jump to navigation

Ο «Ελεύθερος Τύπος» αγοράστηκε από κυπριακό εκδοτικό οίκο 19/09/2009

Posted by Εμπροσθοφύλακας in ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ, ΕΛΛΑΔΙΚΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΚΥΠΡΙΑΚΗ, ΚΥΠΡΙΑΚΟ, Μ.Μ.Ε..
Tags: , , ,
trackback

Σχόλιο Συντακτικής Ομάδας: Μετά τα παρατράγουδα του κλεισίματος της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» των Αθηνών, δημοσιεύθηκε από το κυριακάτικο «Παρόν» ότι αγοράστηκε (το όνομα) από τον κυπριακό εκδοτικό οίκο «ΔΙΑΣ». Αν οι πληροφορίες είναι αληθείς, τότε αποκτά ιδιαίτερο νόημα η επέκταση στην Ελλάδα του κυπριακού δημοσιογραφικού ομίλου, στον οποίο ανήκει ανάμεσα σ’ άλλα και ο πρώτος σε τηλεθέαση τηλεοπτικός σταθμός (Σίγμα) και η δεύτερη σε κυκλοφορία καθημερινή εφημερίδα (Σημερινή). Συγκεκριμένα, ο όμιλος ήταν ξεκάθαρος υποστηρικτής της αντίστασης στο Σχέδιο Ανάν και αναμένεται ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο σε ένα επόμενο δημοψήφισμα και γιατί όχι και στην αναβάθμιση των εθνικών θεμάτων στο ελλαδικό πολιτικό σκηνικό. Άλλωστε το φακέλωμά του από τους ξένους επιβεβαιώνει τη σημασία που του προσδίδεται.

Φακέλωμα Δία [πηγή: http://www.defencenet.gr/defence/media/cyprus_doc2.jpg]

‘Το Παρόν’
«Ο κύπριος μεγαλοεκδότης Κωστής Χατζηκωστής αγόρασε τον «Ελ. Τύπο»»
13 Σεπτεμβρίου 2009

Αγοράστηκε ο «Ελεύθερος Τύπος» (ως τίτλος μόνο), όπως είχαμε αποκλειστικά γράψει την περασμένη Κυριακή. Μόνο που ο αγοραστής δεν είναι ούτε ο Λαυρεντιάδης, ούτε ο Ρέστης, ούτε ο ΔΟΛ/Ψυχάρης, ούτε ο γιος του Μπόμπολα ή ο Όμιλος Μπόμπολα, όπως γράφτηκε.
Το «ΠΑΡΟΝ» αποκαλύπτει ότι ο αγοραστής είναι γνωστός οικονομικός και εκδοτικός παράγοντας της Κύπρου. Πίσω από τη βιτρίνα -Σκαναβής και Μπενέκος- είναι ο πετυχημένος επιχειρηματίας κ. Κωστής Χατζηκωστής που έχει τον Όμιλο «ΔΙΑΣ», στη Λευκωσία, και εκτός από τις οικονομικές δραστηριότητες έχει τον πρώτο στην Κύπρο τηλεοπτικό σταθμό «ΣΙΓΜΑ», την καθημερινή μαχητική εφημερίδα «ΣΗΜΕΡΙΝΗ», ραδιοφωνικό σταθμό και εκδίδει πολλά περιοδικά.

Ο κ. Χατζηκωστής είναι τακτικός επισκέπτης της Αθήνας, έχει μάλιστα γραφείο στο Κολωνάκι, και πάντα είχε στη σκέψη του να επεκτείνει τις εκδοτικές δραστηριότητές του στην Ελλάδα, με την έκδοση εφημερίδας. Πριν από λίγα χρόνια είχε εκδώσει το εβδομαδιαίο περιοδικό «ΤΙΜΕ OUT», τα γραφεία του οποίου ήταν στη γωνία Ακαδημίας και Λυκαβηττού.

Έχει στενούς φίλους απ’ όλο το φάσμα της ελληνικής πολιτικής σκηνής και στο δημοψήφισμα για το φιλοτουρκικό Σχέδιο Ανάν είχε διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο. Ήταν από τους σημαιοφόρους της καταψήφισής του, μέσα από τον τηλεοπτικό του σταθμό και την εφημερίδα του.

Στόχος του είναι πλέον να κυκλοφορήσει σύντομα ο «Ελεύθερος Τύπος», ως μια δυναμική κεντροδεξιά εφημερίδα, με έμφαση στα μεγάλα εθνικά θέματα.

Οργίασαν τα σενάρια
Έτσι στην τρίτη περίοδο μπήκε ο «ΕΤ». Πολλοί δεν έκρυβαν την έκπληξή τους την περασμένη Δευτέρα και Τρίτη όταν επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες ότι ο Αλέξης Σκαναβής και ο Δημήτρης Μπενέκος αγόρασαν τους τίτλους του «ΕΤ» από τον Θόδωρο Αγγελόπουλο. Το επιχειρηματικό σχήμα εμφανίζεται με την εταιρεία DBAS ΑΕ, ο τίτλος της οποίας προέρχεται από τα αρχικά των ονομάτων των νέων ιδιοκτητών. Η εταιρεία ανήκει στον Δ. Μπενέκο κατά 100%, έχοντας το μισό μερίδιο με προσωπικές μετοχές και το άλλο μέσω τρίτης εταιρείας. Επισήμως το μόνο που ανακοινώθηκε από την πλευρά του Θ. Αγγελόπουλου είναι ο τρόπος που θα μοιραστεί το ποσό της εξαγοράς των δύο ΜΜΕ, του ραδιοφωνικού σταθμού City και της εφημερίδας, στους 470 και πλέον απολυμένους, ενώ από την πλευρά της εταιρείας DBAS AE εκδόθηκε ένα ευχαριστήριο προς την οικογένεια Αγγελόπουλου για την προτίμησή της στην πρότασή τους. Οι εργαζόμενοι από τη δική τους πλευρά απέστειλαν εξώδικο ζητώντας ενημέρωση για την εξαγορά και τους όρους της, ενώ ζητάνε επίσημη συνάντηση και με τους νέους ιδιοκτήτες.

Η μεταβίβαση των τίτλων του «Ελεύθερου Τύπου» ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τρίτης. Παρότι υπήρχαν κι άλλες προτάσεις, με υψηλότερο τίμημα όπως λένε έγκυρες πληροφορίες, ο Θ. Αγγελόπουλος την έδωσε στους Α. Σκαναβή και Δ. Μπενέκο, τα ονόματα των οποίων δεν είχαν δημόσια ακουστεί. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το εξαιρετικά χαμηλό ποσό τιμήματος που ανακοινώθηκε, οδήγησε σε μάχη σεναρίων για τον ή τους επιχειρηματίες που κρύβονται πίσω από τους δύο. Άλλοι μιλούν για τον Φώτη Μπόμπολα και άλλοι για τον Χρήστο Χούμπαβλη, που δραστηριοποιείται ως μεσίτης οπλικών συστημάτων, όμως υπήρξαν διαψεύσεις και από τους δύο.

Ο ίδιος ο Δ. Μπενέκος μίλησε με μέλη του ΔΣ της ΕΣΗΕΑ, τη Νανά Νταουντάκη και τον Δ. Κουμπιά, και σύμφωνα με όσα μεταφέρθηκαν στη γενική συνέλευση των απολυμένων την περασμένη Τετάρτη στην ΕΣΗΕΑ, ο μεν Θ. Αγγελόπουλος εξέφρασε την ευχή του να προσληφθεί μέρος των απολυμένων για τη νέα εφημερίδα, ο δε εκκαθαριστής ενημέρωσε πως στον νέο «ΕΤ» θα επαναπροσληφθούν 50 δημοσιογράφοι από τους 200 απολυμένους με κοινωνικά κριτήρια. Εκφράστηκε επίσης η πρόθεση να εκδοθεί ο «ΕΤ» μετά τις 25 Οκτωβρίου, καθημερινή και κυριακάτικη έκδοση, ενώ το portal θα δραστηριοποιη θεί στο διαδίκτυο αργότερα. Σχετικά με το τίμημα οι πληροφορίες είναι αντικρουόμενες. Όπως έγραψαν οι http://www.typologies.gr, στο αρχικό συμφωνητικό αναφερόταν το ποσόν των 3,5 εκατομμυρίων ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν πως στο γραφείο του Θ. Αγγελόπουλου παραδόθηκαν 2 εκατομμύρια, ενώ προς τα έξω αρχικά δινόταν το ποσόν του 1,2 εκατ. Έχει πάντως ενδιαφέρον ότι το ανακοινωθέν ποσό εξαγοράς 1.095.000 ευρώ είναι ακριβώς το μισό του ποσού που πλήρωσε ο Θ. Αγγελόπουλος στους απολυμένους ως ρήτρα μαζί με τις αποζημιώσεις. Το ποσόν εκείνο ήταν 2.190.000 ευρώ. Σαν κάποιος να το διαίρεσε ακριβώς διά του δύο! Το τίμημα είναι μικρότερο ακόμη και από αυτό του ραδιοφωνικού σταθμού City και όπως σωστά παρατήρησαν ορισμένοι, για πρώτη φορά πωλείται εφημερίδα με λιγότερα λεφτά από ό,τι ένας σταθμός.

Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, πολλά πρωτοκλασάτα στελέχη της ΝΔ, ακόμη και κορυφαίοι υπουργοί, εξέφραζαν έκπληξη για την εξέλιξη αυτή, ενώ αρκετοί εκφράζουν προβληματισμούς για την πολιτική γραμμή που θα έχει ο νέος

«Ελεύθερος Τύπος». Ο ίδιος ο Δ. Μπενέκος μίλησε για «κεντροδεξιά» εφημερίδα. – Εργαζόμενοι: «Στοιχεία για τη φερεγγυότητα»
Οι πρώην εργαζόμενοι στη γενική συνέλευση εξέλεξαν νέα πενταμελή επιτροπή εκπροσώπησής τους για την επόμενη μέρα του «Ελεύθερου Τύπου». Με εξώδικό τους στον εκκαθαριστή Χ. Μπιλίνη ζητείται το πλήρες περιεχόμενο του συμφωνητικού εξαγοράς. Επίσης αναλυτικός κατάλογος των κινητών στοιχείων τής υπό εκκαθάριση εταιρείας που έχουν μεταβιβαστεί μέχρι σήμερα (υπολογιστές, εξοπλισμός φωτογράφων κ.λπ.) ή έχει συμφωνηθεί η μεταβίβασή τους και αναλυτικός κατάλογος των ακινήτων της εταιρείας που έχουν μεταβιβαστεί μέχρι σήμερα. Επίσης να γνωστοποιήσει η εταιρεία ποια στοιχεία φερεγγυότητας των αγοραστών ελήφθησαν υπόψη προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή και βιώσιμη λειτουργία της επιχείρησης η οποία θα επανεκδώσει την εφημερίδα. Να γνωστοποιηθεί αν υπήρχαν άλλοι ενδιαφερόμενοι για την αγορά μέχρι και την πρόσφατη μεταβίβαση των τίτλων, αν υπήρχαν άλλες γραπτές προσφορές για τους τίτλους ή και λοιπά περιουσιακά στοιχεία τής υπό εκκαθάριση εταιρείας. Ποια κριτήρια ελήφθησαν υπόψη για να μεταβιβαστούν οι τίτλοι στον νέο αγοραστή, ποιο είναι το μετοχικό σχήμα της εταιρείας, με τι ακριβές τίμημα, αν υπάρχει ρήτρα επαναπρόσληψης των απολυθέντων στη συμφωνία μεταβίβασης, και αν ναι, με ποια κριτήρια.

• Θυμωμένος ο Σ. Κοτρώτσος με την πώληση του τίτλου. Ο πρώην διευθυντής του «Ελεύθερου Τύπου» συζητούσε με τον Θ. Αγγελόπουλο για την απόκτηση της εφημερίδας.

• Συνάντηση με τον νέο ιδιοκτήτη του «Ελεύθερου Τύπου» θα επιδιώξει η πενταμελής επιτροπή των εργαζομένων του φύλλου, τις επόμενες μέρες.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

‘Το Κυπριακό Ποντίκι’
«Δίας και Σημερινή στο στόχαστρο Ντάουνερ!»
18 Σεπτεμβρίου 2009
Ρίμαχος

O Jose Diaz- εκπρόπωπος Τύπου της ΟΥΝΦΙΚΥΠ- με έγγραφο του προς τον τουρκόφιλο Αλεξάντερ Ντάουερ -ημερομηνίας 2 Ιουνίου 2009 κατηγορεί τα δύο μεγαλύτερα κανάλια της Κύπρου ΑΝΤ1 και ΣΙΓΜΑ ότι την περιοδο του δημοψηφίσματος έπαιξαν σημαντικό ρόλο και συνέβαλαν σημαντικά στην απόρριψη του Σχεδίου Ανάν. Ιδιαίτερα κάνει αναφορά στο ρόλο της Σημερινής του συγκροτήματος του ΔΙΑ.
Να τι λέει το σχετικό έγγραφο , το οποίο αποτελεί στην ουσία φακέλωμα του Κ.Χατζηκωστή και του Δία, αναφερόμενο στην εφημερίδα «Σημερινή»:

«Έπαιξε ένα σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση των ισχυρισμών του Παπαδόπουλου το 2005 ότι οι Αμερικάνοι είχαν χρηματοδοτήσει την εκστρατεία υπέρ του ΝΑΙ στο δημοψήφισμα του 2004, μέσω της χορηγίας UNOPS σε δικοινοτικά προγράμματα. Προχώρησε σε συχνές δημόσιες αποκαλύψεις σε σχέση με το ποιες κυπριακές οργανώσεις ή ποια άτομα που είχαν πουλήσει τις υπηρεσίες τους στους Αμερικάνους.»

Προσέξτε τις λέξεις: σαφέστατη παραδοχή ότι οργανώσεις ή άτομα είχαν πουλήσει τις υπηρεσίες τους στους Αμερικάνους.

Ούτε αμφισβήτηση, ούτε ένα «supposedly» (υποτίθεται ότι), ούτε τίποτα. Ξεκάθαρη παραδοχή!

Θα απολογηθούν άραγε οι διάφοροι Μαγάριοι, που αντί να ψάχνουν να βρουν τους χρηματοδοτούμενους, έβριζαν νυχθημερόν τον Τάσσο Παπαδόπουλο και παραπονιόντουσαν σαν κλαυθμηρίζουσες παρθενοπιπίτσες ότι δήθεν στιγματιζόταν από τον Πρόεδρο Παπαδόπουλο η αντίθετη άποψη;

Σχόλια

1. Ά. Χαζηκωστής. Ποιοί δεν ήθελαν να επεκταθεί στη Ελλάδα;Ποιοί τον στοχοποίησαν; « www.olympia.gr - 12/01/2010

[…] Υ.Γ. Ο Αλεξάντερ Ντάουνερ και η παρέα του προφανώς ενοχλήθηκαν και από τις πληροφορίες που θα είχαν για αγορά από το συγκρότημα ΔΙΑΣ ελληνικών ΜΜΕ. […]


Sorry comments are closed for this entry

Αρέσει σε %d bloggers: