jump to navigation

Γιωργάκης-Σημίτης παραχώρησαν τον μισό εναέριο χώρο του Αιγαίου στην Τουρκία 30/09/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΕΛΛΑΔΟΤΟΥΡΚΙΚΑ.
Tags: , , , , ,
trackback

Σχόλιο Σ.Ο.: Με τις επερχόμενες Εθνικές Εκλογές στην Ελλάδα, και με τον Αντιπρίγκηπα της Λέσχης Μπίλντερμπεργκ Γιώργο Παπανδρέου να φιγουράρει ως “φαβορί”, ας θυμηθούμε μερικές από τις πράξεις και τα κατορθώματα του, όπως την εκχώρηση του εθνικού εναέριου χώρου στην Τουρκία… Και βεβαίως δεν βλέπουμε σοβαρή κριτική από άλλους χώρους (ΝΔ-ΚΚΕ-ΛΑΟΣ-ΣΥΡΙΖΑ-Οικολόγοι) που να εστιάζεται σε αυτά τα σημεία…

Σημίτης - Παπανδρέου [πηγή φωτογραφίας: άγνωστη]

‘Ελευθεροτυπία’
« Η Ελλάδα δίνει χώρο για παράνομες τουρκικές πτήσεις και αποδέχεται 50-50 προκλητικότητα: Υποχώρηση στο Αιγαίο!»
18 Σεπτεμβρίου 2003
Κύρα Αδάμ

Με σκόπιμη καθυστέρηση δύο και πλέον εικοσιτετραώρων από την ελληνική κυβέρνηση έγινε χθες γνωστό, μέσω των τουρκικών δημοσιευμάτων και τηλεγραφημάτων διεθνών πρακτορείων από το Μόντρεαλ, ότι «η Ελλάδα και η Τουρκία κατέληξαν, σε ιστορική συμφωνία», που ρυθμίζει «την εναέρια κυκλοφορία στο Αιγαίο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004».

Μέχρι στιγμής η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει τοποθετηθεί επισήμως στο θέμα.

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες και απολύτως ασφαλείς πληροφορίες, η ελληνική κυβέρνηση συμφώνησε στην τελική συνεδρίαση της ICAO της 26-28 Αυγούστου στο Παρίσι -στο όνομα και μόνον της εξυπηρέτησης της αυξημένης εναέριας κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004- να αποδεχθεί το πάγιο αίτημα της Τουρκίας για στρατιωτικές ασκήσεις της και δημιουργία πεδίου βολής στην περιοχή της Λήμνου!

Κατάργηση
Η Ελλάδα δέχτηκε την κατάργηση δύο υπαρχόντων αεροδιαδρόμων που περνούν πάνω από τη Λήμνο και δέχθηκε τη δημιουργία άλλων πέντε, εκ των οποίων οι δύο περνούν πάνω από τη Λήμνο, αλλά σε ύψος 13.000 και 14.000 ποδών αντιστοίχως, αφήνοντας έτσι το «ελεύθερο» στα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη να κάνουν ασκήσεις μέσα στο FIR Αθηνών στην τερματική περιοχή της Λήμνου και σε απόσταση 5,6 ν.μ. από τις βόρειες ακτές της Λήμνου στα χαμηλότερα ύψη που χρειάζονται. Αναλυτικότερα:

Από τον περασμένο Φεβρουάριο, στο πλαίσιο του ICAO ξεκίνησε η σχετική συζήτηση-διαπραγμάτευση μεταξύ της Ελλάδας, οργανώτριας χώρας των Ολυμπιακών Αγώνων, και των γειτονικών χωρών, των οποίων τα όρια των FIR συμπίπτουν με το FIR Αθηνών, προκειμένου να συμφωνηθούν πρόσθετοι αεροδιάδρομοι για την εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών της εναέριας κυκλοφορίας κατά την τέλεση των αγώνων.

«Ισχυρό πάτημα»
Σύμφωνα με τα πρακτικά των συνεδριάσεων αυτών, (σ.σ.: η «Ε» έχει αναφερθεί σε προηγούμενο δημοσίευμα) η Τουρκία ευθύς εξ αρχής έθεσε την κατοχύρωση των στρατιωτικών ασκήσεών της και τη δημιουργία πεδίου βολής στην περιοχή της Λήμνου. Γι’ αυτό και η αρχική προσφορά της ήταν οι νέοι αεροδιάδρομοι για τα πολιτικά αεροσκάφη να βρίσκονται σε ύψη πάνω από 24.000 πόδια, έτσι ώστε τα στρατιωτικά αεροσκάφη της να συνεχίζουν την ανεξέλεγκτη δραστηριότητά τους εντός του FIR Αθηνών σε χαμηλά ύψη. Βεβαίως, υπήρχε «ισχυρό πάτημα», καθώς η ελληνική κυβέρνηση είχε δεσμευθεί να καταργήσει τον αεροδιάδρομο J60, που περνούσε πάνω από τη Λήμνο.

Με την τελική ρύθμιση, στο όνομα των Ολυμπιακών Αγώνων, δημιουργούνται πέντε νέοι αεροδιάδρομοι εκ των οποίων οι δύο περνούν υποχρεωτικώς πάνω από τη Λήμνο και καταλήγουν… στη Σμύρνη.

Πιο συγκεκριμένα, καταργούνται οι αεροδιάδρομοι J60 (στα 11.000 πόδια) και 609 (από 4.500 πόδια) που περνούσαν από τη Λήμνο.

Στη θέση τους δημιουργούνται δύο νέοι αεροδιάδρομοι, ο Ν127, στα 14.000 πόδια (Ροδόπη, Λήμνος, Σμύρνη) και ο Ν128 στα 13.000 πόδια (Θεσσαλονίκη, Πέρεν Νταλαμά, Σμύρνης).

Κατακόρυφοι χώροι
Ετσι είναι προφανές ότι δημιουργείται ένας υπολογίσιμος «κατακόρυφος χώρος», μέσα στον οποίο θα μπορεί να κινούνται με μεγαλύτερη άνεση τα τουρκικά αεροσκάφη στις ασκήσεις που διενεργούν παράνομα μέσα στο FIR Αθηνών. Και πολύ σωστά τόσο τα τουρκικά δημοσιεύματα, αλλά και η ίδια η ανακοίνωση του ICAO αναφέρονται σε «ιστορική συμφωνία», διότι από εδώ και πέρα υπάρχει και η σιωπηλή συναίνεση και συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης για τις παράνομες στρατιωτικές δραστηριότητες της Τουρκίας εντός του FIR Αθηνών!

Η συμφωνία Ελλάδας – Τουρκίας προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή θα πρέπει μέχρι το τέλος του 2003 να συνοδευτεί και από ένα «Letter of Agreement» (LOA) (Εγγραφο συμφωνίας) το οποίο πρέπει να υπογράψουν οι δύο χώρες. Οι σχετικές διαδικασίες στο πλαίσιο του Γιουροκοντρόλ έχουν αρχίσει εδώ και δύο χρόνια, αλλά δεν έχουν προχωρήσει -ακόμα- αφού τα υπουργεία Εξωτερικών και Αμυνας αντιστέκονται στη στάση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που έχει αποδεχτεί τη μη υποβολή σχεδίων πτήσης από την Τουρκία στο FIR Αθηνών.

«Ανταγωνισμός»!
Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών έχει σπεύσει με αναλυτικό εσωτερικό σημείωμά του να προετοιμάσει «την επικοινωνιακή διαχείριση της εξελίξεως» (σ.σ. πρώτο δείγμα της «διαχείρισης» αυτής είναι η αποσιώπηση της συμφωνίας) και να προσπαθήσει να πείσει τους αποδέκτες για την επιτυχία (;) των ελληνικών χειρισμών.

Ανάμεσα στα επιχειρήματα που επιχειρεί να παρουσιάσει το σημείωμα του υπουργείου Εξωτερικών είναι και «η αύξηση της αξιοπιστίας μας έναντι του ICAO (;) από τη συνεπή προσέγγισή μας σε ό,τι αφορά τα ζητήματα εναέριας κυκλοφορίας, τα οποία εθεωρούντο αδιέξοδα εξαιτίας του ελληνοτουρκικού πολιτικού ανταγωνισμού!!!».

Με άλλα λόγια, το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, σύμφωνα με το σημείωμα της αρμόδιας Διεύθυνσής του, έχει ήδη ολοκληρώσει την πλήρη ανατροπή στο πλαίσιο άσκησης της εξωτερικής πολιτικής απέναντι στα προβλήματα που δημιουργεί η Τουρκία στο Αιγαίο, θεωρώντας τα… απλώς προβλήματα «διμερούς πολιτικού ανταγωνισμού» των δύο χωρών σβήνοντας μονοκονδυλιά τον παγιωμένο όρο «τουρκικές διεκδικήσεις στο Αιγαίο».

Σημειώνεται ακόμη με έμφαση ότι «το γεγονός πως η επιτευχθείσα βελτίωση συνθηκών και μεγεθών κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών συνεπάγεται οφέλη και κέρδος για την Τουρκία πρέπει να εβάρυνε το σκεπτικό της τουρκικής πλευράς» (sic).

«Θετική στάση»
Τονίζεται ακόμη στο σημείωμα του υπουργείου Εξωτερικών: «Δεν πρέπει, τέλος, να αγνοηθεί και η θετική στάση της Τουρκίας, η οποία δεν κατέφυγε τελικά σε άκαμπτη ή μαξιμαλιστική στάση (σ.σ.: τι άλλο έπρεπε να κάνουν οι άνθρωποι, δηλαδή!). Η ελπίδα περαιτέρω συνεργασίας μεταξύ τουρκικών και ελληνικών υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας για την ασφάλεια των αεροπορικών συγκοινωνιών στα εκατέρωθεν FIR είναι χρήσιμο πάντοτε να μνημονεύεται…».

Τέλος, το σημείωμα του υπουργείου Εξωτερικών αναλύοντας την «επικοινωνιακή διαχείριση της εξελίξεως» αναφέρει ότι «…οφείλει να είναι προσεκτική, χαμηλότονη και όχι πρόωρη… Τα πολιτικά πλεονεκτήματα δεν πρέπει να τονίζονται, ώστε η έκβαση να αντιμετωπίζεται ως αμοιβαία νίκη (win to win situation). Η μνεία ότι οι νέοι διεθνείς αεροδιάδρομοι βελτιώνουν τις δυνατότητες των νησιωτικών προορισμών είναι αρκετή…».

«Θα το μοιράζονται»!
Την καλύτερη απάντηση στην «επικοινωνιακή διαχείριση» της Αθήνας δίνουν τα τουρκικά δημοσιεύματα, τα οποία, μαζί με την «ιστορική συμφωνία» δίνουν στη δημοσιότητα και ένα ενδιαφέρον σημείο της «Λευκής Βίβλου», που κυκλοφόρησε το τουρκικό υπουργείο Αμυνας και μάλιστα το διένειμε επισήμως, στις αρχές Ιουλίου σε όλες τις πρεσβείες και στρατιωτικούς ακόλουθους στην Αγκυρα. «Στην παράγραφο πέντε της «Λευκής Βίβλου» σημειώνεται ότι η Τουρκία πιστεύει ότι το Αιγαίο, που θα το μοιράζονται η Τουρκία και η Ελλάδα, πρέπει να αποτελέσει μια γέφυρα φιλίας ανάμεσα στις δύο χώρες.

Η Τουρκία και η Ελλάδα έχουν σοβαρά προβλήματα, όπως η οριογραμμή του FIR και η υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο. Η Τουρκία έχει δεχθεί να προσφύγει στο Δικαστήριο της Χάγης, εκτός αν ένα από αυτά τα προβλήματα έχουν λυθεί μέχρι το τέλος του 2004».

* Αυξάνεται, στο μεταξύ, η κινητικότητα στον ελληνοτουρκικό διάλογο, καθώς χθες ανακοινώθηκε ο σημερινός 14ος γύρος διερευνητικών επαφών Ελλάδας – Τουρκίας στην Αθήνα. Ο προηγούμενος είχε γίνει μόλις πριν από μία εβδομάδα στην Αγκυρα.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Ελευθεροτυπία’
« Η Ελλάδα δίνει χώρο για παράνομες τουρκικές πτήσεις και αποδέχεται 50-50 προκλητικότητα: Υποχώρηση στο Αιγαίο!»
18 Σεπτεμβρίου 2003
Κύρα Αδάμ

Η πρόσφατη συμφωνία της Ελλάδας για τη δημιουργία νέων αεροδιαδρόμων μέσα στο FIR Αθηνών, με το πρόσχημα της εξυπηρέτησης των αναγκών των Ολυμπιακών Αγώνων, άνοιξε επισήμως το κεφάλαιο των ελληνικών παραχωρήσεων προς την Τουρκία, που θα επισημοποιηθούν τον προσεχή Δεκέμβριο με την υπογραφή του σχετικού επίσημου εγγράφου. Σύμφωνα με τις διατάξεις αυτού του επίσημου εγγράφου (Letter of Agreement, LOA), η Ελλάδα δέχεται πλέον επισήμως ότι:

* Τα τουρκικά στρατιωτικά αεροσκάφη δεν θα καταθέτουν σχέδια πτήσης.

* Θα δημιουργηθούν στο Αιγαίο περιοχές «κοινού ενδιαφέροντος» με την Τουρκία.

* Θα δημιουργηθούν «περιοχές ευθύνης».

* Θα υπάρξει κοινή «κατηγοριοποίηση» του εναέριου χώρου.

Με δυο λόγια, μέσω των νέων τεχνικών ρυθμίσεων που προωθούν ο ICAO και το «Γιουροκοντρόλ», η ελληνική κυβέρνηση οδεύει σε πλήρη ανατροπή του καθεστώτος στο Αιγαίο, επιτρέποντας τη συνδιαχείριση του εναέριου χώρου του Αιγαίου με την Τουρκία.

Αλλα λέν’ τα πρακτικά

Αναλυτικότερα:

Η κυβέρνηση μόλις χθες επιβεβαίωσε με ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών την συμφωνία, στο πλαίσιο του ICAO, νέων διεθνών αεροδιαδρόμων στο FIR Αθηνών, για την εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών εν όψει των Ολυμπιακών Αγώνων.

Με τη σχετική ανακοίνωση δίνεται η διαβεβαίωση ότι «οι ρυθμίσεις αυτές δεν σχετίζονται με θέματα στρατιωτικής δραστηριότητας». Παραπέμπει όμως «στην ανάγκη πολιτικοστρατιωτικού συντονισμού δραστηριοτήτων σύμφωνα με τις επιταγές του ICAO…».

Οι ομιχλώδεις αυτές διατυπώσεις έρχονται σε αντίθεση με το περιεχόμενο των επίσημων πρακτικών των συνεδριάσεων του ICAO για τη δημιουργία των νέων αεροδιαδρόμων στο FIR Αθηνών.

Σύμφωνα με τα επίσημα πρακτικά των συνεδριάσεων της 27ης και 28ης Μαΐου του ICAO στο Παρίσι, η θέση της Τουρκίας έχει καταγραφεί ως εξής: «Οι αεροδιάδρομοι δεν θα εμποδίζουν στα χαμηλά ύψη την εξακολούθηση των στρατιωτικών δραστηριοτήτων της Τουρκίας…».

Η Ελλάδα απεδέχθη τελείως την πλάγια αυτή τουρκική θέση (σ.σ.: η Αγκυρα πρωτοεμφάνισε τη θέση αυτή το 1984) και σύμφωνα με τα πρακτικά της τελικής συνεδρίασης του ICAO στο Παρίσι στις 27 και 28 Αυγούστου 2003, «καθώς οι νέοι προτεινόμενοι αεροδιάδρομοι θα ικανοποιούν τις επιχειρησιακές απαιτήσεις, τα ενδιαφερόμενα κράτη σημείωσαν ότι οι αεροδιάδρομοι J/UJ60 και L/UL 609, από τα σημεία Φίσκα – Λήμνος – Μεστά θα αποσυρθούν από την Ελλάδα, ταυτόχρονα με την εφαρμογή των νέων αεροδιαδρόμων (σ.σ.: εν προκειμένω των Ν. 127 και Ν. 128)».

Βολές στη Λήμνο!

Η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα στους καταργημένους και τους νέους αεροδιαδρόμους έγκειται στο γεγονός ότι οι παλαιοί έχουν καθορισμένα χαμηλά και υψηλά ύψη, ενώ οι δύο καινούργιοι λειτουργούν μόνο πάνω από τα 14.000 και 13.000 πόδια αντιστοίχως.

Αυτό σημαίνει πολύ απλά ότι οι νέοι αεροδιάδρομοι μπορεί να διέρχονται πάνω από τη Λήμνο αλλά αφήνουν απολύτως ελεύθερο τον κατακόρυφο χώρο από 0 έως 14.000 πόδια για να πετούν τα τουρκικά μαχητικά, να κάνουν ασκήσεις, ακόμα και να δημιουργήσουν πεδίο βολής στις βόρειες ακτές της Λήμνου, σύμφωνα με το πάγιο τουρκικό αίτημα!

Η νέα συμφωνία δίνει ακόμα μερικά πλεονεκτήματα στην Αγκυρα:

Οι νέοι αεροδιάδρομοι μπορεί να περνούν πάνω από τη Λήμνο, αλλά και οι δύο υποχρεωτικώς, πλέον, μπαίνουν μέσα στο FIR Κωνσταντινούπολης και διέρχονται από τη Σμύρνη. Με δυο λόγια, οι νέες ρυθμίσεις ισχύουν υποχρεωτικώς για όλο το Ανατολικό Αιγαίο και το νησιωτικό χώρο.

Πιο συγκεκριμένα, με τις νέες ρυθμίσεις, η Ελλάδα ενέδωσε ουσιαστικώς στην απαίτηση της Τουρκίας να μην πετούν πολιτικά αεροσκάφη κάτω από τα 13.000 πόδια , αφήνοντας «το ελεύθερο στα τουρκικά μαχητικά να αλωνίζουν στο σύνολο του Ανατολικού Αιγαίου».

Στην πράξη, ένα πολιτικό αεροσκάφος, που θέλει να καταλήξει στη Ρόδο π.χ., θα περάσει πάνω από τη Λήμνο, θα μπει στο FIR Κωνσταντινούπολης, πάνω από τη Σμύρνη, θα ξαναμπεί στο FIR Αθηνών και θα αναγκαστεί να γίνει… ασανσέρ για να κατεβεί από τα 13.000 πόδια στο αεροδρόμιο! Στο ενδιάμεσο, θα έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και στο FIR Κωνσταντινούπολης… και, το κυριότερο, αυτό το αεροσκάφος θα είναι υποχρεωμένο να χρησιμοποιήσει και τα δύο FIR για να κάνει τη δουλειά του.

Χωρίς σχέδια πτήσης

Είναι αδιευκρίνιστο για την ώρα πού στηρίζει η ανακοίνωση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών τη βεβαιότητα ότι οι νέοι αεροδιάδρομοι «…διαθέτουν διαδρομές που εξυπηρετούν ειδικότερα τις ανάγκες της νησιωτικής Ελλάδας… Το όλο σύστημα καλύπτει πλήρως όχι μόνο τις ανάγκες αλλά και τα συμφέροντα από κάθε άποψη… Το FIR Αθηνών γίνεται πλέον εύχρηστο και ελκυστικότερο ως διαδρομή για τις αεροπορικές εταιρείες…».

Η ουσία των νέων ρυθμίσεων στο Αιγαίο οδηγεί όμως σε πολύ σοβαρότερες συνέπειες για την Ελλάδα και την ανατροπή τής μέχρι τώρα πολιτικής της στο Αιγαίο μέσω της νέας συμφωνίας (LOA), που αναμένεται να υπογράψει το Δεκέμβριο:

Η Ελλάδα υποσχέθηκε να κάνει νέα συμφωνία με την Τουρκία (LOA) για τη λειτουργία αυτών των αεροδιαδρόμων. Πρόκειται για ένα έγγραφο που έχει δημιουργηθεί από τον ICAO και το Γιουροκοντρόλ και περιέχει τα απαραίτητα στοιχεία για τη διευκόλυνση της εναέριας κυκλοφορίας.

Στο γενικό αυτό εγχειρίδιο αναφέρεται σαφέστατα ότι τα στρατιωτικά αεροσκάφη δεν θα ακολουθούν διαδικασίες και κανόνες ICAO, δηλαδή δεν θα καταθέτουν σχέδια πτήσεων, κάτι που επιβάλλεται στα πολιτικά αεροσκάφη.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας το 2001 αποδέχτηκε αυτήν τη γενική ρύθμιση, χωρίς να θέσει εθνική επιφύλαξη ή να εκφράσει και κατοχυρώσει αντίθετη θέση, (όπως π.χ. έχει κάνει για τους δικούς της λόγους η Γαλλία).

Το παράδοξο της ιστορίας είναι ότι τόσο το υπουργείο Εξωτερικών όσο και το υπουργείο Αμυνας, όπως προκύπτει από την έντονη εσωτερική αλληλογραφία, είχαν αντιδράσει σφόδρα και σ’ αυτή την επικίνδυνη πρωτοτυπία της ΥΠΑ και είχαν ζητήσει να μην προχωρήσει η αποδοχή και υπογραφή της LOA.

Ο δούρειος ίππος

Είναι άγνωστο αυτή τη στιγμή, γιατί το υπουργείο Εξωτερικών δηλώνει τώρα πρόθυμο και σίγουρο για την υπογραφή αυτής της συμφωνίας Ελλάδας-Τουρκίας, που ανατρέπει πλήρως τη μέχρι τώρα πάγια γραμμή της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής.

Οπως είναι γνωστό, πάγιο αίτημα της Ελλάδας είναι να καταθέτει η Τουρκία σχέδια πτήσης των στρατιωτικών αεροσκαφών της (κάτι που αρνείται συστηματικώς η Τουρκία). Εκεί στηρίζονται οι ελληνικές αντιδράσεις και καταγγελίες για την παράνομη δραστηριότητα της Αγκυρας στο Αιγαίο και εκεί έχουν κολλήσει εδώ και χρόνια τα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης στο ΝΑΤΟ.

Αυτή τη στιγμή, η ΥΠΑ εμφανίζεται ως δούρειος ίππος για την ανατροπή της ελληνικής πολιτικής στα θέματα του Αιγαίου, με την χωρίς αντιδράσεις και επιφυλάξεις αποδοχή του περιεχομένου της LOA. Θα πρέπει ακόμα να τονιστεί ότι αν υπογραφεί η LOA ως έχει, τότε η Ελλάδα θα πρέπει να δημιουργήσει «περιοχές κοινού ενδιαφέροντος με την Τουρκία στο Αιγαίο, καθώς και κοινή κατηγοριοποίηση» του εναέριου χώρου στο Αιγαίο, πάλι με την Τουρκία, αλλά και κοινές περιοχές ευθύνης.

Μια τέτοια εξέλιξη όμως σημαίνει αυτομάτως την αλλαγή του καθεστώτος στο Αιγαίο και στην πράξη «για τεχνικούς λόγους» την αποδοχή της «συνδιαχείρισης του Αιγαίου», πάγιο αίτημα και στόχο της Τουρκίας, εν όψει μάλιστα και των αναγκαίων διμερών συμφωνιών με την Τουρκία, μέχρι το τέλος του 2004, σύμφωνα με την απόφαση του Ελσίνκι…

Αντιδρά για τη συμφωνία όλη η αντιπολίτευση
Ο υπεύθυνος του Τομέα Εθνικής Αμυνας της Ν.Δ., Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος, στη σχετική ανακοίνωσή του τονίζει ότι η συμφωνία «είναι ετεροβαρής υπέρ της Τουρκίας, υπονομεύει τις πάγιες θέσεις και δημιουργεί δεσμεύσεις, οι οποίες καταλήγουν σε απομείωση των ευθυνών και των δικαιωμάτων που έχουν εκχωρηθεί στην Ελλάδα για τον έλεγχο του FIR Αθηνών».

ΣΥΝ: Επικίνδυνη
Ο Συνασπισμός, στη σχετική ανακοίνωση, χαρακτηρίζει τη συμφωνία «επικίνδυνη εξέλιξη, καθώς σηματοδοτεί τη συμφωνία της ελληνικής κυβέρνησης για συνέχιση παράνομων πτήσεων τουρκικών στρατιωτικών αεροπλάνων μέσα στο FIR Αθηνών. Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν τεράστια ερωτήματα σχετικά με το αντικείμενο και πιθανές μυστικές συμφωνίες που αφορούν το Αιγαίο, στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων ελληνοτουρκικών συνομιλιών».

ΔΗΚΚΙ: Εξηγήσεις
«Η κυβέρνηση, ερήμην της Βουλής και του ελληνικού λαού, παραχωρεί αεροδιαδρόμους στο Αιγαίο σε βάρος των εθνικών μας συμφέροντων. Το γεγονός αυτό διευκολύνει τις παράνομες διεκδικήσεις της Τουρκίας στο Αιγαίο». Αυτό ανακοίνωσε χθες το ΔΗΚΚΙ, καλώντας την κυβέρνηση να δώσει εξηγήσεις στο λαό και να σταματήσει την πολιτική των συνεχών υποχωρήσεων υπέρ της Τουρκίας.

Ανακούφιση στην Αγκυρα από την παραχώρηση
ΑΓΚΥΡΑ, του Άρη Αμπατζή – Ανακούφιση της Τουρκίας εν όψει του κρίσιμου για τις τουρκοευρωπαϊκές σχέσεις έτους 2004 είναι, σύμφωνα με τον τουρκικό Τύπο, το αποτέλεσμα της συμφωνίας που επήλθε σχετικά με τους αεροδιαδρόμους στο Αιγαίο για την Ολυμπιάδα 2004.

Η «Τζουμχουριέτ» κάνει λόγο για νέα μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης, τα οποία αναμένεται να ανακοινωθούν κατά την επίσκεψη που θα πραγματοποιήσει τον Οκτώβριο στην Αθήνα ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Αμπντουλάχ Γκιουλ. Επισήμως δεν υπάρχει καμία αντίδραση από πλευράς Αγκυρας, όπως συμβαίνει πάντα σε παρόμοιες περιπτώσεις. Ο τουρκικός Τύπος χαρακτήρισε «ιστορική» τη συμφωνία, χωρίς όμως να αναφερθεί σε λεπτομέρειες. Απλώς σημειώθηκε ότι πρόκειται για νέους αεροδιαδρόμους, λύση όμως η οποία δεν θα αφορά τις στρατιωτικές πτήσεις. Το πνεύμα σχεδόν όλων των δημοσιευμάτων στηρίζεται στην άποψη ότι η Αγκυρα «θα ανακουφιστεί». Η εφημερίδα «Βατάν» σημειώνει μάλιστα ότι η Τουρκία «το 1999, είχε δεχθεί στο Ελσίνκι να παραπεμφθούν τα θέματα της υφαλοκρηπίδας και του FIR, στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, αν δεν υπάρξει μέχρι το τέλος του 2004 λύση». Η «Τζουμχουριέτ» σημείωσε ότι «το έτος 2004 είναι πολύ σημαντικό από πλευράς σχέσεων Ε.Ε. – Τουρκίας. Η Τουρκία έχει προωθήσει αρκετές δέσμες μεταρρυθμίσεων στο δρόμο προς την εναρμόνιση με τα κριτήρια της Κοπεγχάγης και μέχρι το τέλος του 2004 θέλει να ανακουφιστεί και στα ζητήματα του Αιγαίου και της Κύπρου». Η εφημερίδα ανέφερε επίσης ότι Αθήνα και Αγκυρα «είναι έτοιμες να ανακοινώσουν νέα δέσμη ΜΟΕ στο Αιγαίο».

Παραβάσεις από 30 τουρκικά F-16
Τρίτη μέρα χθες της μεγάλης διακλαδικής άσκησης «Παρμενίων» και, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο, οι Τούρκοι δεν έμειναν έξω από τον καθημερινό χορό των εναέριων παρανομιών πάνω από το Αιγαίο: Δεκατρείς σχηματισμοί, αποτελούμενοι από 30 τουρκικά F-16, πραγματοποίησαν χθες ισάριθμες παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, ενώ 16 φορές εισήλθαν παράνομα στον ελληνικό εναέριο χώρο. Σε όλες τις περιπτώσεις, τα τουρκικά μαχητικά αναχαιτίστηκαν από ελληνικά, με τα οποία τρεις φορές ενεπλάκησαν σε κλειστή εικονική αερομαχία.

Σχόλια

1. ΕΜΠΡΟΣΘΟΦΥΛΑΚΑΣ - Ο Jerry Seinfeld, οι εκλογικές νόταμ των Τούρκων, και οι stand-up κωμικοί σε μια παράσταση που τελειώνει Κυριακή βράδυ - www.efylakas.com - 03/10/2009

[…] Έχουμε αναφερθεί στα «κατορθώματα» της κυβέρνησης Σημίτης με τον Γιώργο Παπανδρέου σαν ΥΠΕΞ σε πρόσφατη δημοσίευση μας. Η κυβέρνηση Σημίτη εγκλημάτισε κατά της Ελλάδος, υπογράφοντας αυτή την περίφημη πλέον LOA ανήμερα των Χριστουγέννων του 2003, βάζοντας μ’ αυτόν τον τρόπο την Τουρκία πρακτικά σαν συγκυρίαρχο της Ελλάδος στο Αιγαίο [‘Εμπροσθοφύλακας’ 30/09/2009]. […]

2. ΕΜΠΡΟΣΘΟΦΥΛΑΚΑΣ - Ο Jerry Seinfeld, οι εκλογικές νόταμ των Τούρκων, και οι stand-up κωμικοί σε μια παράσταση που τελειώνει Κυριακή βράδυ - www.efylakas.com - 03/10/2009

[…] Έχουμε αναφερθεί στα «κατορθώματα» της κυβέρνησης Σημίτης με τον Γιώργο Παπανδρέου σαν ΥΠΕΞ σε πρόσφατη δημοσίευση μας. Η κυβέρνηση Σημίτη εγκλημάτισε κατά της Ελλάδος, υπογράφοντας αυτή την περίφημη πλέον LOA ανήμερα των Χριστουγέννων του 2003, βάζοντας μ’ αυτόν τον τρόπο την Τουρκία πρακτικά σαν συγκυρίαρχο της Ελλάδος στο Αιγαίο [‘Εμπροσθοφύλακας’ 30/09/2009]. […]

3. ΕΜΠΡΟΣΘΟΦΥΛΑΚΑΣ - Η απώλεια και του θαλασσίου ελέγχου του Αιγαίου είναι γεγονός: Tουρκικά υποβρύχια και στο Ιόνιο! - www.efylakas.com - 06/03/2010

[…] του FIR Αθηνών είναι πλέον σε πολύ προχωρημένο στάδιο, ήδη από τις εποχές πως ο Γιώργος Παπανδρέου ήταν ΥΠ.ΕΞ., ενώ τελειωτικό χτύπημα σ’αυτό το θέμα το […]

4. ΕΜΠΡΟΣΘΟΦΥΛΑΚΑΣ - Η απώλεια και του θαλασσίου ελέγχου του Αιγαίου είναι γεγονός: Tουρκικά υποβρύχια και στο Ιόνιο! - www.efylakas.com - 06/03/2010

[…] του FIR Αθηνών είναι πλέον σε πολύ προχωρημένο στάδιο, ήδη από τις εποχές πως ο Γιώργος Παπανδρέου ήταν ΥΠ.ΕΞ., ενώ τελειωτικό χτύπημα σ’αυτό το θέμα το […]


Sorry comments are closed for this entry

Αρέσει σε %d bloggers: