σας προσφέρετε τροφή στον σοβινισμό και τον ρατσισμό. Όχι αυτόν που οπτασιάζεστε. Τον άλλο, τον αληθινό. Εκείνο που δεν ορρωδεί να πάρει τα όπλα και να ανατρέψει κυβερνήσεις ή να συλήσει σορούς νεκρών ή να επιβάλει νέα απαρχάιντ εν έτει 2009 ή να εισβάλει σε γείτονες χώρες, να βιάσει νεανίδες και να εκτελέσει εν ψυχρώ αιχμαλώτους.

Και μην καμώνεστε πως δεν επιθυμείτε την έξαρση του φανατισμού! Σας εξυπηρετεί κομματικά η μετατροπή της πολιτικής σε φανατισμένη οπαδική διαφορά, μια διαιωνιζόμενη και ανούσια αντιπαλότητα που συγκρατεί τις μάζες. Σας εξυπηρετεί ο φανατισμός και διά τούτο τον επιδιώκετε ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ! Υπενθυμίζουμε, όμως, πως φανατίζοντας τα δικά σας αμνοερίφια, σπρώχνετε και τους άλλους, αυτούς που αν και Έλληνες της Κύπρου επέλεξαν δημοκρατικά για τους δικούς τους λόγους να μην σας ψηφίζουν, στον φανατισμό εναντίον σας.

Λυπούμαστε γιατί σήμερα η πένα, ή καλύτερα το πληκτρολόγιο, ενός ιστολόγου είναι μέσο έκφρασης. Ένα μέσο έκφρασης που ανοίγεται προς την κοινωνία, που δίνει βήμα σε άτομα ή ομάδες αποκλεισθείσες από τους κομματικούς μηχανισμούς και τα ελεγχόμενα ΜΜΕ. Εσείς μπορεί να διαθέτετε κρατική τηλεόραση και ραδιόφωνο, κομματική τηλεόραση και ραδιόφωνο και εφημερίδα, όμως κάποιοι άλλοι συμπολίτες μας όχι!

Φυσικά, δεν απαιτούμε να μας ακούσετε. Ούτε και να συμφωνήσετε σε όλα όσα λέμε. Δικαίωμά σας να κωφεύσετε, να βάλετε όσο κερί θέλετε στ’ αφτιά σας! Διεκδικούμε, όμως, τη δυνατότητα έκφρασης. Αυτήν που προσπαθείτε να φιμώσετε με ανώμαλες αναφορές σε δήθεν απειλή ΦΥΣΙΚΗΣ εξόντωσης του προέδρου! Διότι εάν όντως υπάρχουν τέτοιες απειλές και τέτοια σχέδια, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ και ΠΡΕΠΕΙ να δώσετε στοιχεία και το κράτος να συλλάβει και να καταδικάσει τους ενόχους! Αλλά, αντ’ αυτού περιορίζεστε να βάλλετε κατά των σατιρικών εφημερίδων και των ιστολογίων. Μήπως έχετε στοιχεία που αποδεικνύουν εμπλοκή ιστολογίων σε σχέδια φυσικής εξόντωσης του προέδρου και τα κρύβετε από την Αστυνομία; Αλήθεια, ποιος περιμένετε να σας πιστέψει;

Κρίμα για σας, γιατί νομίζετε ότι θα επιτύχετε τον σκοπό σας να φιμώσετε τους πολίτες, κρίμα για όλους μας γιατί με την ανώμαλη συμπεριφορά σας φανατίζετε τους πολίτες ένθεν και ένθεν και ενώ πρόσκαιρα ευεργετείτε το κόμμα σας, μακροπρόθεσμα δηλητηριάζετε την πατρίδα σας με απρόβλεπτες συνέπειες! Σκεφτείτε το ξανά: Με τέτοιες αρρωστημένες αναφορές, μήπως εσείς έπρεπε να κατηγορηθείτε για ΦΥΣΙΚΗ εξόντωση της ΠΑΤΡΙΔΑΣ σας και του ΕΘΝΟΥΣ σας;
—–
Κάντε τον κόπο να αναγνώσετε και την εξαιρετική αναφορά του Εμπροσθοφύλακα στο θέμα.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

ευχή στον Χριστόφια [πηγή: http://eretiko-istologio.blogspot.com]

‘Ερετικό Ιστολόγιο’
«Ευχές στον Χριστόφια από έναν… επίδοξο φονιά του!»
26 Δεκεμβρίου 2009
Ευαγόρας Γονέμης

Κύριε πρόεδρε της Κυπριακής Δημοκρατίας,
μια τέτοια μέρα που όλοι εύχονται και αντεύχονται τα καλύτερα στους άλλους, επέλεξα κι εγώ να σας ευχηθώ απ’ αυτό το βήμα τα καλύτερα για σας και την οικογένειά σας. Μα πιο πολύ επέλεξα να το πράξω για να σας ευχηθώ τα καλύτερα για την ιδιαίτερή μας πατρίδα, την Κύπρο, και το έθνος μας, τον Ελληνισμό, του οποίου ένα μέρος κληθήκατε να ηγηθείτε και να υπηρετήσετε.

Με αυτήν την ανοικτή επιστολή μου σας στέλνω τις θερμότερές μου ευχές για υγεία και οικογενειακή ευτυχία και γαλήνη στην ψυχή. Επιπλέον, σας εύχομαι επιτυχή ολοκλήρωση της θητείας σας. Δεν τ’ αρνιέμαι, ούτε υπεκφεύγω. Συνειδητά, δεν επέλεξα να είμαι ακόμη ένας κόλακας στην αυλή σας! Δεν είμαι εξ αυτών που πιστεύουν ότι μπορείτε να φέρετε πραγματική αλλαγή προς το καλύτερο. Δεν πιστεύω ότι εσείς και το κόμμα σας έχουν την ειλικρινή θέληση να μας οδηγήσουν προς μία δικαιότερη κοινωνία. Ούτε πιστεύω ότι ενεργείτε ορθά για να λύσετε το Κυπριακό πρόβλημα με τρόπο που να διασφαλίζεται ο σεβασμός έστω των βασικών δικαιωμάτων μας και με τρόπο που να δικαιούμαστε να ελπίζουμε για ένα καλύτερο μέλλον. Αισθάνομαι ότι η θητεία σας θα είναι μία από τις χειρότερες όλων των εποχών! Γι’ αυτό και οι ευχές μου, νομίζω, αποκτούν ιδιαίτερη αξία.

Λοιπόν, σας εύχομαι ολόψυχα να μας αλλάξετε, όχι τα… φώτα ή την κριτική σκέψη, αλλά να μας αλλάξετε την αρνητική γνώμη που έχουμε σχηματίσει για σας μέσα από τα έργα σας. Σας εύχομαι να είστε ο καλύτερος πρόεδρος που διαχειρίστηκε τις τύχες του κυπριακού Ελληνισμού και της Κυπριακής Δημοκρατίας κατ’ επέκτασιν. Σας εύχομαι να μπορέσετε να μετατρέψετε σε πράξη το προεκλογικό σας σύνθημα «Δίκαιη Κοινωνία και Δίκαιη Λύση». Σας εύχομαι, μέσα απ’ τα βάθη της ψυχής μου, να γίνεται πρόεδρος Λύσης!

Προσέξτε, αν αυτά τ’ ακούγατε από έναν νεαρό οπαδό του κόμματός σας ίσως και να συγκινόσασταν. Τώρα που σας τα λέει ένας διακεκηρυγμένος αρνητής των πολιτικών σας επιλογών; Ένας ξεκάθαρος αντιφρονών; Προτιμάτε τους αυλοκόλακες ή τους επικριτές; Προτιμάτε στόματα κλειστά και σκυμμένα κεφάλια παρά στόματα και μυαλά ανοικτά; Αλήθεια, ποιος πραγματικά μπορεί να σας οφελέσει να γίνετε καλύτερος;

Ακούσαμε με έκπληξη να αναφέρονται σε κινδύνους για «φυσική εξόντωσή σας» που εκπηγάζουν από… διαδικτυακούς χώρους και ιστολόγια! Προς Θεού, πρόεδρε! Μπορεί να μη συμφωνώ μαζί σας, αλλά δεν είμαι ένας επίδοξος φονιάς σας! Δεν ξέρω εάν είναι δύσκολο να το καταλάβετε, αλλά θα είναι ωφέλιμο να το πιστέψετε. Περισσότερο, όμως,  αισθάνομαι ότι ούτε κι εσείς πιστεύετε σ’ αυτά, αλλά θέλετε να χρησιμοποιηθεί αυτή η γελοία απειλή για να φιμωθεί κάθε αντίθετη άποψη!

Ειλικρινά, δεν πιστεύω ότι κινδυνεύετε από φυσική εξόντωση, ιδίως από το πληκτρολόγιο μερικών κριτών σας, παρά την καυστικότητά μας! Η εκλογή σας στον προεδρικό θώκο, ναι μεν μας βρήκε άκρως αντίθετους, αλλά δεν διεκδικήσαμε ελιτίστικες σταθμίσεις ψήφων υπέρ μας, ούτως ώστε να επιβάλουμε τη θέλησή μας. Έχουμε επίγνωση ότι το Δημοκρατικό πολίτευμα, με τα όποια προβλήματά του, αποτελεί ό,τι καλύτερο μπόρεσε να παραχθεί στη μακραίωνη πολιτειακή ζύμωση. Γνωρίζουμε επίσης ότι το σύνταγμα σας δίδει την εντολή για πεντετή θητεία και αυτό θα το σεβαστούμε. Συνάμα, όμως, έχουμε το δικαίωμα, και αυτό διεκδικούμε, να εκφραζόμαστε κριτικά απέναντι σε ό,τι εσείς και το κόμμα σας επιλέγει να πράξει, εφ’ όσον μάλιστα αυτό αφορά ολόκληρη τη νήσο, το παρόν και το μέλλον του Ελληνισμού της.

Στο φτωχό μας μυαλό, ο τρόπος για να οδηγηθεί η κατάσταση στα άκρα είναι μόνο ένας: Να μας οδηγήσετε σε μία ες αεί μαζική στέρηση ή περιστολή των βασικών ελευθεριών και δικαιωμάτων της πλειοψηφίας του νησιού και στην παγίωση ευνοιοκρατικών ποσοστώσεων υπέρ της μιας εθνότητας σε μία χώρα που δεν θα θυμίζει πλέον Δημοκρατία, αλλά απαρτχάιντ στη βάση εθνοτικών ζωνών! Για να ‘μαστε πιο συγκεκριμένοι, τα ενδεχόμενα σε μια τέτοια περίπτωση «λύσης» μόνον κατ’ όνομα, είναι δύο: Είτε

(α) οι αιματηρές συγκρούσεις κυρίως της ελληνικής πλειονότητας με την τουρκική μειονότητα με την πιθανότητα να γίνουν κάποιες τιμωρητικές δολοφονίες πολιτικών προσώπων που θα θεωρηθούν υπεύθυνοι για την κατάσταση, είτε

(β) η διόγκωση της δυσαρέσκειας μέσα σε ένα αφόρητο καθεστώς και ο εξαναγκασμός σε σταδιακή -αναίμακτη μεν, μαζική δε- εκδίωξη των Ελλήνων από την Κύπρο.

Σας καλούμε, να αφουγκραστείτε τις αγωνίες μας και να ξαναδιαβάσετε την ιστορία από την αρχή μέχρι το τέλος. Δεν τρέφουμε ψευδαισθήσεις, ούτε ουρανοβατούμε ότι θα εισακουστούμε. Δεν έχουμε, ωστόσο, τίποτε να χάσουμε κάνοντας αυτήν την έκκληση. Τα ευχολόγια δεν έλυσαν ποτέ μεγάλα εθνικά ζητήματα. Απαιτείται σκληρή διπλωματική δουλειά και στην περίπτωση των αδυνάτων, αταλάντευτη προσήλωση σε αρχές. Υπενθυμίζουμε τι απέδειξαν οι αντιδημοκρατικές πρόνοιες του ζυριχικού συντάγματος, το οποίο ως ΑΚΕΛ το είχατε κατ’ αρχάς απορρίψει διότι αποτελούσε υποχώρηση από το αίτημα της αυτοδιάθεσης-Ένωσης.

Υπενθυμίζουμε και την Αλεξανδρέττα, την Ίμβρο και την Τένεδο. Μη διαπράξατε ένα έγκλημα εις βάρος του Ελληνισμού της Κύπρου! Εμείς, όλοι εμείς που πολλές φορές με οργή και αγανάκτηση σας κριτικάρουμε μέσα από τα άρθρα μας αλλά δεν πάψαμε ποτέ πρώτιστη έγνοια μας να έχουμε την ευημερία του Ελληνισμού και της Κύπρου μας, θα σταθούμε παρά το πλευρό σας σε όποια ορθή απόφαση λάβετε, όπως άλλωστε πράξαμε και με τον προκάτοχό σας.

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ λοιπόν, κι ο Θεός μαζί σας.

Advertisements

Ξέσπασε ο ΕΠΥ που ανακρίθηκε για τη σύληση 31/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΚΥΠΡΙΑΚΗ, ΨΥΧΟΠΟΛΕΜΟΣ.
Tags: , , ,
comments closed

Σχόλιο Σ.Ο.: Ο Νικόλας Θεοδώρου, επιλοχίας ΕΠΥ της Εθνικής Φρουράς, είναι ένας από τους ανακριθέντες για τη σύληση και την κλοπή της σορού του Τάσσου Παπαδόπουλου. Ένας άνθρωπος που υπηρετεί την πατρίδα από το 1995 εξευτελίζεται σαν κοινός εγκληματίας από το κράτος. Τελικά, μηδέν εις το πηλίκο.

Θεοδώρου [πηγή: http://tiresias-press.blogspot.com]

‘Τειρεσίας’
«Ο Υπαξιωματικός της Ε.Φ. που ανακρίθηκε για την κλοπή της σωρού του Τάσσου Παπαδόπουλου ξεσπά…»
27 Δεκεμβρίου 2009

Το σύστημα αξιοποίησης πληροφοριών «Τειρεσίας» σας παραθέτει το γράμμα του Εθνοφρουρού Νικόλαου Θεοδώρου που ανακρίθηκε ως ύποπτος μεταξύ άλλων πατριωτών Κυπρίων για την κλοπή της σωρού του Τάσου Παπαδόπουλου!!!

Ώστε λοιπόν, έγινε και αυτό. Φτάσαμε στο πιο ξεφτιλισμένο σημείο για μια «ευρωπαϊκή» χώρα, να καλεί η ίδια στελέχη της Εθνικής Φρουράς για ανάκριση, ότι πήραν τα λείψανα του Τάσσου Παπαδόπουλου!

Η ίδια η πατρίδα, την οποία υπηρετώ εδώ και 15 χρόνια ως υπαξιωματικός, η ίδια η πατρίδα, που με προσέλαβε να την υπηρετήσω, με καλεί τώρα και με ανακρίνει ότι πήρα το σώμα του ανθρώπου που δόξασε τον Ελληνισμό. Μπράβο. Να πώ τι; Να γράψω, τι; Να κλάψω, γιατί; Να γελάσω, γιατί; Να θυμώσω; Γιατί; Να βρίσω; ποιόν; Πείτε μου εσείς.

Και έφτασε στο σημείο, το κράτος να σέρνει έναν επιλοχία Ε.Φ. Από σταθμό σε σταθμό, να του παίρνουν σάλιο για DNA, δακτυλικά αποτυπώματα, λέτε και είναι κανένας στυγνός εγκληματίας του Μπρούκλιν. Ποιός είμαι, ο Ντίλινγκερ;

Και έφτασε στο σημείο το κράτος να στέλνει με ένταλμα ερεύνης πέντε αστυνομικούς στο σπίτι μου για έλεγχο!

Να βρείτε τι; Τι περιμένετε να βρείτε σε ένα διαμέρισμα 70 τ.μ.; Κανένα Παοφόρο; Κανένα ΑΜΧ30; Τίποτε μπαζούκας, ή τους S300; Τι περιμένατε να βρείτε μέσα στα συρτάρια με τα εσώρουχα της γυναίκας μου; Τι περιμένατε να βρείτε όταν με το ζόρι χωρώ εγώ, η γυναίκα μου και τα βιβλία μου; Τι; Πείτε μου, τι;

Και βγήκαν τα τηλεοπτικά κανάλια και οι «έγκυρες» εφημερίδες με πάρα πολύ ευκολία και βρήκαν τους ενόχους. Ανακρίθηκαν Ελλαδίτες ΕΠΥ – Θεωρούνται Χρυσαυγίτες έγραφε η «αλήθεια» (12-12-09). Μπράβο της. Ξεκάθαρες κουβέντες μια και φοράω παντελόνια. Η Χρυσή Αυγή ήταν κατά του σχεδίου Ανάν και είπε ΟΧΙ. ΌΧΙ είπα και εγώ. Ναι.

Υπό αυτήν την έννοια είμαι Χρυσαυγίτης. ΟΧΙ, είπε και ο Τάσσος Παπαδόπουλος. Είναι και ο μακαρίτης ο Πρόεδρος Χρυσαυγίτης; Πείτε μου γιατί έκανε το κράτος έλεγχο στο τηλεφωνό μου, με ποιούς μίλησα, τι είπα και τι δεν είπα.

Ε, με ποιους να μιλάω ρε παιδιά; Με τις Ερυθρές Ταξιαρχίες; Θα ήταν πιο έντιμο για το κράτος να μου πει ξεκάθαρα, ότι θα σου κάνουμε έλεγχο και θα σε ανακρίνουμε, γι’ αυτό και γι’ αυτό, παρά να με κατηγορείτε ότι πήρα τη σορό του Προέδρου Παπαδόπουλου. Τα βλέπεις Νικόλα Παπαδόπουλε; Εγώ που ήμουν μαζί σου το βράδυ της πρώτης Κυριακής των προεδρικών εκλογών, στα γραφεία του ΔΗΚΟ και βλέπαμε τα αποτελέσματα, με ανακρίνουν, για να πώ τι ξέρω για τη σορό του πατέρα σου.

Πόσα θαυμαστικά να βάλω άραγε; Δημοκρατία έχουμε και πιστεύω ό,τι θέλω. Πιστεύω ότι εγώ κρίνω σωστά. Πιστεύω και είμαι, όλα όσα δεν είσαστε εσείς. Διαβάστε το πρόγραμμα διακυβέρνησης του κ. Χριστόφια, στη σελίδα 37.

Είμαι αυτό που εσείς θέλετε να εξαλείψετε. Εάν είναι έγκλημα η αγάπη για την πατρίδα, τότε κάντε λαϊκά δικαστήρια, δικάστε με και σκοτώστε με. Κρίμα κυπριακό κράτος, κρίμα. Έπεσα έξω.

Νικόλαος Θεοδώρου
Επιλοχίας ΕΠΥ στην Εθνική Φρουρά από το 1995

Υ.Γ. Προς τη γυναίκα μου: Άντρη Σταύρου – Θεοδώρου, σε ερωτώ. Στις επόμενες εκλογές, θα ψηφίσεις πάλι ΑΚΕΛ;

Το παρόν εστάλη στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ από το koukfamily.blogspot.com

Ναι, κ. Μπίσκι, στην Κύπρο δικαιολογούμε τα αδικαιολόγητα! 31/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΚΥΠΡΙΑΚΟ, ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ.
Tags: , , , , , ,
comments closed

Σχόλιο Σ.Ο.: Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς και του γερμανικού αριστερού σχηματισμού Die Linke (= «Η Αριστερά»), Lothar Bisky, δήλωσε σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Κύπρο ότι θεωρεί αδιανόητο πως μπορεί να υπάρχει σε ένα κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης τουρκικός και βρετανικός στρατός! Δεν θα μπορέσει να το εξηγήσει στη χώρα του. Δυστυχώς, αυτά που στην Ευρώπη θεωρούνται αυτονόητα, εμείς τα διαπραγματευόμαστε. Τα άλλα τα αδιανόητα αρχίσαμε να τα χωνεύουμε ως «φυσική συνέπεια» της κατάστασης στην Κύπρο. Γι’ αυτό το κατάντημα τη μερίδα του λέοντος φέρει η πολιτική ηγεσία μας που διαπραγματεύεται τα αυτονόητα και συζητεί τα αδιανόητα ως μέρος της επερχόμενης λύσης του Κυπριακού.

Lothar Βisky [πηγή: syriza-vyrona.pblogs.gr]

‘XenisXenofontos.blogspot.com’
«Κι εμείς δυσκολευόμαστε κ. Μπίσκι»
29 Δεκεμβρίου 2009
Ξενής Ξενοφώντος

«Δεν μπορώ να το εξηγήσω στη Γερμανία. Οι άνθρωποι δεν μπορούν να πιστέψουν ότι υπάρχει τουρκικός και βρετανικός στρατός στην Κύπρο».

Αυτή τη δήλωση έκανε πρόσφατα ο κ. Λόταρ Μπίσκι, Πρόεδρος της Αριστεράς στο Ευρωκοινοβούλιο.

Η αναφορά του κ. Μπίσκι, οφείλει να μας προβληματίσει και να μας κάνει να θέσουμε στους εαυτούς μας τα ακόλουθα ερωτήματα:

1) Γιατί ενώ δεν μπορεί να βρει κατανόηση από τη διεθνή κοινή γνώμη, η διατήρηση τουρκικών στρατευμάτων στην Κύπρο, εμείς αποδεχόμαστε στην πράξη τη θέση του τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών, ότι η τύχη των τουρκικών στρατευμάτων θα κριθεί στο τέλος της διαδικασίας επίλυσης του Κυπριακού;

2) Γιατί δε διεκδικούμε άμεση και άνευ όρων άρση του αναχρονισμού της παραμονής τουρκικών αλλά και βρεττανικών στρατευμάτων σε ένα ανεξάρτητο κράτος;

3) Γιατί υποβαθμίζουμε το Κυπριακό σε ένα δικοινοτικό ζήτημα, όταν τόσο για λόγους ουσίας, όσο και για λόγους επικοινωνίας, οφείλουμε να προβάλλουμε διεθνώς την κατοχική του διάσταση;

4) Πόσο συχνά χρησιμοποιείται η λέξη «κατοχή» από τους κυβερνώντες σε διεθνείς επαφές;

5) Πόσο συχνά οι κυβερνώντες προβάλλουν σε ξένους συνομιλητές το αίτημα για άμεση απόσυρση του στρατού κατοχής;

6) Γιατί αποδεχόμαστε να προσερχόμαστε σε διαπραγματεύσεις υπό τη σκιά και τις κάνες των όπλων της κατοχής;

7) Γιατί μια χώρα που κατέχει τη μισή μας πατρίδα συνεχίζει ανεμπόδιστα την ενταξιακή της πορεία στη σύγχρονη ευρωπαϊκή οικογένεια;

8) Γιατί εν έτει 2009, επιτρέπεται σε μια χώρα που διατηρεί συνεχώς μία εχθρική προς τα συμφέροντα της Κυπριακής Δημοκρατίας στάση και που δεν έχει τηρήσει τις υποχρεώσεις της προς τη Δημοκρατία για εγγύηση της έννομης τάξης του 1960, διατηρεί ακόμη στρατιωτικές βάσεις στο νησί μας;

Αγαπητέ κ. Μπίσκι, δεν είστε μόνος. Δε δυσκολεύεστε μόνο εσείς να δώσετε (λογικές) εξηγήσεις.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Σημερινή’
«Δεν μπορώ να το εξηγήσω στη Γερμανία»
29 Δεκεμβρίου 2009

«Δεν μπορώ να το εξηγήσω στη Γερμανία. Οι άνθρωποι δεν μπορούν να πιστέψουν ότι υπάρχει τουρκικός και βρετανικός στρατός στην Κύπρο». Αυτό δήλωσε ο Πρόεδρος της Ομάδας της Αριστεράς στο Ευρωκοινοβούλιο, Λόταρ Μπίσκι, ο οποίος βρίσκεται στην Κύπρο.

Σε δηλώσεις μετά τη συνάντηση που είχε με το Γ.Γ. του ΑΚΕΛ, Άντρο Κυπριανού, ο κ. Μπίσκι τόνισε ότι για την Ομάδα της Αριστεράς το Κυπριακό είναι ένα από τα άλυτα προβλήματα στην Ευρώπη και θα κάνει ό,τι μπορεί για να λυθεί. «Δεν καταλαβαίνουμε», πρόσθεσε, «γιατί ένα κράτος μέλος του ΝΑΤΟ μπλοκάρει τη λύση», υπονοώντας την Τουρκία. «Ο τουρκικός στρατός είναι εδώ και αυτό είναι κακό, πρέπει να πάνε πίσω. Ο βρετανικός στρατός είναι εδώ και ρώτησα γιατί. Δεν μπορώ να το εξηγήσω στη Γερμανία».

Ο κ. Μπίσκι πρόσθεσε ότι η Ομάδα της Αριστεράς στηρίζει τον Πρόεδρο Χριστόφια και το ΑΚΕΛ στην προσπάθειά τους να βρουν λύση και ευχήθηκε όπως οι εντατικές συνομιλίες του Ιανουαρίου βοηθήσουν στην εξεύρεση λύσης, κάτι που θα είναι καλό για την Ευρώπη. «Είναι σημαντικό για τους Αριστερούς στη Γερμανία και την Ευρώπη να βλέπουμε ότι ένας Αριστερός Πρόεδρος στην Κύπρο κάνει καλή δουλειά», ανέφερε.

Απο-φασιστική επίθεση κατά αντιπολιτευόμενων εφημερίδων στην Κύπρο 29/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΚΥΠΡΙΑΚΗ, ΨΥΧΟΠΟΛΕΜΟΣ.
Tags: , , ,
comments closed

Σχόλιο Σ.Ο: Η κυβέρνηση Χριστόφια φέρεται να λαμβάνει εκδικητικές αποφάσεις κατά του αντιπολιτευόμενου Τύπου.Υπενθυμίζουμε πως προ ολίγων ημερών, ο ΓΓ του ΑΚΕΛ Άντρος Κυπριανού, σε μια πρωτοφανή δήλωση, καταφέρθηκε κατά της ελευθερίας του Τύπου και της άναρχης, λαϊκής ενημέρωσης που προσφέρουν τα ιστολόγια, μιλώντας ξεδιάντροπα πως ενθαρρύνουν, δήθεν, την «φυσική εξόντωση του Προέδρου»! Η σταλινίζουσα τοποθέτηση σκοπεύει να τρομοκρατήσει μερίδα του λαού που αντιδρά, και να προετοιμάσει την περιρρέουσα ατμόσφαιρα για ενδεχόμενη λογοκρισία ιστολογίων/εφημερίδων. Ταυτόχρονα, προσπαθεί να «μακαριοποιήσει» τον Πρόεδρο Χριστόφια, ελπίζοντας πως οι πολίτες θα πάψουν να τον επικρίνουν για τις γιγαντιαίες υποχωρήσεις του και θα τον λυπηθούν. Λιγάκι δύσκολο, αφού όλες οι ιμπεριαλιστικές δυνάμεις που συνωμότησαν κατά του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου βρίσκονται τώρα στο πλευρό του Χριστόφια…

‘Το Κυπριακό Ποντίκι’
«…ύστερα όμως ήρθαν οι δημοκράτες…»
18 Δεκεμβρίου 2009

ΟΤΑΝ – επί Προεδρίας του Εθνάρχη Μακαρίου – οι αντιπολιτευόμενες τότε εφημερίδες («Πατρίς», «ΕΘνική», «Μεσημβρινή», «Μάχη») του ασκούσαν έντονη κριτική ούτε καν ΔΙΑΝΟΗΘΗΚΕ (ή πέρασε έστω και μια στιγμή από τη σκέψη του…) να τους αφαιρέσει την κρατική και ημι- κρατική διαφήμιση για λόγους εκδίκησης.
(Ακόμα και τη μέρα του πραξικοπήματος οι εν λόγω εφημερίδες είχαν κρατική και ημι- κρατική διαφήμιση…)

ΟΤΑΝ – επί Προεδρίας του Σπύρου Κυπριανού – οι αντιπολιτευόμενες τότε εφημερίδες («Αλήθεια», «Σημερινή», «Μάχη» και αργότερα η «Χαραυγή) του ασκούσαν έντονη κριτική ούτε καν ΔΙΑΝΟΗΘΗΚΕ (ή πέρασε έστω και μια στιγμή από τη σκέψη του…) να τους αφαιρέσει την κρατική και ημι- κρατική διαφήμιση για λόγους εκδίκησης.

ΟΤΑΝ – επί Προεδρίας του Γιώργου Βασιλείου – οι αντιπολιτευόμενες τότε εφημερίδες («Ελευθεροτυπία», «Σημερινή», «Κήρυκας») του ασκούσαν έντονη κριτική ούτε καν ΔΙΑΝΟΗΘΗΚΕ (ή πέρασε έστω και μια στιγμή από τη σκέψη του…) να τους αφαιρέσει την κρατική και ημι- κρατική διαφήμιση για λόγους εκδίκησης.

ΟΤΑΝ – επί Προεδρίας του Γλαύκου Κληρίδη – οι αντιπολιτευόμενες τότε εφημερίδες («Χαραυγή») του ασκούσαν έντονη κριτική ούτε καν ΔΙΑΝΟΗΘΗΚΕ (ή πέρασε έστω και μια στιγμή από τη σκέψη του…) να τους αφαιρέσει την κρατική και ημι- κρατική διαφήμιση για λόγους εκδίκησης.

ΟΤΑΝ – επί Προεδρίας του Τάσσου Παπαδόπουλου– οι αντιπολιτευόμενες τότε εφημερίδες («Πολίτης», «Αλήθεια» και αργότερα «»Χαραυγή» και «Σημερινή») του ασκούσαν έντονη κριτική ούτε καν ΔΙΑΝΟΗΘΗΚΕ (ή πέρασε έστω και μια στιγμή από τη σκέψη του…) να τους αφαιρέσει την κρατική και ημι- κρατική διαφήμιση για λόγους εκδίκησης.

Ύστερα όμως, ύστερα όμως…

…ύστερα όμως ήρθαν οι δημοκράτες…

΄Ηρθε ο Πρόεδρος του ΑΚΕΛ Δημήτρης Χριστόφιας, ο «Πρόεδρος της ανθρωπιάς» και αποφάσισε να κάνει ότι δεν διανοήθηκε να κάνει ΚΑΝΕΝΑΣ προηγούμενος Πρόεδρος της Δημοκρατίας:

Να κόψει την διαφήμιση- για λόγους εκδίκησης– από τη μοναδική εφημερίδα που του ασκεί κριτική: Την εφημερίδα μας, «Το Κυπριακό Ποντίκι»!

Μετά από παρέμβαση του…δημοκρατικού ΑΚΕΛ συνήλθε πρόσφατα το Διοικητικό Συμβούλιο της CYTA και- εκτός ατζέντας– αποΦΑΣΙΣΕ να διακόψει ΑΜΕΣΑ την άψογη διαφημιστική συνεργασία που είχε η ημικρατική CYTA με την εφημερίδα μας για έξι συνεχή χρόνια…

Τέτοιες συμπεριφορές μόνο σε δικτατορικά καθεστώτα παρατηρούνται. Και αυτό εφαρμόζει το ΑΚΕΛ. Και όπως ανάφερε το βράδυ της Τρίτης στην Βουλή ο Γ.Γ.του ΑΚΕΛ Άντρος Κυπριανού «Αυτή είναι η προσήλωση που έχουν στην Δημοκρατία και ο σεβασμός προς τους θεσμούς…»

Μίκης Θεοδωράκης: «Ο «μπάτσος» είναι το εύκολο θύμα του αχαλίνωτου λαϊκισμού» 29/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΕΛΛΑΔΙΚΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΣ, ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Tags: , , , , ,
comments closed
Μίκης Θεοδωράκης [πηγή φωτογραφίας: Τύπος της κυριακής, 22/11/2009

‘Τύπος της Κυριακής’
«Απάντηση Μίκη στους «Πυρήνες»: «Δεν επιτρέπω σε κανέναν να φτύνει πάνω στο όνομά μου»»
22 Νοεμβρίου 2009
συνέντευξη στην Άννα Παναγιωταρέα

ΕΡ. Σας θυμάμαι, έφηβη, να είστε  ωραίος ως Έλλην, επικεφαλής των Λαμπράκηδων. Και τότε διεκδικούσατε με σκληρούς αγώνες. Και τότε ξηλώνονταν πεζοδρόμια. Τι έχει αλλάξει από τότε;

Μ.Θ. Δεν συμφωνώ. Όπως επανειλημμένα έχω τονίσει, η Νεολαία Λαμπράκη ήταν μια πολιτική νεολαία με αρχές και ιδανικά. Ποτέ δεν έγινε το παραμικρό στις άπειρες συγκεντρώσεις που κάναμε τότε και που ελέγχαμε απόλυτα, ώστε κανείς να μην μπορέσει να τις αμαυρώσει με πράξεις που δεν μας εξέφραζαν.

Με ρωτάτε τι άλλαξε από τότε. Πολλά. Πρώτα απ’ όλα ο κόσμος, η υφήλιος, η Ευρώπη. Σαν αντανάκλαση των ΗΠΑ, που από χώρα της τζαζ, του χορού, της ξεγνοιασιάς και της ελευθερίας, μεταβλήθηκε σε μια γιγαντιαία και πολεμοχαρή δύναμη δηλητηριάζοντας με τα δόγματα της βίας και της παγκόσμιας επικράτησης -κυρίως με τον φόβο- τον ίδιο τον αμερικανικό λαό και στη συνέχεια τους δορυφόρους της και ανάμεσά τους την Ελλάδα.

ΕΡ. Εν τω μεταξύ όμως, κατέρρευσε η Σοβιετική Ένωση.

Μ.Θ. Αυτό είναι το δεύτερο μεγάλο κακό, ότι δηλαδή μαζί με την εξαφάνιση του ανατολικού κόσμου -με επί κεφαλής την Σοβιετική Ένωση- κατέρρευσαν τα ιδανικά του Σοσιαλισμού, δηλαδή το όραμα όλων των καταπιεσμένων για μια διαφορετική ζωή έξω από τα δεσμά του Νόμου της Ζούγκλας, που είναι το πραγματικό όνομα και η πραγματική φύση της Ελεύθερης Αγοράς. Της ελεύθερης για ποιους; Για όλους αυτούς τους μεγαλοκαρχαρίες, που ευθύνονται για τη σημερινή οικονομική κρίση που την πληρώνουν οι ανήμποροι ψηφοφόροι της κάθε τέσσερα χρόνια εκλογής, δηλ. αυτό που αποτελεί το βασικό γνώρισμα, για το οποίο υπερηφανεύεται ο λεγόμενος  Ελεύθερος Κόσμος. Έτσι οι λαοί, πιασμένοι στη δαγκάνα (από τη μια πλευρά ο φόβος, από την άλλη το αδιέξοδο) βιώνουν μια από τις πιο σκοτεινές και δύσκολες περιόδους μέσα στην ανθρώπινη ιστορία.

ΕΡ. Όμως έχουμε περάσει πολλές περιόδους δύσκολες. Δεν είναι η πρώτη φορά…

Μ.Θ. Φυσικά. Και από τον κανόνα αυτόν δεν μπορούσαν να εξαιρεθούν η ελληνική κοινωνία και τα ελληνικά νιάτα, που τη θέση τους την κάνει ακόμα πιο δύσκολη το γεγονός ότι έχουν μια ολόκληρη ιστορία πίσω τους, αφού ο λαός αυτός ξεχώρισε μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο με το θάρρος και την προσφορά του σε θυσίες για μεγάλα ιδανικά όπως η Ελευθερία, ο Πατριωτισμός, η Δημοκρατία, ο Πολιτισμός και η Κοινωνική Δικαιοσύνη. Έναν αγώνα που κράτησε από το 1940 έως το 1974 (Κατοχή, Αντίσταση, Εμφύλιος, Δημοκρατικοί αγώνες, Χούντα και πάλι Αντίσταση) και όπου μπροστάρηδες ήταν οι νέοι και οι νέες της Ελλάδας.

ΕΡ. Έχετε ταλαιπωρηθεί αφάνταστα από την  Αστυνομία. Σήμερα η Αστυνομία γίνεται στόχος τυφλής βίας και οι άντρες της λένε: «Είμαστε κι εμείς παιδιά του λαού». Εσείς πώς την βλέπετε;

Μ.Θ. Δεν μπορεί να υπάρξει σύγκριση του χτες με το σήμερα. Ειδικά σε συνθήκες εμφύλιας σύρραξης, που την ακολούθησε ένα σκληρό αστυνομικό καθεστώς που αντιμετώπιζε σαν εχθρούς τους μισούς Έλληνες. Το αίμα που χύθηκε κι από τις δύο πλευρές ήταν φυσικό να μας φανατίσει όλους και να μας χωρίσει σε αντίπαλα στρατόπεδα με μοναδική «ιδεολογία» το μίσος και την απαξίωση του ενός από τον άλλον.

ΕΡ. Η δικτατορία της Επταετίας δεν έπαιξε σημαντικό ρόλο για συμφιλίωση;

Μ.Θ. Ούτε συζήτηση. Σας θυμίζω ότι η Χούντα που μεσολάβησε, μας έβαλε όλους στο ίδιο τσουβάλι και κατάφερε τελικά να μας συμφιλιώσει… μέσα στις φυλακές και τις κοινές δοκιμασίες.

Εμείς λ.χ. στις φυλακές Αβέρωφ έτυχε να έχουμε στο ίδιο κελί και μάλιστα να κοιμούνται σε διπλανά κρεβάτια τους δύο στρατηγούς, τον εθνικιστή και τον κομμουνιστή, που διηύθυναν ο καθένας απ’ την πλευρά του την μεγάλη μάχη της Φλώρινας με τους χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες. Και η συμφιλίωση αυτή έδειξε με τον καλλίτερο τρόπο, ότι η διαίρεση του λαού μας δεν ήταν φυσιολογική αλλά μας επιβλήθηκε από σκοτεινές δυνάμεις. Τουλάχιστον αυτή είναι η άποψή μου, που σχηματίστηκε μέσα στη φωτιά των γεγονότων, που τα έζησα και τα γνώρισα προσωπικά και που είδα την ίδια τη ζωή να την επιβεβαιώνει.

ΕΡ. Νομίζω ότι και το τέλος του Ψυχρού Πολέμου βοήθησε στη συμφιλίωση.

Μ.Θ.  Ναι, αυτή η διαίρεση, η διεθνής διαίρεση αυτή τη φορά ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Σοβ. Ένωση, που περνούσε μέσα σε πολλές χώρες -και τη δική μας- και χώριζε τους λαούς στα δύο, εξέλιπε ύστερα από την κατάρρευση της Σοβ. Ένωσης αναγκάζοντας τους λαούς να αντιμετωπίζουν όσο γίνεται πιο ενωμένοι την μοναδική Υπερδύναμη και τα … καπρίτσια της. Όταν ήρθε λοιπόν η ώρα του τέλους της Χούντας, μαζί του είχαμε και το τέλος μιας ολόκληρης εποχής, μαζί με όλα τα θλιβερά της σύμβολα: θρόνος, καταπίεση, στρατοκρατία, φόβος, αστυνομοκρατία.

Για ποιο λόγο λοιπόν και ποιος έχει συμφέρον να ξύνει παλιές πληγές και να νεκρανασταίνει παλιούς εφιάλτες κι έτσι να δηλητηριάζει τη ζωή μας και ιδιαίτερα τις ευαίσθητες ψυχές των παιδιών μας;

ΕΡ. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής δεν προσπάθησε να αναμορφώσει και την Αστυνομία;

Μ.Θ. Ας τους κάνω το χατήρι να παραδεχθώ ότι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής δεν θέλησε ή δεν μπόρεσε να αναμορφώσει την Αστυνομία. Όμως δεν ακολούθησαν είκοσι χρόνια διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ; Τι έγινε λοιπόν; Άφησαν κι αυτοί άθικτους τους βρυκόλακες του θλιβερού παρελθόντος; Δηλαδή τους αστυνομικούς της εποχής του Εμφυλίου και της αστυνομοκρατίας που ακολούθησε; Άρα και το αριστερό ΠΑΣΟΚ είναι συνένοχο; Όλα αυτά είναι γελοιότητες. Βέβαια μέσα σε ένα Σώμα που βρίσκεται καθημερινά πρόσωπο με πρόσωπο με το έγκλημα, την παραβατικότητα και πολλές φορές τον ίδιο τον θάνατο, είναι ίσως αναπόφευκτο να υπάρχουν κάποιοι -ελάχιστες εξαιρέσεις, θέλω να πιστεύω- που συμπεριφέρονται σκληρά και βεβαίως απολύτως ανεπίτρεπτα. Όμως εγώ δεν συνήθισα να λέω ψέματα, έστω και αν ο αχαλίνωτος λαϊκισμός βρήκε εύκολο θύμα τον «μπάτσο» για να εκτονώσει και κυρίως για να στρέψει την προσοχή μας μακριά από τους πραγματικούς ενόχους και βιαστές των συμφερόντων του λαού μας. Ψάξτε αλλού, εάν θέλετε πραγματικά να διορθώσετε τα κακώς κείμενα.

Μίκης Θεοδωράκης, πρωτοσέλιδο 'Τύπος της Κυπριακής' 22/11/2009

ΕΡ. Κάποιος, δηλαδή, πρέπει κάποτε να αποφασίσει να τα βάλει με τους ισχυρούς…

Μ.Θ. Το να τα βάλεις με τους πραγματικά ισχυρούς, θέλει κότσια και το τίμημα που θα πληρώσεις θα είναι ακριβό. Γι’ αυτό καλλίτερα να χτυπάμε το σαμάρι παρά το μουλάρι -ίσως γιατί στο βάθος το θαυμάζουμε και θέλουμε να του μοιάσουμε. Μέσα σε μια ανήμπορη κοινωνία, όπως η δική μας, η υποκρισία τείνει να γίνει κυρίαρχη ιδεολογία, έτσι που να μπορεί να πει κανείς ότι είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

ΕΡ. Όσα φρικτά  είδαμε να γίνονται στην Αθήνα από τους κουκουλοφόρους τον περασμένο Δεκέμβρη-που  προσπάθησε να δικαιολογήσει η αριστερά- εσείς πώς τα αντιμετωπίσατε; Γιατί  τόση συσσωρευμένη οργή σε μια μερίδα νέων;

Μ.Θ. Στην καλλίτερη περίπτωση αυτοί που σπάνε τις βιτρίνες και καίνε μαγαζιά, τράπεζες και αστυνομικούς, πιστεύουν ότι έτσι θα καταλύσουν το Σύστημα και το Κράτος, χωρίς όμως να ξέρουν τι θα κάνουν μετά. Όμως στην ουσία ο σκληρός πυρήνας που καθοδηγεί αυτές τις πράξεις, είναι προβοκάτορες που θα ήταν δύσκολο να αναλύσει κανείς μέσα σε μια συνέντευξη σε τι Θεό πιστεύουν και με ποια πλοκάμια έχουν διασυνδέσεις. Έτσι ή αλλοιώς πάντως πιστεύω ότι είναι ελάχιστοι.

ΕΡ. Μπορώ και να συμφωνήσω μαζί σας γι’ αυτούς. Αλλά όλοι οι άλλοι;

Μ.Θ. Όσο για την οργή των πολλών άλλων, πιστεύω ότι είναι κατευθυνόμενη, γιατί δεν είναι δυνατόν ένας μορφωμένος νέος να μην γνωρίζει ότι η αληθινή οργή που νοιώθει θα πρέπει να στραφεί με οργανωμένες ενέργειες εκεί που βρίσκεται η ρίζα του Κακού. Δηλαδή στην ασυδοσία της ελληνικής οικονομικής ολιγαρχίας, που κατάφερε χάρη στην κυριαρχία της στα ΜΜΕ που διαμορφώνουν την κοινή γνώμη, να τυλίξει στα πλοκάμια της το πολιτικό μας σύστημα και να το κάνει σε ανεπίτρεπτο βαθμό υποχείριό της.

Έτσι λαός και νεολαία μοιάζουμε με ανοχύρωτη πόλη, που την λεηλατούν οι ισχυροί ανενόχλητοι, καθώς οι φυσικοί μας προστάτες, δηλαδή οι θεσμοί, το Σύνταγμα, η Βουλή, τα κόμματα και ο πνευματικός κόσμος έχουν στην ουσία αχρηστευθεί από την διαπλοκή και τα ΜΜΕ που βρίσκονται στην υπηρεσία των ισχυρών και των ξένων συμμάχων τους.

ΕΡ. Θα μπορούσατε να καταμερίσετε τις ευθύνες;

Μ.Θ. Δυστυχώς σ’ αυτή την ουσιαστική ομηρία στην οποία είναι καταδικασμένος ο ελληνικός λαός, συνέτειναν και τα δύο κόμματα εξουσίας και το 80% των Ελλήνων ψηφοφόρων, που είναι ουσιαστικά κι αυτοί συνένοχοι, χωρίς να έχουν συνειδητοποιήσει ακόμα ότι βάζουν οι ίδιοι τη θηλιά στο λαιμό τους. Η οργή των παιδιών αυτών επομένως θα πρέπει να αφορά και τον μπαμπά που ψήφισε διαπλοκή, δηλαδή την υποβάθμιση των κυριοτέρων ερεισμάτων πάνω στα οποία στηρίζεται η ανάπτυξη και η πρόοδος ενός λαού. Δηλαδή της Υγείας, της Παιδείας και του Πολιτισμού σε συνδυασμό με την έλλειψη της φτώχιας, της ανεργίας, της υπανάπτυξης και του σκοταδισμού.

ΕΡ. Τι σας εξόργισε πιο πολύ και γράψατε αυτό το συγκλονιστικό γράμμα  στους λεγόμενους «πυρήνες»;

Μ.Θ. Δεν επιτρέπω σε κανένα να φτύνει επάνω στο όνομα και τη ζωή μου. Και μάλιστα σε μερικά παλιόπαιδα δειλά και απρόσωπα, που δεν έχουν το θάρρος να αναλάβουν την ευθύνη των λόγων και των πράξεών τους υπογράφοντας με το όνομά τους, για να ξέρει και ο λαός ποιος είναι ποιος και ποιος κρίνει ποιον. Και αυτό όπως γνωρίζετε, δεν το κάνω μόνο για μένα αλλά και για όσους γίνονται θύματα κακόβουλων ισχυρισμών. Όπως στην περίπτωση Οτσαλάν, που και εκεί με εξόργισε το γεγονός ότι κατηγορούσαν μπροστά στην διεθνή κοινή γνώμη τον πρωθυπουργό και τον υπουργό εξωτερικών της χώρας, ότι είναι δήθεν πράκτορες ξένων μυστικών υπηρεσιών. Δηλαδή και εκεί λάσπη και δηλητήριο εναντίον δύο από τους κύριους θεσμικούς εκπροσώπους του λαού μας. Όλα αυτά είναι σημάδια σήψης και παρακμής και πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα και αποφασιστικά, σαν το αυγό του φιδιού…

ΕΡ. Με το πολιτικό ένστικτο που έχετε θα βλέπατε να κρύβονται πίσω από τους τρομοκράτες  και εξωγενείς παράγοντες;

Μ.Θ. Εάν η τρομοκρατία ξεκινούσε μέσα από την κοινωνία ως αντίδραση για όσα υφίσταται σήμερα, θα έπρεπε λογικά να στελεχωθεί από τους νέους που είναι και τα μεγαλύτερα θύματα. Τους νέους άνεργους, αγρότες, εργάτες, υπαλλήλους που ζουν κυριολεκτικά με ένα κομμάτι ψωμί έχοντας απέναντί τους την προκλητική ευμάρεια των νεόπλουτων και των λογής-λογής παράσιτων, που κολυμπούν στον πλούτο και την προκλητική επίδειξη.

ΕΡ. Το ΚΚΕ, για παράδειγμα, δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει ως ανάχωμα;

Μ.Θ. Πράγματι το ΚΚΕ είναι πανταχού παρόν. Μέσα σ’ αυτό οι αδικημένοι και οργισμένοι διδάσκονται την πολιτική πάλη και τους κοινωνικούς αγώνες, που μέσα στις σημερινές συνθήκες είναι το μοναδικό όπλο άμυνας και ελπίδας. Επομένως από ποια κοινωνικά στρώματα προέρχονται οι σημερινοί τρομοκράτες; Ποια είναι τα κίνητρά τους, η ιδεολογία τους, οι στόχοι και η προοπτική που διανοίγουν με τις πράξεις τους; Έτσι αναγκαστικά καταλήγουμε σε ψυχολογικές αιτίες και προσωπικά αδιέξοδα, που όμως λόγω των μέσων που χρησιμοποιούν, δηλαδή τις ένοπλες ενέργειες, δεν μπορούν να μείνουν έξω από το ενδιαφέρον των λογής-λογής μυστικών υπηρεσιών (κυρίως ξένων), που έχουν όπως φαίνεται συμφέρον να εμφανίζεται ο τόπος μας με ένα πρόσωπο που δεν του αξίζει, μιας κι αυτές οι σκόρπιες ενέργειες μεγιστοποιούνται από ορισμένα ΜΜΕ είτε λόγω ακροαματικότητας είτε λόγω πονηρών συμφερόντων, πράγμα που δεν θα ήθελα ειλικρινά να πιστέψω, γιατί εγγίζει τα όρια της εθνικής προδοσίας.

ΕΡ. Μπορεί λοιπόν η νέα κυβέρνηση να ανοίξει ένα νέο δρόμο ανάμεσα σε διαπλεκόμενα, συντεχνίες και λοιπές πληγές;

Μ.Θ. Το ΠΑΣΟΚ και ο Γιώργος Παπανδρέου βγήκαν παντοδύναμοι από τις τελευταίες εκλογές. Επί πλέον είναι μόνοι χωρίς ουσιαστική αντιπολίτευση λόγω της κατάστασης στην οποία βρέθηκε η Νέα Δημοκρατία. Θα μπορούσαν λοιπόν αν το ήθελαν να απαλλάξουν τη χώρα από δύο πληγές του Φαραώ, που ευθύνονται στον μεγαλύτερο βαθμό για την κακοδαιμονία της χώρας μας: Τις συντεχνίες και τα διαπλεκόμενα.

Φυσικά οι πρώτες είναι δημιούργημα δικό τους, όμως πιστεύω ότι τελικά η εργατική και υπαλληλική «αριστοκρατία» έχει ουσιαστικά χάσει το πράσινο χρώμα της και τώρα είναι… κατάμαυρη. Δηλαδή εκείνο που τους ενδιαφέρει είναι τα προσωπικά τους συμφέροντα και μονάχα αυτά. Κι αν ο Γιώργος τολμήσει να τα θίξει, θα τους βρει απέναντί του περισσότερο άγριους απ’ ότι ήταν με τον Καραμανλή. Όμως εάν τώρα που είναι παντοδύναμος δεν τολμήσει, η χώρα θα χάσει μια μεγάλη ευκαιρία όπως και ο ίδιος, γιατί θα έχει ξεχάσει ότι το όνομά του συνδέεται με έναν Άγιο, που σκοτώνει τον Δράκο.

ΕΡ.  Και τα διαπλεκόμενα που σας ρώτησα;

Μ.Θ. Όσο για τα διαπλεκόμενα, που ρωτάτε, νομίζω ότι είναι πια καιρός η τηλεόρασή μας στο σύνολό της να γίνει εθνική -όπως άλλωστε είναι εθνικές και οι συχνότητες που αν δεν κάνω λάθος τις εκμεταλλεύονται παρανόμως- και όχι υποχείριο ιδιωτικών συμφερόντων. Να ένα ακόμα τριτοκοσμικό φαινόμενο που μας προσβάλλει. Ο Λαός μας θα πρέπει να έχει αντικειμενική και ουσιαστική πληροφόρηση και σωστή διαπαιδαγώγηση και γι’ αυτό είναι υπεύθυνοι όλοι οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι του λαού και πάνω απ’ όλους η κυβέρνηση.

Έτσι εάν δεν θεραπευθούν τώρα αμέσως αυτές οι δυο βαθειές πληγές, όσα μέτρα κι αν παρθούν, θα εκμηδενιστούν γρήγορα από τα οργανωμένα συμφέροντα, που αντιμετωπίζουν την προκοπή του λαού μας σαν εμπόδιο στη δική τους βουλιμία, απληστία και έλλειψη κάθε αίσθησης εθνικού συμφέροντος.

ΕΡ. Η χώρα αντιμετωπίζεται από τους εταίρους μας στη ΕΕ ως τριτοκοσμική. Σαν να μην έχουμε θέση ή σαν να μας χαρίστηκε η θέση ανάμεσά τους. Ποια θα έπρεπε να είναι η απάντηση μας;

Μ.Θ. Το συμπέρασμα αυτό με οδηγεί στο ερώτημά σας, γιατί η ΕΕ μας αντιμετωπίζει σαν τριτοκοσμική χώρα. Μα γιατί πίσω από τη βιτρίνα, τι άλλο καταντήσαμε να γίνουμε παρά μια τριτοκοσμική χώρα; Μήπως δεν έχουμε όλα τα κύρια χαρακτηριστικά της; Ξεκινώντας από το ήθος και φτάνοντας στην γενικευμένη απάτη σε όλα τα επίπεδα και όλους τους κλάδους.

Υπόσκαψη των συνομιλιών: Ευρωβουλευτής του ΑΚΕΛ κατά της πολιτικής Χριστόφια για τους έποικους 27/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΚΥΠΡΙΑΚΗ, ΚΥΠΡΙΑΚΟ, ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ.
Tags: , , , , ,
comments closed

Σχόλιο Συντακτικής Ομάδας: Παραθέτουμε πιο κάτω την γραπτή δήλωση του βουλευτή του ΔΗΚΟ Νικόλα Παπαδόπουλου όπου δηλώνει ρητά πως δεν επιθυμεί την παραμονή ούτε και ενός έποικου στην Κύπρο. Ας πούμε λοιπόν πως ο Νικόλας Παπαδόπουλος αρχικά είπε πως αποδέχεται έποικο αντιπρόεδρο. Ας πούμε πως δεν έκανε ένα συλλογισμό στα πλαίσια μιας θεωρητικής συζήτησης, αλλά όντως το εννοούσε. Από την επόμενη μέρα όμως έχει ήδη ανακαλέσει και λέει καθαρά και ξάστερα πως δεν επιθυμεί να παραμείνει ούτε ένας έποικος.

Προκαλούμε τον Δημήτρη Χριστόφια, τον Άντρο Κυπριανού και τον πολύ Τάκη Χατζηγεωργίου (που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι και δάσκαλος του Γκαίμπελς): Μπορείτε κύριοι να κάνετε και εσείς γραπτή δήλωση που να λέτε, εξίσου καθαρά και ξάστερα όπως ο Νικόλας Παπαδόπουλος, πως δεν αποδέχεστε ούτε και ένα έποικο; Μπορείτε κύριοι να κάνετε και εσείς γραπτή δήλωση που να λέει καθαρά και ξάστερα πως το ΑΚΕΛ αποσύρει την «γενναία προσφορά» προς την Τουρκία για παραμονή 50,000 εποίκων; Μπορείτε;

Τάκης Χατζηγεωργίου [πηγή γελοιογραφίας: Εμπροσθοφύλακας 27 Δεκεμβρίου 2009 www.efylakas.com]

‘Σημερινή’
«Ψηλοκρεμαστή Ευρω-ΑΚΕΛιστή!»
27 Δεκεμβρίου 2009
Λάζαρος Α. Μαύρος, στήλη ‘Ειρήσθω’

Συνάγεται, λοιπόν, ότι: Η πρώτη δημοσίως ψηλοκρεμαστή βολή, εναντίον της πολιτικής Χριστόφια, από τον χώρο του ΑΚΕΛ, είναι εκείνη που εκτόξευσε από την κρατική τηλεόραση, μεσημέρι της Τρίτης 22.12.09, ο Ευρωβουλευτής του ΑΚΕΛ κ. Τάκης Χατζηγεωργίου. Συνάγεται από την αντιπαράθεση επαγωγικών επιχειρημάτων που ο ίδιος Ευρωβουλευτής μηχανεύτηκε και εκ προθέσεως μεθόδευσε, στην τηλεμαχία, προκειμένου να παγιδεύσει τον αντιπρόεδρο του συγκυβερνώντος ΔηΚο, περί Τούρκου Εποίκου Εκ Περιτροπής Προέδρου ή Αντιπροέδρου, στον εκκολαπτόμενο «Συνεταιρισμό Δύο Συνιστώντων Στέιτς» (Σ.2Σ.Σ.). Συνάγεται από τον οίστρο με τον οποίο, έμπλεος ελληνοκυπριακού πατριωτισμού εμφανιζόμενος, ο Ευρω-Ακελιστής, άθελά του, «έφτυσε κατάμουτρα» και την ήδη προσφερθείσα, από το 2008, «ΓΕΝΝΑΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ» του κ. Χριστόφια προς τους Τούρκους, για νομιμοποίηση 50 χιλιάδων παράνομων Τούρκων Εποίκων στην Κύπρο:

«Εγώ δεν δέχομαι», κραύγαζε από τηλεοράσεως ΡΙΚ ο Ευρωβουλευτής του ΑΚΕΛ. Και το επανέλαβε τρις. Υψώνοντας αποφασιστικά τη φωνή του, σε πρώτο ενικό: «Εγώ δεν δέχομαι. Δεν δέχομαι Τούρκο Έποικο»! Εννοούσε στην προεδρία ή στην αντιπροεδρία, αν (ό μη γένοιτο, καθ’ ημάς) η Κυπριακή Δημοκρατία «μετεξελιχθοκαταργηθεί» στον «Σ.2Σ.Σ.» που συμφώνησε, στο Joint Statement 23ης Μαΐου 2008 με τον Ταλάτ, ο Χριστόφιας. Αλλ’ αφ’ ής στιγμής 50 χιλιάδες έποικοι θα νομιμοποιηθούν με την «προσφορά», ΟΥΔΕΙΣ δύναται να τους στερήσει το στοιχειώδες δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι. Άρα ο πατριωτικός, κατά των Εποίκων, οίστρος του Ακελιστή Ευρωβουλευτή, εμμέσως πλην σαφώς, στρέφεται κατά «της πηγής του κακού»: Της πολιτικής εκείνης που έστρωσε το χαλί στη νομιμοποίηση 50 χιλιάδων Τούρκων Εποίκων. Δηλαδή του ίδιου προσωπικά του Π.τ.Δ. Διότι, βεβαίως, Ευρωβουλευτής ων ο εν λόγω Ακελιστής, δεν δύναται να φανταστεί καν εαυτόν να τάσσεται υπέρ της στέρησης του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, έστω και από έναν των νομιμοποιηθησομένων 50 χιλιάδων Τούρκων Εποίκων.

Άρα, τα από τηλεοράσεως πυρά του, εκτοξευθέντα οίστρω εκ του συστάδην κατά συγκυβερνώντος, καμπύλης εν τέλει τροχιάς, καταλήγουν, λογικά, κατά του προέδρου Χριστόφια. Βέβαια, ο κ. Ευρω-Ακελιστής, ούτε κατά διάνοια θα επέτρεπε, έστω και εξ εποστρακισμού, να φθάσουν τα θραύσματά του στον κ. Χριστόφια. Υπό τη γενικότερη, όμως, Τουρκική Κυριαρχία Σκέψης, μοιραία και αυτά καταλήγουν, φυσιολογικά, εκεί! Εν… τέλει!

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων’
«Ν.Παπαδόπουλος: Δεν επιθυμώ την παραμονή ούτε ενός εποίκου στην Κύπρο»
23 Δεκεμβρίου 2009

»Δεν επιθυμώ την παραμονή ούτε ενός εποίκου στην Κύπρο και σίγουρα δεν ‘προτιμώ’ να δω έποικο σε οποιοδήποτε αξίωμα», διευκρινίζει ο Αντιπρόεδρος του ΔΗΚΟ και βουλευτής του κόμματος, Νικόλας Παπαδόπουλος.

Σε σημερινή του ανακοίνωση, αναφέρεται στα δημοσιεύματα των εφημερίδων »Χαραυγή» και »Πολίτης» σε σχέση με την παρουσία του ιδίου σε τηλεοπτική συζήτηση.

»Φαίνεται πως το άγχος και η αγωνία κάποιων να επιβάλουν την εκ περιτροπής προεδρία με εκτελεστική εξουσία και νικώσα ψήφο στον εκάστοτε Τούρκο Πρόεδρο ξεπερνούν κάθε δημοσιογραφική δεοντολογία. Γι’ αυτό μου αποδίδεται από τις εφημερίδες ΧΑΡΑΥΓΗ και ΠΟΛΙΤΗΣ ο ισχυρισμός ότι «προτιμώ έποικο αντιπρόεδρο»», αναφέρει ο κ. Παπαδόπουλος.

Προσθέτει ότι »δεν επιθυμώ την παραμονή ούτε ενός εποίκου στην Κύπρο και σίγουρα δεν «προτιμώ» να δω έποικο σε οποιοδήποτε αξίωμα».

Οπως αναφέρει, στην τηλεοπτική συζήτηση για την οποία γίνεται λόγος στα δημοσιεύματα, συζητήθηκαν οι υποχωρήσεις του Προέδρου της Δημοκρατίας και ειδικότερα η «γενναιόδωρη προσφορά» του για 50.000 εποίκους πριν καν ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις.

»Κατηγορούμαι δηλαδή επειδή συζήτησα ένα θεωρητικό συνεπακόλουθο των υποχωρήσεων του Δημήτρη Χριστόφια. Εγώ απλά υποστήριξα τις θέσεις του Εθνικού Συμβουλίου του 1989 και της κωδικοποίησης των θέσεων των κομμάτων του 2005, σχετικά με την επαναφορά της πρότασης μας για μόνιμο Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο σε αντιπαραβολή με την πρόταση του Δημήτρη Χριστόφια για εκ περιτροπής Τούρκο Πρόεδρο με εκτελεστική εξουσία (ο οποίος Πρόεδρος θα εκλέγεται με σταθμισμένη δική μας ψήφο ενώ οι έποικοι θα ψηφίζουν τον δικό μας Ε/κ Πρόεδρο χωρίς στάθμιση)», προσθέτει.

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρει ότι »το αντεπιχείρημα που προβλήθηκε από τον κ. Χατζηγεωργίου (ευρωβουλευτής ΑΚΕΛ) ήταν ότι «εμείς επειδή δεν δεχόμαστε έποικο αντιπρόεδρο προτείναμε τη σταθμισμένη ψήφο». Η απάντηση είναι απλή. Και οι προτάσεις του 1989 μιλούν για σταθμισμένη ψήφο κατά την εκλογή του τ/κ αντιπρόεδρου. Επομένως με την ίδια συλλογιστική, όσες πιθανότητες υπάρχουν για να εκλεγεί έποικος αντιπρόεδρος με τις προτάσεις του 1989 τόσες πιθανότητες υπάρχουν και για να εκλεγεί έποικος πρόεδρος με την πρόταση του Δημήτρη Χριστόφια».

Η ειδοποιός διαφορά, συνεχίζει, είναι ότι με την »επικίνδυνη πρόταση της εκ περιτροπής προεδρίας, ως αυτή έχει διαμορφωθεί, κινδυνεύουμε να έχουμε Τούρκο Πρόεδρο με εκτελεστική εξουσία και με νικώσα ψήφο με την οποία νικώσα ψήφο ο Τούρκος Πρόεδρος θα κρίνει τις τύχες μας».

Κατά τον κ. Παπαδόπουλο, το ερώτημα επομένως που πρέπει να απαντήσει ο κάθε Ελληνοκύπριος σε σχέση με την πρόταση Χριστόφια »είναι το εξής απλό: Αν είχαμε Τούρκο Πρόεδρο με νικώσα ψήφο το 1963 ή το 1974, θα υπήρχε σήμερα Κυπριακή Δημοκρατία;»

Βίασαν την αξιοπρέπειά μας… 26/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΚΥΠΡΙΑΚΗ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΨΥΧΟΠΟΛΕΜΟΣ.
Tags: , , ,
comments closed

Αναστασία Παπαδοπούλου [πηγή: ερετικό ιστολόγιο]

‘Ερετικό Ιστολόγιο’
«Ο βιασμός της αξιοπρέπειάς μας»
20 Δεκεμβρίου 2009
Ευαγόρας Γονέμης

Οι χωρίς όρια ασέβειες
Διαβάσαμε το συγκλονιστικό άρθρο της κόρης του αείμνηστου (αεί-μνηστου με όλη τη σημασία της λέξεως!) τέως προέδρου Τάσου Παπαδόπουλου. Λόγια βγαλμένα από την ψυχή της Αναστασίας, αισθήματα κοχλάζοντα. Λέτε να ήταν απλώς ένα παιχνίδι πολιτικό; Λέτε η ίδιά του η οικογένεια ή έστω οι στενοί του συνεργάτες να βεβήλωσαν τον τάφο και να μαγάρισαν το σκήνωμα του δικού τους ανθρώπου; Λέτε να έχουν τόσο πολύ πωρωθεί οι φίλοι και οι οπαδοί του που ούτε τον ίδιο δεν τον σέβονται;

Το ξανασκεφτόμαστε με τη δική τους λογική: Πρέπει να έχει πολύ θράσος η Αναστασία να έκλεψε τη σορό του πατέρα της, ψύχραιμη να φόρησε μετά το τεθλιμμένο προσωπείο και το μαύρο της ένδυμα και τώρα να γράφει απαθώς άρθρα στις εφημερίδες τα οποία η ίδια διαβάζει και γελά που εμείς θα συγκινούμαστε!

Ξανασκεφτείτε το κι εσείς! Μήπως τελικά το θράσος να ανήκει σε άλλους; Μήπως συμμετοχή στη βεβήλωση να έχουν κι όσοι ψιθυρίζουν κάτι τέτοιες κακοήθειες; Μήπως τελικά αυτές οι αήθεις συμπεριφορές να πληγώνουν εξίσου τους δικούς του με αυτήν καθ’ αυτήν την πράξη; Και ποιος άραγε πλήγωσε περισσότερο: Η πρωτοσέλιδη χαιρέκακη αναφορά της εθνικιστικής εφημερίδας των κατεχομένων yeni Volkan (νέo Ηφαίστειο) στον «δολοφόνο των Τούρκων» που δεν αναπαύεται ούτε στον τάφο του ή η προπαγανδιστική τάχα δημοσκόπηση του Πολίτη για το ποιος διέπραξε το έγκλημα; Ποιο απ’ όλα αγαπητοί; Εκείνο της κλοπής της σορού ή το άλλο της απουσίας του ελάχιστου απαιτούμενου σεβασμού στον πόνο των συγγενών ενός νεκρού;

Φτάνει, είπα στον εαυτό μου. Φτάνει… αρκετά είπες εσύ. Άσε τις λέξεις της να αγγίξουν όλους όσους τύχει να περιδιαβούν αυτήν τη γωνία. Όχι τις λέξεις της Αναστασίας Τάσου Παπαδόπουλου. Τις λέξεις μιας κόρης που έχασε για δεύτερη φορά τον πατέρα της. Μιας κόρης που πριν έναν χρόνο θα σκέφτηκε «τουλάχιστον δεν βασανίζεται άλλο!», αλλά προχθές έβλεπε την αξιοπρεπή μητέρα της ράκος, τα αδέρφια της βωβά κι η ίδια έτρεμε από οργή και πόνο μέσα της φωνάζοντας: «ΓΙΑΤΙ; ΓΙΑΤΙ; ΟΥΤΕ ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ;»

Υ/Γ. Καλό κουράγιο…

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Ο Φιλελεύθερος’
«Ο βιασμός της αξιοπρέπειάς μας»
20 Δεκεμβρίου 2009
Αναστασία Παπαδοπούλου

Παρασκευή στο τηλέφωνο έρχονται τα νέα. «Άνοιξαν τον τάφο του πατέρα μου». Μόνο αυτό για να μην τρομάξω. Ξεκινώ για το κοιμητήριο. Στον δρόμο σκέφτομαι ότι κάποιος έσπασε την πλάκα, ότι έγραψαν συνθήματα πάνω. Τα λόγια ήταν απλά «άνοιξαν τον τάφο» αλλά δεν το συνηδητοποιώ. Τι σημαίνει «άνοιξαν;». Δεν αντιλαμβάνομαι. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι άλλο. Αδυνατώ να δημιουργήσω την «εικόνα» στο μυαλό μου. Δεν έχω αρρωστημένη φαντασία φαίνεται και ας περνάω την περισσότερη ελεύθερη μου ώρα να βλέπω κινηματογράφο.

Φτάνω στο κοιμητήριο και αντικρίζω αυτοκίνητα της αστυνομίας. Πλησιάζω και αντικρίζω τις κίτρινες κορδέλες. Βλέπω την οικογένεια μου. Ακόμη δεν υποψιάζομαι τίποτα. Με πλησιάζει ο αδερφός μου. «Τι έγινε;» τον ρωτώ.

«Έκλεψαν τη σορό» μου απαντά. Τα μάτια του γεμάτα και οι λέξεις σχεδόν δεν βγαίνουν να το πει. Ήταν η πρώτη φορά που τέτοιες λέξεις έφυγαν από το στόμα του, είμαι σίγουρη. Όλα σκοτεινιάζουν και νιώθω τα δάκρυα στα μάτια να μαζεύονται. Νιώθω ένα βάρος μέσα μου. Ένα κόμπο στο στομάχι. Ένα αίσθημα που είχα πέραν του χρόνου να νιώσω. Από τότε που άκουσα ένα γιατρό να μας λέει «είναι καρκίνος». Η εικόνα του άδειου τάφου βρίσκεται συνέχεια μπροστά μου. Ένα φέρετρο άδειο. Ένα άσπρο κενό το οποίο έσπαζε μόνο από το μαξιλάρι, βυθισμένο στη μέση εκεί που ακουμπούσε το κεφάλι του για ένα σχεδόν χρόνο. Ένα βύθισμα και μόνο, να λέει εδώ κάποτε υπήρχε κάτι… Οι υπόλοιπες ώρες και μέρες περνούν ως μια παραίσθηση. Ως επεισόδιο τηλεοπτικής σειράς. Η Αστυνομία με ερωτήσεις. Οι φίλοι με συμπαράσταση. Ο κόσμος με αγάπη. Οι φήμες. Οι πληροφορίες. Τα κανάλια. «Στο ίδιο έργο θεατές» σκεφτόμουν συνέχεια.

Η αντίδραση του κόσμου άκρως συγκινητική. Τηλέφωνα συνεχώς. Μηνύματα. Στο facebook το σχετικό γκρουπ απέκτησε ήδη 17.000 μέλη. Ομοφωνία σχεδόν στις αντιδράσεις. Επαναλαμβάνονται οι ίδιες λέξεις. Σα να τις επιστρέφει η ηχώ. «Οργή», «Καταδίκη», «αποτροπιασμός»… Οι δηλώσεις των πολιτικών αρχηγών στο ίδιο μοτίβο. Επιπροσθέτως, κάνουν κάλεσμα για «ενότητα»… Τ’ ακούω και με ξαφνιάζει. Είναι ανάγκη να το πεις αυτό; Μια τέτοια πράξη δεν μας φέρνει όλους μαζί στην ίδια θέση; Έχει και άλλη άποψη εκτός της καταδίκης;

Το μνημόσυνο θα προχωρήσει. Την ψυχή μνημονεύουμε, μου λένε, όχι το σώμα. Συμφωνώ. Εξάλλου εδώ και καιρό είχα διαχωρίσει τον πατέρα μου από το σώμα του. «Δεν είσαι το σώμα που αποχαιρετούμε, είσαι η ψυχή που κουβαλούμε πάντα μέσα μας».

Αυτό είχα πει πριν ένα χρόνο. Αυτό πίστεψα από τη μέρα που τον έχασα. Δεν χρειάζομαι τον τάφο για να τον νιώσω δίπλα μου. Χρειάζομαι μόνο τις σκέψεις μου και την καρδιά μου.

Στο μνημόσυνο η ατμόσφαιρα βαριά. Όταν ακούω τα λόγια του Μυστηρίου καταλαβαίνω γιατί. Ανάπαυσε την ψυχή του δούλου σου. Τι ειρωνεία… Στρέφω τα μάτια μου προς τον κόσμο και ψάχνω την πολιτική ηγεσία, που εκλιπαρεί για «ενότητα». Βλέπω την ηγεσία του ΔΗΚΟ, της ΕΔΕΚ, του ΕΥΡΩΚΟ, των Οικολόγων, της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ, του ΛΑ.ΟΣ, την Κυβέρνηση της Ελλάδας. Οι άλλοι; Στο πρώτο ετήσιο μνημόσυνο του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας δεν θεώρησαν ότι υπήρχε λόγος παρουσίας; Στο πρώτο ετήσιο μνημόσυνο του τέως Προέδρου του οποίου ο τάφος έχει συληθεί, δεν θεώρησαν ότι έπρεπε να δείξουν στον λαό τους, ότι ομόφωνα το καταδικάζουν;

Και μετά το μνημόσυνο μένουν και πάλι μόνο οι σκέψεις. Η προσπάθεια να καταλάβω το γιατί. Το να νιώσω κάτι άλλο από την οργή που με πλυμμηρίζει. Τα σενάρια μας τρελαίνουν. Είναι για λύτρα; Δεν μας έχουν ζητήσει· και γιατί παραμονή του μνημοσύνου; Είναι ακραία στοιχεία; Για ποιον λόγο; Τι θέλουν να πετύχουν; Τι το κάνουν; Πού το έχουν; Και στα δικά μας σενάρια προστίθενται και τόσα άλλα αισχρά. Τον πήραμε εμείς, το σχεδίασε ο ίδιος… Γελάω, για να μην κλάψω. Για την κατάντια μας. Για την ενότητα μας… Και πίσω από τις σκέψεις και την οργή, ο πόνος. Ο ανθρώπινος πόνος. Πόνος ακατανόητος. Δεν πήραν τον πατέρα μου. Είναι απλά το εναπομείναν δοχείο της ψυχής του. Έχασα κάτι περισσότερο από αυτό που έχασα πέρσι;Την αξιοπρέπεια.

Την αξιοπρέπεια μου ως θυγατέρα που δεν προστάτεψε το σώμα του πατέρα της. Ως Ελληνίδα. Ως Χριστιανή. Ως πολίτης μιας Δημοκρατίας η οποία (όσο και αν εντίμως και φιλότιμα προσπαθεί η Αστυνομία να εξιχνιάσει), αδυνατεί να προστατεύσει τα σύμβολα της οντότητας και τους θεσμούς οι οποίοι την καθιστούν κράτος. Τι θα γινόταν αναλογίζομαι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα με αυτοσεβασμό εάν είχε συμβεί το αντίστοιχο; Φαντάζομαι μόνο στην Αμερική τι θα γινόταν εάν είχε γίνει παρόμοια ενέργεια. Θα το αντιμετώπιζαν ως ένα ιδιωτικό έγκλημα; Ως ένα μεμονωμένο συμβάν; Θα το ερμήνευαν ως οτιδήποτε άλλο εκτός από τρομοκρατική ενέργεια; Τι άλλο μπορεί να είναι κάτι το οποίο πολτοποιεί τα πιστεύω μας; Κάτι που προσβάλλει και προκαλεί την Θρησκεία και την κουλτούρα μας; Την ασφάλεια και ανασφάλεια μας;

Τι είναι τελικά το αίσθημα που με κυριεύει; Τι έχει γεμίσει το κενό;

Τι έχει μείνει εκτός από ένα βύθισμα στο μαξιλάρι;
Μια λέξη μόνο. Βιασμός.

Πώς αλλιώς περιγράφεις την εισβολή στην προσωπική σου ζωή, στον δικό σου χώρο; Τον διασυρμό ενός σώματος, έστω και αν η ψυχή είναι άυλη; Ο βιασμός δεν είναι και ψυχολογικός;

Και ποιον βίασαν τελικά οι βάνδαλοι; Τον Τάσσο; Την οικογένεια του; Τους φίλους και συνεργάτες του; Τους υποστηρικτές του; Το Κράτος μας; Την Ιστορία και τον πολιτισμό μας; Τη Θρησκεία μας;

Βίασαν την αξιοπρέπειά μας….

Ο συμβολισμός του ασύλου 26/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΕΛΛΑΔΙΚΗ, ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Tags: , ,
comments closed

‘Καθημερινή’
«Ο συμβολισμός του ασύλου»
16 Δεκεμβρίου 2009
Γιάννης Πανούσης (Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών)

Ενας νους, πριν γίνει αριστερόστροφος ή δεξιόστροφος πρέπει να είναι κοινός, δηλαδή να συν-κοινωνεί με τη λογική, να εκφράζεται με ειλικρίνεια και να κατανοείται από τους άλλους. Στο ζήτημα του πανεπιστημιακού ασύλου διαπιστώνουμε μια εσκεμμένη ασάφεια στους λόγους πολιτικών και ακαδημαϊκών και μια βολική αφασία στο δημοσιογραφικό ρεπορτάζ.

Θα επιχειρήσω να κωδικοποιήσω τα σημεία όχι τριβής, αλλά σιωπής.

1. Η θεσμοθέτηση του πανεπιστημιακού ασύλου στο νόμο-πλαίσιο του 1982 αποτύπωνε και συμβόλιζε την ιστορική νίκη της Δημοκρατίας επί της φασιστικής χούντας και όχι τη βίαιη επιδρομή γνωστών – άγνωστων κουκουλοφόρων κατά των δημοκρατικών θεσμών.

2. Το άσυλο είναι ακαδημαϊκό και όχι κοινωνικό, ώστε να «συμμετέχουν» σε αυτό άλλες κοινωνικές τάξεις. Αυτό είναι δεδομένο γιατί η σχετική διάταξη βρίσκεται σε πανεπιστημιακό νόμο και όχι σε νόμο κοινωνικής πολιτικής ή κοινωνικής αλληλεγγύης. Αρα, δεν πρόκειται για «άσυλο του λαού». Αλλο θέμα αν θέλει η πολιτεία να θεσμοθετήσει και να αναγνωρίσει πολλούς χώρους «κοινωνικού ασύλου».

3. Πρόκειται για άσυλο και όχι για ασυλία. Δεν επιτρέπεται, συνεπώς, ούτε κάποιος ποινικά διωκόμενος να αναζητεί στο άσυλο προστασία ούτε μέσα στους χώρους του ασύλου να τελούνται οποιασδήποτε φύσης εγκλήματα (και όχι μόνο κακουργήματα).

4. Υπερασπιστές του ασύλου είναι τα αναφερόμενα στον πανεπιστημιακό νόμο μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας και όχι τρίτοι.

5. Η προστασία του ασύλου κακώς προσεγγίζεται σαν αστυνομικό πρόβλημα, διότι «εκ των έσω» υπονομεύεται.

6. Η όποια κατοχύρωση του ασύλου δεν έχει καμιά σχέση με ακραίες απειθαρχίες μέσα στα ιδρύματα, όπου δεν υπάρχει και δεν εφαρμόζεται κανένας κανόνας δεοντολογίας και πολιτισμού.

7. Η ακαδημαϊκή κοινότητα υπεκφεύγει (αν δεν υποκρίνεται) όταν ισχυρίζεται ότι μπορεί να (αυτο)προστατευτεί. Κοντά 30 χρόνια και δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι μισοί φοβούνται και ορισμένοι «γνωρίζουν»;

8. Οι πολιτικοί υπεκφεύγουν (αν δεν υποκρίνονται) όταν λένε ότι «θα εφαρμοστεί ο νόμος». Το πολιτικό ερώτημα είναι τι κάνουν όταν δεν εφαρμόζεται (όπως συμβαίνει εδώ και δεκαετίες) ο νόμος. Αλλάζουν τον νόμο ή κοιτούν αλλού;

9. Στις χώρες όπου δεν αναγνωρίζεται θεσμικά το άσυλο ουδεμία αστυνομική ή άλλη δύναμη δεν σκέφτεται καν να εισέλθει στους χώρους. Οταν όμως το κράτος αποφανθεί ότι συντρέχουν οι λόγοι για να εισέλθει, τότε όλοι εμπιστεύονται το κράτος και όχι τους «επαγγελματίες – επαναστάτες».

10. Μπορεί να επιτευχθεί μια νέα κοινωνική και ακαδημαϊκή συμφωνία για το άσυλο όπως αυτή του Ν. 1168/82;

Κατά τη γνώμη μου όχι. Εχουμε το «άσυλο» που μας αξίζει (εντός και εκτός).

Δεν ήμασταν το 1982 έτοιμοι για να διαχειριστούμε τόσες ελευθερίες και δεν είμαστε τόσο άδολοι το 2009 για να μη φοβόμαστε την «εκδίκηση» των ελευθεριών που προδώσαμε.

Επί Χριστόφια η Τουρκία πανηγυρίζει πως «η Κύπρος δεν μπορεί να μας σταματήσει» 24/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΕΛΛΑΔΟΤΟΥΡΚΙΚΑ, ΕΥΡΩΠΗ, ΚΥΠΡΙΑΚΟ, ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ.
Tags: , , , , , ,
comments closed

Σχόλιο Συντακτικής Ομάδας: Ο Ερντογάν, ο Νταβούτογλου και ο Γκιουλ, σύσσωμη δηλαδή η κυβέρνηση η οποία φέρει την ευθύνη για την συνεχιζόμενη κατοχή της Κύπρου, πανηγυρίζει για τα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής στην ΕΕ, όπου με τις ψήφους Δ.Δρούτσα-Μ.Κυπριανού η Τουρκία συνεχίζει αλώβητη την ενταξιακή πορεία της. Ο Μάρκος Κυπριανού μιλά για διαστρέβλωση και παραπληροφόρηση στην Κύπρο, και τονίζει πως «ήταν το καλύτερο λεκτικό που πήραμε ποτέ» [δηλώσεις στο ‘Σούπερ Σπορ FM 16/12/2009]. Ας πούμε λοιπόν πως στην Κύπρο παραπληροφορούν οι κακοί απορριπτικοί… Η φασιστική Τουρκία όμως γιατί πανηγυρίζει κ. Μάρκο; Η ιμπεριαλιστική Τουρκία γιατί θεωρεί πλέον το Κυπριακό «ένα τεχνικό πρόβλημα»; Και γιατί επί Προεδρίας Χριστόφια ο Γκιουλ δηλώνει ωμά πως «η Κύπρος δεν μπορεί να μας σταματήσει»;

Επίσης, όταν ο Πρωθυπουργός της αποικιοκρατικής Βρετανίας γράφει «φιλικά» πρωτοσέλιδα άρθρα στην «κομμουνιστική», «αριστερή», «αντιιμπεριαλιστική» ‘Χαραυγή’, και ο Πρόεδρος Χριστόφιας δηλώνει πως μεταξύ τους αναπτύχθηκε μια «πολύ καλή φιλία», θα αναμέναμε καλύτερη αντιμετώπιση. Αντ’ αυτού, η Βρετανία, σε συνεργασία με την σουηδική Προεδρία της ΕΕ, όχι μόνο πρωτοστάτησε στην υπόσκαψη της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά εξέδωσε και μια επιπλέον εχθρική ανακοίνωση από πάνω! Αλήθεια, γιατί δεν «αποκαταστάθηκαν» οι σχέσεις μας με την Βρετανία και την Σουηδία 2 χρόνια μετά την αποκαθήλωση του Τάσσου;

Υ.Γ. – Περισσότερα κείμενα επί του θέματος: Επί Χριστόφια η Τουρκία συνεχίζει αλώβητη την πορεία της στην Ε.Ε.

Για την 'Χαραυγή', τον Μάρκο Κυπριανού και τον Ταγίπ Ερντογάν, «ο στόχος επετεύχθη» [πηγή γελοιογραφίας: Εμπροσθοφύλακας www.efylakas.com]

‘Σημερινή’
«Η Κύπρος δεν μπορεί να μας σταματήσει»
12 Δεκεμβρίου 2009

Αλαζονική δήλωση Γκιουλ μετά τη «μεγάλη επιτυχία» μας: «Τεχνικό πρόβλημα» θεωρεί το Κυπριακό ο Τούρκος Πρόεδρος

Μάρκος Κυπριανού: Διαστρεβλώνονται τα γεγονότα
«H Κύπρος δεν μπορεί να παρεμποδίσει την πορεία της Τουρκίας στην Ε.Ε.», δήλωσε με αλαζονεία ο Πρόεδρος της Τουρκίας Αμπντουλάχ Γκιουλ, πανηγυρίζοντας για την άνετη διέξοδο που πρόσφερε στην Τουρκία, στην πρόσφατη αξιολόγηση της ενταξιακής της πορείας, η κυπριακή κυβέρνηση. Μιλώντας με τον Αλβανό ομόλογό του σε κοινή δημοσιογραφική διάσκεψη στα Τίρανα, ο Τούρκος Πρόεδρος ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η κατεύθυνση της Τουρκίας είναι γνωστή. Στόχος μας είναι η πλήρης ένταξη στην Ε.Ε. Η υπόθεση της Κύπρου αποτελεί ένα τεχνικό πρόβλημα. Η Κύπρος δεν μπορεί να παρεμποδίσει την πορεία της Τουρκίας προς την Ε.Ε. Όταν έλθει ο καιρός, τα θέματα αυτά θα λυθούν. Όσο αφορά το θέμα των περιορισμών, αυτοί μπορούν να αρθούν αμοιβαία», υπονοώντας την εφαρμογή του Πρωτοκόλλου ως αντάλλαγμα προς το άνοιγμα των παράνομων λιμανιών και αεροδρομίων προς τον έξω κόσμο.

Στο μεταξύ:
Για πρωτοφανή μηδενισμό, παραπληροφόρηση, παρερμηνεία και διαστρέβλωση των γεγονότων κάνει λόγο ο Υπουργός Εξωτερικών Μάρκος Κυπριανού, σχετικά με τα Συμπεράσματα του Συμβουλίου Γενικών Υποθέσεων και τη μονομερή δήλωση της Κύπρου.

«Παρακολουθώ τις τελευταίες ημέρες τη ‘φιλολογία’ που αναπτύχθηκε σχετικά με την κατάληξη της συζήτησης για την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας στο Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων, τα Συμπεράσματα που υιοθετήθηκαν από το Συμβούλιο και τη μονομερή δήλωση της Κύπρου για το μη άνοιγμα έξι κεφαλαίων, αν δεν εκπληρώσει η Τουρκία τις υποχρεώσεις της», αναφέρει σε γραπτή δήλωσή του ο κ. Κυπριανού.

«Με έκπληξη παρατηρώ έναν πρωτοφανή μηδενισμό, παραπληροφόρηση, παρερμηνεία και διαστρέβλωση των γεγονότων. Πάντα πίστευα ότι ζητήματα που άπτονται του εθνικού συμφέροντος δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για μικροκομματικές σκοπιμότητες», προσθέτει.

«Πολιτικές σκοπιμότητες»
Ο κ. Κυπριανού σημειώνει πως πρόθεσή του ήταν με την επιστροφή του στην Κύπρο να προβεί σε δημόσια πλήρη ανάλυση των αποφάσεων και της συζήτησης που έγινε στο Συμβούλιο Υπουργών, «για να μπορεί να έχει επιτέλους ο κυπριακός λαός την ακριβή εικόνα των πραγματικών δεδομένων και όχι μέσα από το φακό πολιτικών σκοπιμοτήτων».

«Όμως, και εγώ, όπως και ο υπόλοιπος κυπριακός λαός, νιώθω αποτροπιασμό και βαθιά θλίψη για τη βάνδαλη και ιερόσυλη πράξη που διενεργήθηκε ψες στον τάφο του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας, του αείμνηστου Τάσσου Παπαδόπουλου», αναφέρει ο κ. Κυπριανού, προσθέτοντας ότι μετά από αυτό το γεγονός, δεν το θεωρεί πρέπον να προχωρήσει στη διάσκεψη Τύπου.

«Σύντομα και σε εύθετο χρόνο θα προβώ στην πλήρη ενημέρωση και σε απαντήσεις για όλη την ανυπόστατη κριτική», αναφέρει στη γραπτή δήλωσή του.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Χαραυγή’
«Ο στόχος επετεύχθη»
09 Δεκεμβρίου 2009

Την ικανοποίησή τους για τα αποτελέσματα της διήμερης συζήτησης στο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ σχετικά με την Τουρκία, εξέφρασαν χθες σε δηλώσεις που έκαναν από κοινού, ο Υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου, Μάρκος Κυπριανού και ο Αναπληρωτής Υπουργός της Ελλάδας, Δημήτρης Δρούτσας. Ο κ. Κυπριανού αφού ευχαρίστησε τον κ. Δρούτσα και την ελληνική κυβέρνηση για τη συμπαράσταση και το συντονισμό που είχαν (Ελλάδα και Κύπρος) όλο αυτό το διάστημα, επισήμανε ότι «είχαμε αρκετές δυσκολίες αλλά μπορούμε να πούμε ότι είμαστε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα». «Στόχος της Κύπρου ήταν να ενισχυθεί η γλώσσα των συμπερασμάτων και δεύτερο να μην περιέχουν κάτι που θα μπορούσε να εμποδίσει την Κύπρο σε οποιεσδήποτε μελλοντικές ενέργειες, και αυτό το επιτύχαμε», ανέφερε. Ο στόχος που είχε τεθεί ήταν να μην περάσει αλώβητη η Τουρκία από το Συμβούλιο Υπουργών και αν δεν είναι εφικτή η ομοφωνία σε επίπεδο «27» σε συγκεκριμένα μέτρα να μην υπάρχει αδυναμία ή δυσκολία για την Κύπρο να πάρει τις δικές της αποφάσεις μαζί με άλλους εταίρους και υποστηρικτές και αυτό το επιτύχαμε», είπε. «Υπό τις περιστάσεις αυτές είμαστε ικανοποιημένοι και ταυτόχρονα για εμάς ήταν πολύ σημαντικό το ότι είχαμε την υποστήριξη της Ελλάδας σε αυτή τη διαδικασία», κατέληξε ο Υπουργός Εξωτερικών.

Από την πλευρά του, ο κ. Δρούτσας δήλωσε ότι «η στενή συνεργασία, ο απόλυτος συντονισμός και η κοινή μας πορεία σε αυτό το Συμβούλιο Υπουργών έδωσε δύναμη στην κοινή μας φωνή». «Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα», συνέχισε, προσθέτοντας ότι «καταφέραμε μια ουσιαστική βελτίωση των συμπερασμάτων σε ό,τι αφορά την Τουρκία». «Με ξεκάθαρη γλώσσα βάλαμε κάποια πράγματα στη σωστή τους θέση» προσθέτοντας ότι «μπορούμε να προσβλέπουμε και στη συνέχεια στον απόλυτο συντονισμό και στην πολύ καλή συνεργασία σε όλα αυτά τα θέματα και στην ΕΕ γενικότερα», κατέληξε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας.

Nα στηρίξει ενεργά τις συνομιλίες
Στην άρνηση της Τουρκίας να εκπληρώσει την υποχρέωσή της σχετικά με την εφαρμογή του πρόσθετου πρωτοκόλλου της Συμφωνίας Σύνδεσης, καθώς και στη μη επίτευξη προόδου από την πλευρά της Αγκυρας στην ομαλοποίηση των σχέσεων με την Κυπριακή Δημοκρατία, αναφέρονται τα συμπεράσματα που υιοθέτησαν χθες οι 27 Υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ, στο πλαίσιο συζήτηση για τη διεύρυνση της Κοινότητας. Η Τουρκία όμως καλείται ταυτόχρονα να στηρίξει ενεργά τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις για την επίλυση του Κυπριακού, καθώς επίσης να αποφεύγει κάθε είδους τριβή ή ενέργεια που θα μπορούσαν να βλάψουν τις σχέσεις καλής γειτονίας. Οι «27» τονίζουν ακόμη τα κυριαρχικά δικαιώματα των κρατών μελών που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων και τη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας. Οι αναφορές των συμπερασμάτων που ενδιαφέρουν την Κύπρο, γίνονται στις παραγράφους 12, 13 και 14, που εξέδωσε αργά χθες το απόγευμα το Συμβούλιο Υπουργών Γενικών Υποθέσεων.

Στις εν λόγω παραγράφους επισημαίνονται τα εξής:

12. Σύμφωνα με το Διαπραγματευτικό Πλαίσιο και προηγούμενα Συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και του Συμβουλίου, το Συμβούλιο υπογραμμίζει ότι η Τουρκία οφείλει να δεσμευθεί χωρίς προϋποθέσεις στις σχέσεις καλής γειτονίας και την ειρηνική επίλυση των διαφορών σύμφωνα με το Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, με προσφυγή, αν χρειασθεί, στο Διεθνές Δικαστήριο. Στο πλαίσιο αυτό, η Ενωση προτρέπει στην αποφυγή κάθε είδους απειλής, πηγής τριβής ή ενέργειες που θα μπορούσαν να βλάψουν τις σχέσεις καλής γειτονίας και την ειρηνική επίλυση των διαφορών. Περαιτέρω, η ΕΕ τονίζει εκ νέου όλα τα κυριαρχικά δικαιώματα των κρατών-μελών της ΕΕ που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, τη σύναψη διμερών συμφωνιών, σύμφωνα με το κοινοτικό κεκτημένο και το Διεθνές Δίκαιο, συμπεριλαμβανομένης της Σύμβασης του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας.

13. Υπενθυμίζοντας τα Συμπεράσματά του της 11ης Δεκεμβρίου 2006 και τη διακήρυξη της 21ης Σεπτεμβρίου 2005, το Συμβούλιο σημειώνει με βαθιά θλίψη ότι η Τουρκία, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις, εξακολουθεί να αρνείται να εκπληρώσει την υποχρέωση πλήρους και χωρίς διακρίσεις εφαρμογής του Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Συμφωνίας Σύνδεσης. Απουσία προόδου στο θέμα αυτό, το Συμβούλιο θα διατηρήσει τα μέτρα του 2006 που θα έχουν διαρκή επίπτωση στη συνολική πρόοδο των διαπραγματεύσεων. Περαιτέρω, η Τουρκία δεν έχει πραγματοποιήσει πρόοδο προς την ομαλοποίηση των σχέσεών της με την Κυπριακή Δημοκρατία. Το Συμβούλιο καλεί την Επιτροπή να παρακολουθεί στενά και ειδικότερα να προχωρήσει σε αναφορά σε όλα τα θέματα που καλύπτονται από τη δήλωση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και των κρατών-μελών της, της 21ης Σεπτεμβρίου 2005 στην ερχόμενη ετήσια έκθεσή της. Στη βάση αυτή το Συμβούλιο θα εξακολουθήσει να παρακολουθεί στενά την πρόοδο που πραγματοποιείται, σύμφωνα με τα Συμπεράσματα της 11ης Δεκεμβρίου 2006. Αναμένεται πρόοδος χωρίς περαιτέρω χρονοτριβή.

14. Οπως τονίζεται από το Διαπραγματευτικό Πλαίσιο, το Συμβούλιο αναμένει επίσης από την Τουρκία να στηρίξει ενεργά τις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις που σαν στόχο έχουν μία δίκαιη, συνολική και βιώσιμη λύση του κυπριακού, εντός του πλαισίου του ΟΗΕ, σύμφωνα με τα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας και με τις ιδρυτικές αρχές της Ενωσης. Η δέσμευση της Τουρκίας και η συμβολή της σε πραγματικούς όρους σε μία τέτοια συνολική λύση είναι κρίσιμη.

Συγκεκριμένοι όροι και προϋποθέσεις
Ο Υπουργός Εξωτερικών Μάρκος Κυπριανού ανακοίνωσε χθες στους εταίρους του στην ΕΕ την απόφαση που έχει λάβει η Κυπριακή Δημοκρατία να προχωρήσει στην εισαγωγή συγκεκριμένων όρων και προϋποθέσεων στα διαπραγματευτικά κεφάλαια, τα οποία σχετίζονται με κάθε μια από τις υποχρεώσεις της Τουρκίας, όπως αυτές διαλαμβάνονται στη Δήλωση του Σεπτεμβρίου 2005, το Διαπραγματευτικό Πλαίσιο και τα Συμπεράσματα του Δεκεμβρίου 2006.

Τα κεφάλαια αυτά είναι: Κεφάλαιο 2: Ελευθερία Διακίνησης Εργαζομένων, Κεφάλαιο 23: Δικαστική Εξουσία και Θεμελιώδεις Ελευθερίες, Κεφάλαιο 24: Δικαιοσύνη, Ελευθερία και Ασφάλεια, Κεφάλαιο 26: Παιδεία και Πολιτισμός και Κεφάλαιο 31: Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Αμυνας και Ασφάλειας.

Επιπρόσθετα, η θέση της Κυπριακής Δημοκρατίας σε ό,τι αφορά το Κεφάλαιο 15: Ενέργεια. Ο καθορισμός των συγκεκριμένων όρων και προϋποθέσεων ασφαλώς θα επηρεάσει την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων επί των κεφαλαίων, δήλωσε ο Υπουργός Εξωτερικών, προσθέτοντας ότι ταυτόχρονα, όμως, η όποια πρόοδος στη διαπραγμάτευση των κεφαλαίων αυτών θα εξαρτάται αποκλειστικά από την ίδια την Τουρκία, η οποία θα πρέπει να εκπληρώσει τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα τεθούν. H μη εκπλήρωση των προϋποθέσεων δεν θα επιτρέψει το άνοιγμα των κεφαλαίων αυτών, τόνισε.

Άντρος Κυπριανού: Mεγάλη επιτυχία το αποτέλεσμα
Το ΑΚΕΛ θεωρεί μεγάλη επιτυχία το αποτέλεσμα το οποίο έχει εξασφαλιστεί, δήλωσε χθες ο Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ, Αντρος Κυπριανού, αναφερόμενος στα συμπεράσματα που υιοθέτησαν οι 27 Υπουργοί Εξωτερικών της ΕΕ, στο πλαίσιο συζήτησης για τη διεύρυνση της Κοινότητας. Σε δηλώσεις του πριν την έναρξη της εκδήλωσης για τα δεκαπεντάχρονα του ραδιοσταθμού «ΑΣΤΡΑ», ο κ. Κυπριανού είπε ότι «έχει διαγραφεί μια παράγραφος που μας ανησυχούσε ότι θα περιόριζε τα δικαιώματά μας μελλοντικά, για την άσκηση ενδεχομένως του δικαιώματος του μη ανοίγματος κεφαλαίων της Τουρκίας, στο ενδεχόμενο που δεν θα συμμορφωθεί με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει έναντι της ΕΕ».

Οπως είπε, «την ίδια στιγμή έχει ισχυροποιηθεί σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό το λεκτικό σε αρκετές αναφορές, με κυριότερο το γεγονός ότι η ΕΕ θα παρακολουθεί την υλοποίηση της δέσμευσης της Τουρκίας αναφορικά με την Κυπριακή Δημοκρατία και θα παρεμβαίνει αναλόγως». Είπε πως η δήλωση που έγινε από τον Υπουργό Εξωτερικών «εξασφαλίζει πλήρως τα δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας», προσθέτοντας πως το κόμμα του θεωρεί ότι, «με βάση και τις θέσεις που είχαν διατυπωθεί στο Εθνικό Συμβούλιο, το αποτέλεσμα το οποίο έχει εξασφαλιστεί υπό τις περιστάσεις είναι πάρα πολύ ικανοποιητικό».

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Σημερινή’
«Απόδειξη: Η «Χαραυγή»!»
15 Δεκεμβρίου 2009
Λάζαρος Α. Μαύρος, στήλη ‘Ειρήσθω’

Ήταν και η αρθρογραφία της κυβερνώσας «Χαραυγής». Η οποία εμμέσως πλην σαφώς προανήγγελλε ότι, παρά τις μάγκικες, προς εσωτερική κατανάλωση, «αγωνιστικές προειδοποιήσεις» της Λευκωσίας προς την Άγκυρα, για το δεκεμβριανό ραντεβού της «αξιολόγησης» στην ΕΕ, ο κ. Χριστόφιας το είχε προ-αποφασισμένο:

– Και χωρίς κυρώσεις σε βάρος της Άγκυρας!

– Και αλώβητη να περάσει η Τουρκία!

Η δε συνεδρίαση του Εθν. Συμβουλίου της… 4ης Δεκεμβρίου, άλλη μία παράσταση προς αποκοίμηση του λαού. Το άρθρο του επίσημου κομματικού οργάνου του κ. Χριστόφια δημοσιεύτηκε την παραμονή της συνεδρίασης του Ε.Σ. Για να δώσει και «γραμμή» στους εθνοσυμβούλους, ενόψει αξιολογήσεως της Τουρκίας στην ΕΕ. Και εντελλόταν, επί λέξει, τα εξής.

«ΧΑΡΑΥΓΗ»: «Η πολιτική ηγεσία του τόπου οφείλει αυτές τις κρίσιμες ώρες να έχει τη μέγιστη ψυχραιμία. Χωρίς μαξιμαλισμούς και αφορισμούς να δώσει την εντολή στον Πρόεδρο, ώστε να δώσει μέχρι τέλους τη μάχη με αξιοπρέπεια. Χωρίς να χάνουμε το δάσος για χάριν του δένδρου και χωρίς να »σκοτώνουμε» τις προσπάθειες που καταβάλλονται για λύση και επανένωση» («Χ» 3.12.09, σελ.5).

Πρόκειται περί του θριάμβου της τουρκικής πολιτικής. Όπως την εξηγούσε ο ίδιος ο Τούρκος πρόεδρος Γκιουλ, προ διετίας, στους δημοσιογράφους που τον συνόδευαν στις ΗΠΑ: «Θα δέσουμε τους Κκούπρους Ρουμλάρ [Ε/κ, οθωμανιστί] με τις χειροπέδες των συνομιλιών επίλυσης του Κυπριακού, για να περάσει ανενόχλητη η Τουρκία στην ΕΕ». Η τουρκική αυτή μεθόδευση επιβλήθηκε 100% στα ημέτερα Ηττημένα Μυαλά: Οι τουρκικές χειροπέδες έγιναν η κυβερνώσα εν Κύπρω έγνοια, «μη σκοτώσουμε τις προσπάθειες λύσης»! Και, μάλιστα, με αμιγώς κληριδική φρασεολογία περί «δάσους και δένδρου»: Ό,τι ακριβώς δήλωνε ο Γλ. Κληρίδης στους δημοσιογράφους, την επαύριον της 11ης Νοεμβρίου 2002, που ο Άλβαρο ντε Σότο τού εκόττησεν το Έκτρωμα Χάνεϊ – Ανάν!

Πρόκειται περί της «γραμμής» των Εγγλέζων. Με τον πρωθυπουργό των οποίων καμαρώνει εσχάτως ότι «έχτισε φιλίες» ο Π.τ.Δ. Και εξ αυτού χαριεντίζεται κι ο βρετανικός «Economist», για τα εν Βρυξέλλαις, υπέρ της Τουρκίας, αποτελέσματα της πολιτικής Χριστόφια. Η «γραμμή» που αυτοπροσώπως ο Γκόρντον Μπράουν δημοσίευσε, με το μοναδικό στην ιστορία άρθρο του, αποκλειστικά στη «Χαραυγή» και στην τουρκική «Τοπλούμ Ποστασί» της 20ής Νοεμ. 2009! Μην κακοφανιστεί, λοιπόν, η Τουρκία και… διακινδυνεύσουν («σκοτωθούν») οι συνομιλίες Χριστόφια – Ταλάτ! Από τις οποίες, βεβαίως, οι Τούρκοι εισπράττουν με τη σέσουλα τις ανομιμοποίητες «γενναίες προσφορές» του κ. Χριστόφια και του ανταποδίδουν… (βρείτε εσείς την… καταλληλότερη λέξη)!

Ερώτηση:
Εάν το Κοινοβούλιο αποτελεί πράγματι «ναόν της δημοκρατίας» και η Βουλή, την εκλελεγμένη έκφραση μιας κάποιας λαϊκής κυριαρχίας, και δη με το καθήκον άσκησης του κοινοβουλευτικού ελέγχου των πράξεων και παραλείψεων της κυβέρνησης, γιατί δεν εγγράφεται εγκαίρως προς συζήτηση στην ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ το επίτευγμα των κ.κ. Χριστόφια – Μάρκου Κυπριανού κατά την αλώβητη αξιολόγηση της Τουρκίας στην ΕΕ του… Δεκέμβρη 2009; Η Συνθήκη της Λισαβόνας ήταν σπουδαιότερη για τον, εντολέα των εντολοδόχων βουλευτών, λαό;

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Το Παρόν’
«Αλώβητη πέρασε η Τουρκία από τις Βρυξέλλες: Άτακτη υποχώρηση Αθήνας-Λευκωσίας»
13 Δεκεμβρίου 2009

Η Κύπρος και η Ελλάδα έχουν χάσει τον διπλωματικό πόλεμο με την Τουρκία εντός της ΕΕ χωρίς να δώσουν καν τη μάχη.  Η Τουρκία πέρασε αλώβητη από το ραντεβού της με την ΕΕ την περασμένη βδομάδα στο Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων, τις αποφάσεις του οποίου επικύρωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των Αρχηγών Κρατών και Κυβερνήσεων, που συνήλθε  στις Βρυξέλλες την περασμένη Πέμπτη και Παρασκευή.

Στο κείμενο των συμπερασμάτων δεν υπάρχουν κυρώσεις, ούτε καν νέο ορόσημο για νέα αξιολόγηση της Τουρκίας τον προσεχή Ιούνιο. Εκτός από φραστικές επισημάνσεις της ΕΕ και θλίψη για τη μη εκπλήρωση των τουρκικών υποχρεώσεων, καθώς και την αυτονόητη αναφορά για τουρκική συνδρομή στη λύση του Κυπριακού, η Άγκυρα έφυγε αλώβητη από τις Βρυξέλλες και συνεχίζει:

1) Ανενόχλητη την πορεία της στην ΕΕ.

2) Να πιέζει για συνομοσπονδιακή λύση στο Κυπριακό.

Γεγονός είναι ότι Αθήνα και Λευκωσία δεν επεδίωξαν να δημιουργήσουν συμμαχίες και να καλλιεργήσουν το έδαφος ώστε να γίνει ουσιαστική αξιολόγηση και να υπάρξουν κυρώσεις στην Τουρκία για την προκλητική άρνησή της να εφαρμόσει το Πρωτόκολλο Τελωνειακής Ένωσης και να ομαλοποιήσει τις σχέσεις της με την Κύπρο.

Η Ελλάδα ήταν απούσα απ’ όλη τη διαπραγμάτευση, αφήνοντας όλο το βάρος στην Κύπρο. Όμως η ελληνική κυβέρνηση είχε επιλέξει να μην αναμειχθεί για να μη διαταραχθεί η σχέση με τον κ. Ερντογάν και αυτό φάνηκε απ’ το ότι ο Γ. Παπανδρέου, σε όλη την επίσκεψή του στην Κύπρο, δεν είχε αναφερθεί ούτε μία φορά σε «κυρώσεις» και στο «Πρωτόκολλο». Ενώ ακόμη και ο κ. Νταβούτογλου, έπειτα από τη συνάντησή του με τον Γ. Παπανδρέου στο περιθώριο του ΟΑΣΕ, δεν ανέφερε καν ως θέμα συζήτησης την «αξιολόγηση της Τουρκίας από την ΕΕ» καθώς είναι προφανές ότι είχε λάβει διαβεβαιώσεις πως δεν θα υπάρξουν δυσάρεστα απρόοπτα.

Τα βέτο
Στο Συμβούλιο των Γενικών Υποθέσεων η κυπριακή και η ελληνική κυβέρνηση διά του υπουργού των Εξωτερικών της Κύπρου Μάρκου Κυπριανού, κατάφεραν να σωθεί το αυτονόητο, δηλαδή να διατηρήσει η Κύπρος το δικαίωμα του βέτο επί των τουρκικών ενταξιακών κεφαλαίων. Ήταν τόσο χάλια τα προσχέδια των συμπερασμάτων της σουηδικής Προεδρίας με τη συνδρομή των Βρετανών, που τελικά αντί να διεκδικούν Αθήνα και Λευκωσία την επιβολή επιπρόσθετων επί της Τουρκίας κυρώσεων, έτρεχαν για να σώσουν τα κυπριακά βέτο. Η πολεμική σε βάρος της κυπριακής πλευράς γινόταν από αυτούς τους οποίους επί μακρόν ισχυριζόταν ο Πρόεδρος Χριστόφιας ότι έπεισε και πως είναι φίλοι του. Η πολιτική Χριστόφια – Παπανδρέου κατέρρευσε στις Βρυξέλλες, αφού με βάση τα συμπεράσματα της σουηδικής Προεδρίας η επόμενη αξιολόγηση της Τουρκίας θα είναι τον Οκτώβριο του 2010! Στο τελικό κείμενο τονίζεται ότι η Τουρκία καλείται μεν να εκπληρώσει «τις υποχρεώσεις της χωρίς καθυστέρηση», όμως καμιά αναφορά και διευκρίνιση δεν γίνεται πώς θα αντιδράσει η ΕΕ εάν η Τουρκία δεν συμμορφωθεί με όσα προβλέπει η απόφαση του 2006. Συνεπώς, δεν υπάρχουν στο κείμενο ούτε κυρώσεις ούτε νέο ορόσημο.

Τα φιάσκο με τα κεφάλαια
Επειδή η συντριπτική πλειοψηφία των κρατών μελών ήταν εναντίον της επιβολής κυρώσεων, η Λευκωσία διά του υπουργού των Εξωτερικών της Μάρκου Κυπριανού ανέγνωσε μονομερή δήλωση με την οποία τόνισε ότι η κυπριακή κυβέρνηση θα θέσει κριτήρια και όρους πάνω σε έξι ενταξιακά κεφάλαια της Τουρκίας. Εάν, είπε, η Τουρκία δεν εκπληρώσει τα κριτήρια, τότε δεν θα ανοίξουν τα κεφάλαια αυτά.

Τα έξι κεφάλαια είναι τα ακόλουθα:
1. Ενέργεια.
2. Πολιτισμός και Παιδεία.
3. Ελευθερία Διακίνησης Εργαζομένων.
4. Κοινή Εξωτερική Πολιτική και Πολιτική Άμυνας και Ασφάλειας.
5. Δικαστική Εξουσία και Θεμελιώδεις Ελευθερίες και
6. Δικαιοσύνη, Ελευθερία και Ασφάλεια.

Από αυτά, τα τέσσερα κεφάλαια είναι ήδη παγωμένα. Πρόκειται για εκείνα της ενέργειας, του πολιτισμού (είναι γνωστή η πρόθεση της κυπριακής κυβέρνησης ως αποτέλεσμα της καταστροφής της πολιτιστικής κληρονομιάς στα κατεχόμενα), της ελεύθερης διακίνησης εργαζομένων που είναι παγωμένο από Γερμανία – Αυστρία και της Δικαιοσύνης που είναι μπλοκαρισμένο από διάφορες χώρες. Ο κύπριος κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφανος Στεφάνου υποστήριξε ότι όντως είναι παγωμένα τα τέσσερα κεφάλαια, αλλά θα τεθούν, όπως είπε, νέα κριτήρια.

Ανοίγει το κεφάλαιο του περιβάλλοντος
Η ΕΕ όχι μόνο δεν επέβαλε κυρώσεις στην Τουρκία, αλλά στις 21 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο της Διακυβερνητικής, θα ανοίξει το κεφάλαιο για τη Διακυβερνητική με τη σύμφωνη γνώμη των Αθηνών και της Λευκωσίας, που σημαίνει ότι συναινεί στη συνέχιση της ενταξιακής πορείας της Άγκυρας, χωρίς να ανοίξει τα λιμάνια και τα αεροδρόμιά της στα κυπριακά πλοία και αεροπλάνα.

Σημεία βελτίωσης
Παρά το φιάσκο Κύπρος και Ελλάδα θεωρούν… θετικές τις αλλαγές στην παράγραφο 4, όπου τονίζεται μεταξύ άλλων ότι οι αποφάσεις για το κλείσιμο και το άνοιγμα των κεφαλαίων θα γίνονται με βάση τους κανόνες της Διακυβερνητικής και όχι μόνο με τεχνικά κριτήρια, γεγονός που διατηρεί ζωντανό το βέτο. Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κυπριανού, έγινε προσπάθεια να διαμορφωθεί το κείμενο με τρόπο ώστε να εμποδιστούν μονομερείς εθνικές κινήσεις (βλέπε βέτο). Υπάρχει άλλη μια αναφορά που διατηρεί ζωντανό το δικαίωμα του βέτο. Είναι η προσθήκη στην παράγραφο 9, που αναφέρει ως κριτήρια ανοίγματος και κλεισίματος των τουρκικών ενταξιακών κεφαλαίων όχι μόνο τα τεχνικά, αλλά και εκείνα που αφορούν τις υποχρεώσεις της Τουρκίας, όπως αυτές προκύπτουν από το Συμφωνία Σύνδεσης και την Εταιρική Σχέση Προσχώρησης.

Ακόμη, βελτιωμένη είναι η παράγραφος για τη λύση του Κυπριακού. Ενώ προηγουμένως καλείτο η Άγκυρα να «δημιουργήσει θετικό κλίμα» για τη λύση του Κυπριακού, τώρα καλείται να «συνδράμει στη λύση». Επιπροσθέτως, στην παράγραφο για την Τουρκία και την ενέργεια τονίζεται ο σεβασμός που πρέπει να επιδείξει η χώρα αυτή στην κυριαρχία των κρατών μελών της ΕΕ και στο Δίκαιο της Θάλασσας.

Πώς εκβίασαν οι Βρετανοί
Στο παρασκήνιο των όσων συνέβησαν σημαντική είναι η εχθρική στάση της Βρετανίας, η οποία απείλησε την κυπριακή κυβέρνηση ότι εάν συνέχιζε τη στάση της, τότε θα προχωρούσαν σε μονομερή δήλωση. Η Λευκωσία και η Αθήνα δεν γνώριζαν ποιο θα ήταν το περιεχόμενό της. Πάντως, οι Άγγλοι ήταν ενοχλημένοι διότι δεν είχε γίνει δεκτή η δική τους θέση, δηλαδή να περιλαμβάνεται στο κείμενο αναφορά που θα τόνιζε ότι τα τουρκικά κεφάλαια δεν μπορούν να παγώνουν για πολιτικούς λόγους. Η κυπριακή κυβέρνηση υποστηρίζει ότι, επιπροσθέτως, οι Βρετανοί επιχείρησαν να εισαγάγουν στο κείμενο αναφορά για την άρση της λεγόμενης απομόνωσης των Τουρκοκυπρίων.

Η αναδίπλωση των συγκυβερνώντων
Στην Κύπρο η κυβέρνηση πανηγυρίζει! Στο ΔΗΚΟ και την ΕΔΕΚ, ενώ τις προηγούμενες μέρες ήταν άκαμπτοι και ζητούσαν κυρώσεις, αναδιπλώθηκαν ατάκτως, προβάλλοντας τον ισχυρισμό ότι υπό τις δεδομένες περιστάσεις δεν μπορούσαν να γίνουν και πολλά πράγματα. Διαφορετική θέση διατύπωσε ο αντιπρόεδρος του ΔΗΚΟ Ν. Παπαδόπουλος, ο οποίος υποστήριξε ότι έχει αποτύχει η πολιτική της κυβέρνησης, ότι στην ουσία έχει εξουδετερωθεί η απόφαση στου 2006 και ότι η Τουρκία φεύγει αλώβητη. Την ίδια θέση διατύπωσε και ο πρώην υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Λιλλήκας, ο οποίος είχε πετύχει το 2006 το πάγωμα των 8 τουρκικών κεφαλαίων με ομόφωνη απόφαση. Στην ίδια γραμμή ήταν κι οι δηλώσεις που έγιναν από τον πρόεδρο του ΕΥΡΩΚΟ Δ. Συλλούρη και από το κόμμα των Οικολόγων.

Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Ν. Αναστασιάδης υποστήριξε ότι υπάρχει προβληματισμός για την απόφαση, διευκρινίζοντας ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος που να δικαιολογεί πανηγυρισμούς. Ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ υποστήριζε ότι θα έπρεπε η αξιολόγηση να αναβληθεί και να γίνει τον Ιούνιο επειδή έτσι θα υπήρχε ορόσημο. Τώρα δεν υπάρχουν ούτε κυρώσεις ούτε ορόσημο και η Τουρκία συνεχίζει ανενόχλητη την πορεία της στην ΕΕ.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Astra 92.8’
«Η Άγκυρα ζητά εκ των υστέρων «τιμωρία» των ελληνοκυπρίων για το «όχι» στο σχέδιο Ανάν»
19 Δεκεμβρίου 2009

«Αν το 2004 είχε γίνει δεκτό το σχέδιο των Ηνωμένων Εθνών , που υποστηριζόταν και από την Ε.Ε., τώρα δεν θα υπήρχε αντίφαση μεταξύ της στρατηγικής της ένταξης στην Ε.Ε. και της λύσης του κυπριακού», σημείωσε ο Αχμέτ Νταβούτογλου και πρόσθεσε πως «η ένταξη στην Ε.Ε. είναι δικαίωμά μας εφόσον εκπληρώσουμε τις υποχρεώσεις μας και ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις, όπως επίσης δικαίωμα της Τουρκίας είναι να αναζητεί μια μόνιμη και δίκαιη λύση στην Κύπρο». «Ποιος είναι υπεύθυνος για το ότι δεν έγινε δεκτό το σχέδιο  Ανάν;», διερρωτήθηκε με νόημα ο κ. Νταβούτογλου για να σημειώσει ότι «αν είχαν επιβληθεί κυρώσεις στην ελληνοκυπριακή πλευρά, που είπε «όχι», σήμερα δεν θα υπήρχε τέτοια αντίφαση».

Κατέληξε, δε, απευθυνόμενος στις Βρυξέλλες ότι η χώρα του περιμένει την υποστήριξη της Ε.Ε στις συνεχιζόμενες διαπραγματεύσεις στο νησί και προειδοποίησε ότι δεν θα πρέπει η Ε.Ε,  επιβάλλοντας κυρώσεις, να οδηγήσει το θέμα σε αδιέξοδο που δεν θα μπορεί να ξεπεραστεί» .

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Σημερινή’
«»Υπό τις περιστάσεις»… αντιμέτωποι με μιαν ανεπαρκή ηγεσία»
20 Δεκεμβρίου 2009
Σάββας Ιακωβίδης, στήλη ‘Αντιστάσεις’

Δεν υπάρχουν ανεπαρκείς λαοί αλλ’ ανεπαρκείς ηγέτες. Ο κυπριακός Ελληνισμός δεν ευτύχησε να έχει εκείνους τους ηγέτες που, αιρόμενοι πάνω από τα πρόσκαιρα, τα προσωπικά, τα κομματικά και τα ιδιοτελή, να αντιμετωπίσουν το μέλλον αυτού του τόπου με το όραμα και την τόλμη ηγετών με ανάστημα. Πολιτικούς είχαμε και έχουμε, ηγετικά αναστήματα δεν βλέπουμε. «Υπό τις περιστάσεις», από τον Μακάριο μέχρι σήμερα, όλοι σχεδόν οι ηγέτες μας πολιτεύθηκαν έχοντας περισσότερο κατά νουν τις επόμενες εκλογές, όχι τις επόμενες γενιές, την κομματική και πολιτειακή εξουσία, τους ψηφοφόρους, την εκλογική πελατεία, τις πολυπόθητες καρέκλες. Διερωτάται κάθε Έλληνας της Κύπρου: Τι φταίει και πάμε από το κακό στο χειρότερο; Η καταφυγή στις θεωρίες συνωμοσίας, στις υπονομεύσεις και στα συμφέροντα ξένων, είναι βολική αλλά δεν απαντά στο ερώτημα. Πού είναι και ποιες είναι οι ευθύνες δικών μας ηγετών; Το 2004 ήταν και συνεχίζει να είναι η σημαντικότερη χρονιά στη σύγχρονη ιστορία της Κύπρου. Όχι μόνο για το σωτήριο ΟΧΙ στο έκτρωμα Ανάν, αλλ΄ επειδή επισημοποίησε και διεύρυνε το μέγα χάσμα μεταξύ του τίμιου λαού και των ηγετών του. Μας είχαν δεδομένους, αρκετοί από τους πολυπράγμονες πολιτικούς μας. Και ο λαός τούς διέψευσε. Βροντερά! Και έκτοτε τους απαξίωσε. Αμετάκλητα. Επ΄ αυτών και άλλων σημαντικών, ιδού τι γράφει ο συνεπής αναγνώστης της στήλης και προβληματιζόμενος πολίτης, Ανδρέας Τ. Λουκά, πρόσφυγας από το κατεχόμενο Αγριδάκι της Κερύνειας μας:

«Θυμάμαι το 2006, έναν άλλο ηγέτη μας, το μακαρίτη σήμερα Τάσσο Παπαδόπουλο, όταν επέστρεφε από την τότε Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, οπόταν, αντί του veto της παρεμπόδισης της έναρξης διαπραγματεύσεων της Τουρκίας, της έδωσε το πράσινο φως, παρά την έντονη διαφωνία του κόσμου της Κύπρου (έστω και αν πέτυχε την παρηγοριά της προοπτικής των κυρώσεων το 2009! Πού είναι να πετύχει σήμερα τις κυρώσεις;…), μας έκαμε λιώμα με το στερεότυπο πλέον των ηγετών μας, «υπό τις περιστάσεις». Και θυμήθηκα, τότε, τη μακαρίτισσα τη μάνα μου, η οποία πέθαινε με ανίατη ασθένεια στο νοσοκομείο. Όταν, μετά τη δουλειά, την επισκεπτόμουν και τη ρωτούσα πώς τα πάει, μου απαντούσε με το στωικό της, πονεμένο χαμόγελο, «υπό τις περιστάσεις γιε μου, καλά είμαι…»! «Υπό τις περιστάσεις…», λοιπόν, και η ηγεσία μας. Την Κυπριακή Δημοκρατία, την κατάντησαν στο νεκρικό της κρεβάτι, και η ηγεσία μας, το μόνο που ισχυρίζεται ότι κάνει, είναι «το δυνατό, υπό τις περιστάσεις»!..

»Αν αυτό δεν είναι μνημείο παραδοχής ανικανότητας, τότε τι είναι; Επειδή, ποιες πραγματικά είναι αυτές οι «περιστάσεις» και πώς τις εννοούν; Εννοούν, δηλαδή, πως είμαστε στριμωγμένοι και ανήμποροι να προβάλουμε οποιαδήποτε αντίσταση; Η εικόνα ενός μοναχικού Μάρκου Κυπριανού (ούτε ψύλλος στον κόρφο του δεν θα ήθελα να είμαι… Όμως εγώ, αν με έστελναν προπομπό, για να ξελασπώσω τον Χριστόφια, θα τους έλεγα να πάει ο ίδιος, έστω κι αν έχανα το υπουργιλίκι…) και ενός συνοφρυωμένου Εγγλέζου ΥπΕξ στην αίθουσα, όπου διεξαγόταν η σύνοδος της ΚΟΡΕΠΕΡ, αυτό ακριβώς έδειχνε! Όμως, πώς μας οδήγησε εκεί η σημερινή κυβέρνηση από τους καθημερινούς αλαλαγμούς, μετά που συνέτριψε τον Τάσσο Παπαδόπουλο στις Προεδρικές, όταν μας είχαν «βγάλει από τη γωνιά»; Και πώς ο «γωνιασμένος» Παπαδόπουλος και ο ΥπΕξ του, ο κ. Λιλλήκας, είχαν κατορθώσει, υπό τις τότε «περιστάσεις» της απόλυτης απομόνωσης -μετά το ΟΧΙ μας στο δημοψήφισμα- να υποχρεώσουν τους Σταυροφόρους της Ευρώπης να μας δώσουν κάτι που προνοούσε (μπούρδες όπως αποδείχτηκε!) κυρώσεις, ενώ οι σημερινοί «ευέλικτοι» και «αριστοτεχνικοί» επέστρεψαν με τα μούτρα (μας…) κρέας;

»Χρειάζεται να υπενθυμίσουμε σε ανθρώπους, όπως αυτούς που αποτελούν την ηγεσία μας, πως εμείς είμαστε μέλη της ΕΕ, ενώ η Τουρκία εκλιπαρεί να γίνει και πως χρειάζεται και τη μαυρογέρημη την υπογραφή μας για να γίνει; Χρειάζεται να τους υπενθυμίσουμε πως αυτός ο λαός, το 1955, διεξήγαγε ένα νικηφόρο απελευθερωτικό αγώνα εναντίον των Εγγλέζων, υπό συντριπτικά, τότε, αντίξοες συνθήκες; Χρειάζεται να τους υπενθυμίσουμε πως οι βάσεις των Εγγλέζων είναι σε κυπριακό έδαφος που βρίσκονται και πως είναι ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ, σύμφωνα με τη Χάρτα του ΟΗΕ, σαν αποικιακό κατάλοιπο; Χρειάζεται να τους υπενθυμίσουμε πως η Τουρκία ΗΤΑΝ ΓΙΑ 29 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΙΣΒΟΛΗΣ, ΔΙΕΘΝΩΣ; Χρειάζεται να τους υπενθυμίσουμε το συντριπτικό ΟΧΙ του λαού το 2004, στο σχέδιο που και πάλι ετοιμάζονται να αποπειραθούν να μας μπήξουν; Όχι δεν χρειάζεται! Επειδή αυτή η ομοχειρία είναι η υπεύθυνη για το ξήλωμα του ΔΙΚΑΙΟΥ μας! Αυτοί ευθύνονται που, από θύματα, καταντήσαμε κατηγορούμενοι! Αυτοί ευθύνονται για τον πλήρη εξευτελισμό μας.

»Αλλ’ έχεις δίκαιο όταν γράφεις πως το ΑΚΕΛ και ο κ. Χριστόφιας, το μόνο που έχουν στο μυαλό τους είναι το τσιμέντωμά τους εσαεί στην προεδρία της Δημοκρατίας, μοιράζοντάς την με τον Ταλάτ. Αλλά να μην ξεχνάμε κιόλας πως και ο κ. Καρογιάν του ΔΗΚΟ, το μόνο για το οποίο νοιάζεται είναι να τσιμεντωθεί με την αρωγή του ΑΚΕΛ στην προεδρία της Βουλής, πως ο Πρόεδρος της ΕΔΕΚ νομίζει ακόμα πως βρισκόμαστε στο 1974 και πως ο Αναν-στασιάδης πασχίζει αγωνιωδώς να γίνει… Χριστόφιας στη θέση του Χριστόφια! Και η πατρίδα; Και ο λαός; Και τα δικαιώματα του λαού; Άντε πάλι από την αρχή… Όπως το 2002. Να βγάλουμε μόνοι μας το φίδι από την τρύπα του! Με αντίπαλούς μας και ΠΑΛΙ την ίδια την «ηγεσία» μας… Και αν έχουμε το κουράγιο… Πόσες φορές θα τα καταφέρουμε πια;

Υ.Γ. Πάω ένα στοίχημα με οποιονδήποτε τολμά να στοιχηματίσει! Η Τουρκία θα μπει στην ΕΕ πολύ σύντομα!! Κόντρα σε όλες τις βαθυστόχαστες αναλύσεις των δικών μας «πολιτικών». Επειδή είναι ένα σοβαρό κράτος, το οποίο οραματίζεται το μέλλον του… Το ζητούμενο είναι, εμείς, τι θα έχουμε απογίνει μέχρι τότε;».

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Σημερινή’
«Βρετανική κίνηση ήπιας μορφής…»
23 Δεκεμβρίου 2009
Γιάννος Χαραλαμπίδης

Οι Βρετανοί κοινοποίησαν χθες μέσω του διαδικτύου (δήλωση διά διαδικτύου) τη θέση τους προς τους 26 λοιπούς εταίρους τους γενικά επί της Διεύρυνσης, στο πλαίσιο της οποίας, όπως υποστηρίζουν, οι διμερείς σχέσεις, όπως π.χ. το Κυπριακό ή τα ελλαδοτουρκικά, πρέπει να επιλύονται από τους εμπλεκόμενους στο πλαίσιο των κανόνων καλής γειτονίας και λαμβανομένων υπόψη των συμφερόντων της ΕΕ.

Μέσω διαδικτύου
Η βρετανική κοινοποίηση διά του διαδικτύου δεν έχει τη μορφή της κλασικής δήλωσης επί των συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Δεκεμβρίου του 2009 ή άλλης γραπτής δήλωσης, παρότι αναφέρεται σε αυτά. Και ταυτοχρόνως, δεν συνιστά επίσημο έγγραφο της Προεδρίας επί των Συμπερασμάτων, όπως συνέβη με τη μονομερή δήλωση της Κυπριακής Δημοκρατίας, που αφορά στην υποβολή κριτηρίων ή όρων επί έξι τουρκικών ενταξιακών κεφαλαίων, εκ των οποίων τα έξι είναι ήδη παγωμένα. Είναι ένα γενικό καλά, όπως αρμόζει στη βρετανική διπλωματία, κείμενο, χωρίς, όμως νομικό δεσμευτικό χαρακτήρα για κανέναν. ΄Εχει πολιτικό χαρακτήρα ενημέρωσης προς τους λοιπούς 26 για τον τρόπο της διαδικασίας που πρέπει, κατά την αγγλική άποψη, να υιοθετηθεί στη Διεύρυνση, την οποία το Λονδίνο στηρίζει και υποστηρίζει. Πρόκειται για μερική επαναφοράτης θέσης, η οποία περιλαμβανόταν αρχικά στα Συμπεράσματα του Συμβουλίου ότι τα διμερή ζητήματα δεν θα πρέπει να επηρεάζουν τις ενταξιακές διαδικασίες της Διεύρυνσης.

Κριτήρια και Ρεν
Η βρετανική θέση στο θέμα των διμερών διαφορών δεν αφορά μόνο την Κύπρο, αλλά και την Ελλάδα, τη Σλοβενία, ενώ στο κείμενο υπάρχει και υπονοούμενο για τη χρήση πολιτικών κριτηρίων, που αφορά και στη Γαλλία, τη Γερμανία, καθώς και στην Αυστρία. Ειδικά οι τρεις τελευταίες για δικούς τους πολιτικούς λόγους κρατούν παγωμένα κάποια από τα τουρκικά ενταξιακά κεφάλαια. Συνολικά, είναι μπλοκαρισμένα δέκα οκτώ από τα 35 τουρκικά ενταξιακά κεφάλαια. Και όπως έχει δηλώσει ενώπιον της Μεικτής Διακοινοβουλευτικής Επιτροπής Τουρκίας – ΕΕ προ δεκαπέντε ημερών, ο Κοινοτικός Επίτροπος Αρμόδιος για Θέματα Διεύρυνσης Όλι Ρεν, «εξ όσων ο ίδιος αντιλήφθηκε η δήλωση που έγινε από το φίλο του -όπως είπε χαρακτηριστικά- Μάρκο Κυπριανού αφορά την υποβολή τεχνικών κριτηρίων». Ούτως ή άλλως, πρόσθεσε, η δήλωση της κυπριακής Κυβέρνησης που ήταν γραπτή και επί των Συμπερασμάτων δεν αλλάζει την τουρκική ενταξιακή διαδικασία, αφού, όπως παρατήρησε, κάποια από τα έξι κεφάλαια τα οποία αναφέρονται στη δήλωση είναι ήδη παγωμένα.

Τα υπονοούμενα
Πιο συγκεκριμένα, η βρετανική δήλωση διά διαδικτύου τονίζει ότι «η ενταξιακή διαδικασία παρέχει μια ισχυρή ενθάρρυνση για πολιτική και οικονομική μεταρρύθμιση και είναι προς το στρατηγικό συμφέρον της ΕΕ να διατηρήσει το μομέντουμ αυτής της διαδικασίας στη βάση των συμφωνημένων αρχών και προϋποθέσεων. (Υπονοούμενο για τη μη χρήση πολιτικά κριτήρια. Το υπονοούμενο αυτό εκτός της Κύπρου αφορά στη Γερμανία, Γαλλία, Αυστρία και λοιπούς). Ως εκ τούτου προσβλέπουμε στη διατήρηση αυτού του μομέντουμ κατά το 2010 και πέραν αυτού». Και εν συνεχεία προστίθενται τα ακόλουθα: «Ομοίως υποστηρίζουμε το Συμπέρασμα της Στρατηγικής Διεύρυνσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι τα διμερή θέματα δεν πρέπει να καθυστερούν την ενταξιακή διαδικασία. Όπως αναφέρεται σε αυτό το Συμπέρασμα, οι διμερείς διαφορές πρέπει να επιλύονται από τα ενδιαφερόμενα μέρη, που έχουν την ευθύνη να βρουν λύσεις, σε ένα πνεύμα καλής γειτονίας, λαμβάνοντας υπόψη τα συνολικά συμφέροντα της ΕΕ». (Εδώ φωτογραφίζει Κύπρο, Ελλάδα και Σλοβενία με Κροατία.)

Προσεγμένη δράση
Η βρετανική κοινοποίηση ήρθε 24 ώρες μετά τη Διακυβερνητική στο πλαίσιο της οποίας η ΕΕ επέτρεψε, με τη σύμφωνη γνώμη και της Κυπριακής Δημοκρατίας, το τουρκικό ενταξιακό κεφάλαιο για το Περιβάλλον. Οι ΄Αγγλοι δεν επιθυμούσαν να προβούν προ της Διακυβερνητικής σε ενέργειες, που ενδεχομένως να προκαλούσαν αντιδράσεις ή ακόμη και να έδιδαν προφάσεις για πρόκληση προβλημάτων που θα διακινδύνευαν την ομοφωνία, όπως οι διαδικασίες προβλέπουν, για το άνοιγμα του κεφαλαίου για το Περιβάλλον.

Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στη βρετανική θέση τονίζονται τα εξής:  «Μετά τα Συμπεράσματα του Συμβούλιου Γενικών Υποθέσεων το Δεκέμβριο για τη Διαδικασία Διεύρυνσης/Σταθεροποίησης, το Ηνωμένο Βασίλειο καλωσορίζει το άνοιγμα και κλείσιμο περαιτέρω κεφαλαίων του κεκτημένου στο πλαίσιο των ενταξιακών διαπραγματεύσεων στις Ενταξιακές Διασκέψεις με την Τουρκία και την Κροατία που πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου».

Ισορροπημένο ύφος
Μετά το καλωσόρισμα του ανοίγματος των κεφαλαίων, η βρετανική διά του διαδικτύου δήλωση συνεχίζει με ισορροπημένο ύφος να υποστηρίζει μεν το άνοιγμα και άλλων κεφαλαίων, αλλά ταυτοχρόνως, να μην ξεχνά και τις υποχρεώσεις των υποψηφίων και δυνητικά υποψηφίων κρατών μελών. Χαρακτηριστικά οι Άγγλοι επισημαίνουν τα ακόλουθα: «Καλωσορίζουμε την προοπτική για άνοιγμα των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με άλλες υποψήφιες χώρες υπό την Ισπανική Προεδρία εκεί όπου πληρούνται οι προϋποθέσεις. Προς το σκοπό αυτό, υπενθυμίζουμε την ανανεωμένη συναίνεση επί της Διεύρυνσης, που περιλαμβάνει την εδραίωση των δεσμεύσεων και τη σημασία μιας δίκαιης και αυστηρής αιρεσιμότητας. Οι υποψήφιες και δυνητικά υποψήφιες χώρες πρέπει να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους και να συνεχίσουν την πρόοδο προς τις υφιστάμενες προϋποθέσεις».

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Σημερινή’
«Χαρά στην… απομόνωση!»
23 Δεκεμβρίου 2009
Λάζαρος Α. Μαύρος, στήλη ‘Ειρήσθω’

Την εντυπωσιακή «απομόνωσή» της, μόνη αυτή έναντι 152 κρατών, επιλέγει η Τουρκία. Προκειμένου να υπερασπίσει τα δικά της στρατηγικά συμφέροντα. Όπως η ίδια τα αντιλαμβάνεται. Και προκειμένου, κυρίως, να διατηρήσει αλώβητο τον επεκτατισμό της, σε βάρος Ελλάδας και Κύπρου στο θαλάσσιο, υποθαλάσσιο και εναέριο χώρο. Οι εφημερίδες έγραφαν χθες, για «απομόνωση της Τουρκίας». Απέφυγαν όμως να εξιχνιάσουν γιατί η Άγκυρα, τόλμησε, μόνη της, στην Ολομέλεια της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ της 4.12.09, να ψηφίζει εναντίον του Δικαίου της Θαλάσσης (Δ.τ.Θ.). Και, κυρίως, αν αυτή η «απομόνωση», βλάπτει ή ωφελεί τα τουρκικά συμφέροντα. Ιδίως όταν:

(α) Αρνούμενη, ΜΟΝΗ η Τουρκία, να ψηφίσει, διαλαλεί και στις 152 άλλες χώρες ότι ΔΕΝ τη δεσμεύει το Δ.τ.Θ.

(β) Απαιτεί να κατανοήσουν ΟΛΑ τα κράτη την «ιδιαιτερότητά» της και, προπάντων, να γίνει ΣΕΒΑΣΤΗ η «μοναδικότητά» της.

(γ) Διαλαλεί προς όλους εξαρχής ότι, για τους «κανόνες δικαίου» που η ίδια η Τουρκία δεν έβαλε την υπογραφή της, σε ΟΥΔΕΝΑ αναγνωρίζει δικαίωμα να την κατηγορήσει, τώρα ή στο μέλλον, ότι τους παραβιάζει. Και, βεβαίως:

(δ) Επιβάλλει στους φόβω υποτασσομένους στην τουρκική πολιτική στρατιωτικής ΙΣΧΥΟΣ, σε Αθήνα και Λευκωσία, τούς δικούς της όρους, σε όσα αφορούν το Αιγαίο, την Κύπρο και τις θαλάσσιες Αποκλειστικές Οικονομικές Ζώνες (ΑΟΖ) της Ελλάδος αφ’ ενός και της Κυπριακής Δημοκρατίας αφ’ ετέρου.

Τρέφει κανείς την παραμικρή υποψία ή ψευδαίσθηση ότι, αυτή η «απομόνωση» της Τουρκίας, θα επισύρει εναντίον της έστω και την απειροελάχιστη κύρωση από την περιλάλητη… Διεθνή Κοινότητα των ομογνωμούντων 152 κρατών; Πάντως, τα μόνα δύο θιγόμενα, από τη συμπεριφορά της Τουρκίας στο Δ.τ.Θ., κράτη, δηλαδή η Ελλάς και η Κύπρος, μόνο να την… γλείφουν γονυπετώς και να την εξευμενίζουν διαρκώς, την έμαθαν! Προσφέροντάς της… «γενναιόδωρες προσφορές»! Σαν εκείνες του κ. Σημίτη το 1997 προς Ντεμιρέλ, στη Μαδρίτη. Όπου, 1η φορά η Αθήνα, υπό την «αιγίδα» της κ. Ματλίν Ολμπράιτ, Υπ.Εξ. των ΗΠΑ, αναγνώρισε «ζωτικά συμφέροντα της Τουρκίας στο Αιγαίο»! Ή, σαν εκείνες τις «γενναιοδωρίες» του κ. Χριστόφια, που τής προσέφερε 23 Μαΐου 2008 και «Συνεταιρισμό Δύο Συνιστώντων Στέιτς» στην Κύπρο! Διότι, η Άγκυρα ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ γνωρίζει το Ε-89 από τον Μηλίων Διάλογο του Θουκυδίδη: «Το επιχείρημα του Δικαίου αξίαν έχει, όπου ίση υπάρχει δύναμις προς επιβολήν αυτού». Αλλιώτικα: «Ο ισχυρός επιβάλλει ό,τι του επιτρέπει η δύναμίς του και ο ασθενής παραχωρεί ό,τι του επιβάλλει η αδυναμία του» (μτφρ. Ελ. Βενιζέλου). 

Ερώτηση:
Μετά από όσα έγραψε (και) χθες η «Χαραυγή» εναντίον των «δυνάμεων εντός του ΔΗΚΟ, της ΕΔΕΚ, του ΕΥΡΩΚΟ, του ΔΗΣΥ», του Αρχιεπισκόπου, των συγκροτημάτων του «Αντέννα», του «Σίγμα», του «Φιλελευθέρου», ως «υπό διαμόρφωση μετώπου» εναντίωσης στην πολιτική Χριστόφια στο Κυπριακό, να αντιληφθούμε ότι συνειδητοποίησε πλέον ότι… απομονώθηκε το ΑΚΕΛ; Παρέα, μόνο, με τον φίλτατο Χάσικο;

Δημοψήφισμα για τη μετανάστευση: Γιατί όχι; 24/12/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΕΛΛΑΔΙΚΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ.
Tags: , ,
comments closed
Μετανάστης [πηγή εικόνας: lawyersvoice.gr]

‘Macedonia on the Web’
«Δημοψήφισμα για τη μετανάστευση: Γιατί όχι; »
19 Δεκεμβρίου 2009
Φ. Χ. Γιαπουτζίδου

Είμαστε μια δημοκρατική χώρα; Βεβαίως. Ο λαός είναι ο κυρίαρχος του πολιτεύματος; Βεβαίως. Στη δημοκρατία ο λαός δεν είναι αυτός που αποφασίζει για την τύχη τη δική του και της χώρας του; Βεβαίως.

Τότε, γιατί να μη δοθεί η δυνατότητα και η ελευθερία στο λαό να εκφράσει τις πραγματικές επιθυμίες του για ένα από τα πιο ακανθώδη ζητήματα για το παρόν και το μέλλον της Ελλάδας, τη (λαθρο)μετανάστευση.

Η Ελβετία έδωσε το παράδειγμα, γιατί να μην ακολουθήσει η Ελλάδα, αφού, είτε αρέσει σε κάποιους, είτε όχι, είναι πραγματικά το λίκνο της δημοκρατίας;

Είναι, ίσως, ο μόνος τρόπος να επιτευχθεί και η πολυπόθητη (;) επιστροφή του έλληνα πολίτη στα πολιτικά πράγματα του τόπου του, αφού, όπως υποστηρίζουν όλοι, είναι ανησυχητικό το γεγονός πως το ποσοστό της αποχής από τα κοινά ολοένα και διευρύνεται, όπως και το ποσοστό όσων αμφιβάλλουν για την ποιότητα της δημοκρατίας μας. Τι καλύτερο, για να αναθερμανθεί το ενδιαφέρον του έλληνα πολίτη για τα κοινά, από μια δημοκρατική διαδικασία με την οποία θα του δοθεί για πρώτη φορά η δυνατότητα να αποφασίσει άμεσα για ένα καθημερινό ζήτημα – πρόβλημα που ταλανίζει το παρόν, αλλά και προβληματίζει για το μέλλον.

Εκτός κι αν κάποιοι φοβούνται το αποτέλεσμα ενός τέτοιου δημοψηφίσματος, γιατί σε περίπτωση, αρκετά πιθανή, που το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό από τις προσωπικές τους επιθυμίες και τα συμφέροντα ορισμένων, θα είναι υποχρεωμένοι να το σεβαστούν. Οπότε το τελικό ερώτημα – δίλημμα δεν είναι: δημοψήφισμα, ή όχι, αλλά: δημοκρατία, ή συμφέροντα;